نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حسن یزدانی و قهرمانان دیگر ما مفت به دست نیامده‌اند که مفت از دستشان بدهیم. نکند تاریخ را فراموش کنیم و اشتباهات گذشته را بار دیگر تکرار کنیم.

خبرورزشی/ علی جوادی؛ حسن یزدانی، محبوب‌ترین کشتی‌گیر نظرسنجی صفحه اینستاگرام اتحادیه جهانی کشتی شد. همین خبر کوتاه کافی بود تا نگاه‌ها باز هم به سمت اعجوبه مازندرانی کشتی ایران بچرخد. خبر‌های تلخی که درباره قهرمانان جودو و تکواندوی ایران و مشکلات اقتصادی آن‌ها رسید، همه را نگران کرده و اوضاع آن‌قدر وخیم شده که همه از خود می‌پرسند قرار است باز هم تاریخ ورزش ما تکرار شود؟

اجازه بدهید ۲۳ سال به عقب برگردیم. مسابقات جهانی ۱۹۹۷ کراسنویارسک روسیه. عباس حاج‌کناری کشتی‌گیر شش‌دانگ ما همه حریفان را از پیش رو برداشت و قهرمان جهان شد. آن زمان به او وعده منزل مسکونی داده بودند. وعده‌ای که محقق نشد. خانه را به قهرمانی در مسابقات سال بعد حواله دادند. او در سال ۹۸ تهران هم تا فینال ۶۳ کیلو پیش رفت، اما به سرافیم بارزاکوف روباه باهوش بلغاری باخت. وعده‌هایی که مدیران وقت ورزش به عباس داده بودند باز هم عملی نشد تا یکی از بهترین کشتی‌گیران تاریخ ما در ۲۴ سالگی پیر شود. از این دست بی‌مهری‌ها زیاد داشته‌ایم. حالا نوبت به قهرمانانی رسیده که یا خرج زندگی‌شان را پدرشان می‌دهد یا مجبور به مسافرکشی هستند تا هر روز خبر‌هایی از این دست، ذهنمان را خراش دهد.

یادمان باشد که قهرمانان ورزشی ما، هر یک در لباس خود، یک کوه نور درخشان است. حسن یزدانی و قهرمانان دیگر ما مفت به دست نیامده‌اند که مفت از دستشان بدهیم. نکند تاریخ را فراموش کنیم و اشتباهات گذشته را بار دیگر تکرار کنیم. هوای قهرمانانمان را داشته باشیم و از وجود باغیرت‌شان محافظت کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی