نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۳ باشگاه جنوبی شرایط مشابه نفت تهران را دارند و هیچ بعید نیست با واگذاری این سه باشگاه به بخش خصوصی، سرنوشت شوم نفت تهران به سراغ‌شان بیاید و تا مرز نابودی پیش بروند.

خبرورزشی/ آرش نوعدوستی؛ قانونی که مجلس شورای اسلامی درباره ممنوعیت کمک مالی وزارتخانه نفت به ورزش حرفه‌ای مصوب کرد، حالا بدجوری یقه تیم‌های نفتی لیگ برتر را گرفته است. گرچه در چند سال اخیر با تبصره‌های مختلف به‌نوعی کمک مالی به تیم‌های نفتی یعنی صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و پارس‌جنوبی جم می‌شد، ولی قصه این تبصره‌ها و ماده‌ها نیز به پایان رسید تا از حالا آژیر قرمز برای این ۳ باشگاه به صدا درآید.

بدون شک مدیران این سه باشگاه از حالا با علامت سؤال‌های بزرگی روبه‌رو هستند از قبل؛ آیا امتیاز باشگاه‌ها واگذار خواهد شد؟ تکلیف بدهی به بازیکنان، اعضای کادر فنی، عوامل خارجی و... چه خواهد شد؟ جواب هواداران را چگونه بدهند؟ و سؤالات دیگر...

هزینه تیمداری در لیگ برتر بالاست و این سه تیم به شدت از لحاظ مالی با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، برای مثال حتی یکی از باشگاه‌ها (پارس‌جنوبی) هزینه عمل بازیکن مصدوم خود را ندارد و هافبک برزیلی ۳ ماه است در انتظار عمل جراحی است! و یا تیم دیگری به بازیکنان تیم گفته خودشان آب معدنی سر تمرین بیاورند! از همه بدتر شنیده می‌شود دیگر خوابگاه‌های وزارت نفت نیز در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد. به تعبیر بهتر باید گفت این ۳ تیم از حالا ناامید، بی‌انگیزه و حتی در شرایط بحرانی قرار گرفته‌اند.

اما اگر بنا بر گفته مدیران وزارتخانه نفت، این ۳ باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند، مشکلات و بحران‌های بعدی به صورت خودکار رقم می‌خورد. بدون تعارف هر بخش خصوصی که در فوتبال سرمایه‌گذاری کرده بعد از کمتر از سه، چهار سال با کلی بدهی پشیمان شده و قید ورزش حرفه‌ای را زده است. مطمئناً کسی از سرنوشت تیم برق شیراز با سابقه ۶۰ ساله خبری ندارد، تیمی که زیر نظر وزارت نیرو در لیگ برتر حضور داشت، ولی تا به بخش خصوصی واگذار شد، با سرعت باورنکردنی به لیگ دسته سوم و سپس مناطق سقوط کرد و در نهایت به دلیل بدهی منحل شد.

اصلاً خود تیم نفت تهران را یادآوری می‌کنیم، تیمی که فصل ۹۶-۹۵ قهرمان جام حذفی شد و در اولین حضورش در لیگ قهرمانان آسیا تا مرحله یک‌چهارم نهایی هم پیش رفت. اما از این تیم هم حمایت نشد و به بخش خصوصی واگذار شد تا در عرض ۲ سال به مرز نابودی کشیده شود و امروز دیگر اثری از این تیم نیست. حال این ۳ باشگاه جنوبی شرایط مشابه همان نفت تهران (سابق) را دارند و هیچ بعید نیست با واگذاری این سه باشگاه به بخش خصوصی، سرنوشت شوم نفت تهران به سراغ‌شان بیاید و تا مرز نابودی پیش بروند.

کاش مدیران وزارتخانه با همان تبصره‌هایی که در چند سال اخیر به نوعی کمک‌حال این ۳ باشگاه بودند، بار دیگر قانونی وضع کنند تا شرایط این ۳ تیم مثل نفت تهران نشود. مدیران این وزارتخانه فراموش نکنند شهر‌های آبادان، مسجدسلیمان و جم جزو شهر‌هایی هستند که علاوه بر گرمای زیاد، امکانات محدودی دارند و مردم همین شهر‌ها عشق و علاقه وافری به فوتبال دارند و این حق آنهاست به عنوان تنها دلخوشی و دلگرمی، تیم فوتبال شهرشان زنده بماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی