نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی پیشین پیکان گفت: پرسپولیس ۱۰ امتیاز با تیم دوم جدول فاصله دارد و شانس بیشتری برای قهرمانی دارد، اما در فوتبال چیزی ضمانت شده نیست.

به گزارش خبرورزشی، ‌ در فوتبال کشورمان به هر فردی نقدی وارد است، اما وقتی حرف از یک انسان خوب و درستکار می‌شود، یکی از اسم‌هایی که سریع به ذهن خطور می‌کند، حسین فرکی است. این مربی اخلاق‌مدار و موفق این فصل در پیکان به آنچه توقع داشت، نرسید و بعد از قرار گرفتن این تیم در رده چهاردهم از سمت سرمربیگری پیکان کناره‌گیری کرد. فرکی از اواخر پارسال سکوت اختیار کرده و دیروز دقایقی پیرامون مسائل مختلف با او صحبت کردیم که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید.

جهان به مخاطره افتاده
ویروس کرونا زندگی و اقتصاد بسیاری از مردم و کشور‌های جهان را به مخاطره انداخته است. همه در حد توان سعی می‌کنند با رعایت بهداشت خودشان را سلامت نگه دارند و امیدوارم خیلی زود واکسن یا داروی ضد این ویروس کشف شود تا زندگی مردم به روال عادی برگردد. من در این مدت بیشتر در خانه مانده‌ام و گاهی هم با اتومبیل دوری زده‌ام. پارکی هم در نزدیکی منزل است که برخی اوقات برای ساعتی در آن قدم زده یا روی نیمکت نشسته‌ام.

امکان برگزاری لیگ وجود دارد
دل فوتبالی‌ها و فوتبال‌دوستان برای ازسرگیری مسابقات داخلی و خارجی تنگ شده است، چون این رشته ورزشی در بخش جذابیت حرف اول را می‌زند. مسلماً حفظ سلامتی و جان ارکان دخیل در برگزاری مسابقات اعم از بازیکنان، مربیان، عوامل تیم‌ها و برگزاری بازی‌ها باید در اولویت باشد، با این حال معتقدم اگر ساختار لازم فراهم باشد، امکان برگزاری لیگ وجود دارد. وقتی این اطمینان وجود داشته باشد افرادی که داخل ورزشگاه حضور دارند، پاک هستند، قطعاً ویروس برای انتقال یا مبتلا شدن وجود نخواهد داشت. پس اگر قبل از مسابقه اعضای هر تیم تست کرونا بدهند و سلامت باشند و سپس در قرنطینه اردویی خود به‌سر ببرند، برای روز بازی هم به ورزشگاه رفته و بازی‌شان را برگزار می‌کنند. اکنون بوندس‌لیگا در حال برگزاری است، البته سکو‌های خالی توی ذوق می‌زند، اما انجام مسابقات به نوعی روحیه مثبت و قوت به جامعه تزریق می‌کند.

لیگ نوزدهم تجدید شود
پرسپولیس ۱۰ امتیاز با تیم دوم جدول فاصله دارد و شانس بیشتری برای قهرمانی دارد، اما در فوتبال چیزی ضمانت شده نیست، همان‌طور که اگر اشتباه نکنم در لیگ چهاردهم وقتی مسئولیت تیم سپاهان را پذیرفتم، ۸، ۹ هفته مانده بود لیگ تمام شود و ما با همین اختلاف امتیاز در رده سوم جدول پایین‌تر از تراکتور و نفت تهران قرار داشتیم، اما توانستیم قهرمان لیگ شویم؛ بنابراین نمی‌توان با ضرس قاطع گفت یک تیم در فاصله ۹ هفته مانده به پایان لیگ قهرمان خواهد شد. ان‌شاءا... که مسابقات در صورت ایمن بودن شرایط ادامه پیدا کند تا جای حرف و شائبه‌ای به وجود نیاید، ولی در غیر این صورت باید برای تعیین قهرمان کار کارشناسی انجام شود و محتمل‌ترین احتمال از ابتدا برگزار کردن لیگ نوزدهم است و همین ۱۶ تیم می‌توانند از اول با یکدیگر بازی کنند هر چند باز تأکید می‌کنم امیدوارم شرایط برای انجام مسابقات ایمن شود.

هر سال دریغ از پارسال‌
نمی‌دانم چرا در چند سال گذشته کشورمان کانون اتفاقات تلخ شده است. زلزله، سیل، سقوط هواپیما، بیکاری، تورم، شرایط سخت اقتصادی و حالا کرونا گریبان ما را گرفته، ذات انسان طوری بوده که به آینده امیدوار بوده است، ولی کار به جایی رسیده که می‌گویم هر سال دریغ از پارسال و متأسفانه دیده‌ایم که سال به سال شرایط سخت‌تر شده است. این مردم نجیب باید زندگی بهتری داشته باشند، اما این مهم مستلزم همکاری خود ما مردم نیز هست و باید در قبال یکدیگر دلسوز و متعهد باشیم.

قبلاً هیچ ترسی از پرواز نداشتم
تا چند سال قبل به هیچ عنوان از پرواز ترسی نداشتم. در زمان بازیگری یادم هست علی‌آقا پروین از پرواز ترس داشت. در زمان مربیگری دیده بودم علی کریمی و علیرضا نیکبخت‌واحدی ترس دارند و این اواخر هم مدیر رسانه‌ای پیکان! حقیقتاً این اواخر از دیدن چهره فرسوده ناوگان هوایی کمی استرس می‌گیرم. عمر دست خداست، ولی پروردگار به ما قدرت تفکر و تصمیم‌گیری داده که مثلاً اگر می‌بینی یک کاری خطرناک است، انجام نده، ولی من مربی نمی‌توانم به خاطر دیدن هواپیمای کهنه تیمم را رها کنم و انفرادی به سفر بروم یا بخواهم پرواز جداگانه که شرایط بهتری دارد، برای خودم انتخاب کنم. البته صادقانه بگویم همیشه قبل از پرواز اشهد خودم را می‌خوانم و بعد سوار هواپیما می‌شوم. بالاخره چه در هواپیما و چه در رختخواب خانه احتمال دارد انسان نفس آخر را بکشد. زندگی برای همه ما شروع و پایانی دارد و هر فردی متناسب با اعتقادات و روحیاتش این ۲ روز زندگی را پشت سر می‌گذارد. امیدوارم روزی را ببینیم که ناوگان هوایی ایران حرف اول را در قاره آسیا بزند.

رفتم تا به پیکان شوک بدهم
در پیکان تیم به دلایلی دچار نوسان شد و صلاح دیدم جدا شوم تا به تیم شوک وارد شود. بدشانسی‌ها، اتفاقات و تغییرات و حتی مسائل فنی سبب شد خروجی کار بسیار متفاوت با هدف‌گذاری و خواسته‌هایم باشد. جا دارد از تک‌تک اعضای باشگاه یعنی مدیریت قبلی هیئت مدیره و آقای شیعی و فعلی آقای کیایی و بقیه اعضای هیئت مدیره به ویژه دوست خوبم آقای حمیدرضا گرشاسبی تشکر کنم. از زمانی که سرمربی فولاد بودم، ایشان به عنوان مدیر کل ورزش خوزستان به همراه آقای دهکردی برای موفقیت ما زحمت کشیدند و به نوعی الان هم با آقای گرشاسبی همسایه هستیم و معتقدم ایشان مدیری ورزشی و کاربلد است، چنانچه موفقیت‌های بزرگ پرسپولیس و نایب‌قهرمانی این تیم در آسیا در زمان مدیریت آقای گرشاسبی اتفاق افتاد. پیکان پتانسیل بالایی دارد و بار‌ها دیدم آقای ویسی هم این را اعلام کرده است و با ادامه پید اکردن لیگ، پیکان می‌تواند چند رتبه در جدول صعود کند. من هم بعد از جدایی از پیکان پیشنهاد داشتم، ولی ترجیح دادم مدتی استراحت کنم. برای فصل آینده اگر پیشنهاد مناسب و شرایط برای کار مهیا باشد و ببینم می‌توانم اثرگذار باشم، رویش فکر کرده و تصمیم‌گیری می‌کنم. در غیر این صورت ترجیح می‌دهم فعلاً بیننده باشم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی