نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کشتی‌گیر تیم ملی به خبرورزشی گفت: در این وانفسای شیوع کرونا، به حریفان کاری ندارم و بیشتر به فکر انجام تمرینات خودم هستم.

خبرورزشی/ مهدی شیراونی؛ فرنگی‌کار کردستانی مقیم البرز سالهاست در سطح اول تیم‌ملی، مطرح است. بچه سقز و ساکن هشتگرد کرج در مسابقات قهرمانی‌جهان ۲۰۱۵ لاس‌وگاس، ۲۰۱۶ بوداپست (اوزان غیرالمپیکی) و ۲۰۱۷ پاریس، ملی‌پوش کشورمان بوده و کسب مدال برنزجهانی ۲۰۱۵ را در کارنامه دارد. همچنین مدال‌های طلا و نقره قهرمانی‌آسیا و طلای بازیهای‌کشورهای‌اسلامی را برگردن آویخته و با ۲۸ سال سن، از مردان باتجربه و همچنان مدعی تیم‌ملی محسوب می‌شود. کشتی‌گیر مودب و همیشه ساکتِ تیم‌ملی در پاسخ به سوالات خبرورزشی گفت:

* در ایام کرونا، من هم مثل همه مردم ایران و حتی اکثر ملت جهان مجبور به خانه نشینی و رعایت مقررات قرنطینه بوده و هستم. به‌منظور حفظ سلامتی پدر و مادرم و جلوگیری از احتمال انتقال ویروس کرونا به آنها، از حضور در مجامع و محافل شلوغ خودداری کرده و می‌کنم تا خدای ناکرده باعث مریضی عزیزانم نشوم.
* برای حفظ آمادگی نسبی، ابتدا در منزل تمرین می‌کردم. بعداً با مساعدت یکی از دوستان، که لطف کرده و اجازه دادند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن لوازم و وسایل ورزشی در باشگاه خصوصی ایشان کمی از برنامه‌های بدنسازی و تمرینی را انجام می‌دهیم. اگر همین تمرینات نصفه‌ونیمه را نداشته باشیم، با رفتن کرونا و شروع برنامه‌های تیم‌ملی، خیلی عقب می‌افتیم.
* بیشتر مواقع با حسین نوری ملی‌پوش کرجی و نفر سوم‌جهان در تمرینات شرکت می‌کنیم. بعضی بچه‌ها هم در مرورفن و تمرین‌کشتی به‌ما کمک می‌کنند تا حداقل بتوانیم قسمتی از تمرینات آماده‌سازی را انجام بدهیم. آقایان محمدرضا ویس‌مرادی و بهنام فتحی مربیان زحمتکش استان البرز هم مثل همیشه و دراین ایام بیشتر از گذشته مراقب ما و نحوه تمرینات و آماده‌سازی ما هستند، که همین‌جا از این عزیزان تشکر می‌کنم.
* قطعا این تمرینات نمی‌تواند برای رقابت با مدعیان جهان و المپیک کافی باشد ولی درشرایطی که همه‌چیز نگران‌کننده است و هرکسی می‌تواند آلوده به‌این ویروس خطرناک شود، انجام همین تمرینات کم برای حفظ آمادگی نسبی هم از هیچ، بهتر است.
* توی گروه واتساپ با کادرفنی تیم‌ملی در ارتباط هستیم. آن‌ها هم از نحوه انجام تمرینات و برنامه‌هایی که انجام داده یا باید انجام بدهیم، مطلع هستند و هرجا لازم باشد، نکاتی را یادآوری یا تاکید می‌کنند.
* به نظرم اجرای چرخه‌انتخابی کار خیلی‌قشنگی است و حداقل می‌تواند جلوی خیلی از حرف و حدیثها، ادعا‌ها و بهانه‌جویی‌ها را بگیرد. دیگر کسی نمی‌تواند ادعا کند، حقم را خوردند یا درحق من اجحاف شد. هرکس آماده‌تر باشد و در میادینی که مشخص شده، موفق عمل کند دیگر نه کسی می‌تواند حقش را نادیده بگیرد و نه‌این‌که کسی می‌تواند الکی مدعی شود حق او را ضایع کرده‌اند.
* از حریفان مستقیم و هم وزنم، خبر خاصی ندارم و فقط می‌دانم آن‌ها هم مثل‌ما، به‌صورت نصفه‌ونیمه در شهر و دیارشان تمرین می‌کنند. در این وانفسای شیوع کرونا، به حریفان کاری ندارم و بیشتر به فکر انجام تمرینات خودم هستم. خدا را شکر مصدومیت جدی و نگران کننده‌ای ندارم، بسیار با انگیزه و پرتلاش، سعی می‌کنم مهیای حضور در انتخابی و رسیدن به دوبنده تیم‌ملی شوم.
* شرکت در مسابقات لیگ می‌تواند گرهی هرچند کوچک از مشکلات مالی و اقتصادی کشتی‌گیران باز کند. ولی متاسفانه بعضی مواقع رفتاری می‌شود که آدم مجبور می‌شود، قید حضور در همین مسابقات مفید برای کسب درآمد مالی را بزند.
* مثلا پارسال مبلغ پیشنهادی به خودم برای حضور در این مسابقات اصلا راضی کننده نبود. مبلغ پیشنهادی آنقدرکم و پایین بود که قید لیگ را زدم و اصلا برای هیچ تیمی کشتی نگرفتم. امسال هم تا حالا دو پیشنهاد داشتم که به‌دلیل بلاتکلیفی همه امور ورزشی به‌خاطر کرونا، هنوز راجع به‌مبلغ هیچ مذاکره‌ای نداشتیم. فعلا همه بلاتکیف هستند و هیچ‌کس نمی‌داند باید چه کار کند. همه منتظریم ببینیم چه پیش می‌آید.
* امیدوارم این موضوع شایعه حذف کشتی‌فرنگی از المپیک ۲۰۲۴ در حد همین شایعه بماند و واقعیت نداشته باشد. زیرا با حذف کشتی‌فرنگی، شانس کشور ما برای کسب مدال و افتخار در مهم‌ترین رویداد ورزشی دنیا، نسبت به‌گذشته خیلی کمتر و ناامید کننده‌تر می‌شود.
* باتوجه به‌مشکلات مالی که فدارسیون‌کشتی درسال المپیک باآن دست به‌گریبان است، امیدوارم وزارت‌ورزش، کمیته‌ملی المپیک، حامیان‌مالی و اسپانسر‌های علاقمند به‌موفقیت ورزش ایران درمیدان بزرگ و بسیار معتبر ورزش دنیا، بیشتر از قبل هوای کشتی را داشته باشند و به‌فکر برطرف کردن کمبود‌ها و نیاز‌های مالی فدراسیون‌کشتی باشند تا فدراسیون هم بتواند نیاز‌های ضروری فنی و تدارکاتی تیمهای‌ملی را تامین کند. مثلا اگر کادرفنی نیاز دارد بچه‌ها را به مسابقات برون‌مرزی اعزام کند، به‌دلیل مشکلات مالی، فدراسیون مجبور نشود این اعزام‌ها را لغو کند. حضور در مسابقات بین‌المللی برون‌مرزی، در تصمیم‌گیری‌ها برای انتخاب ملی پوشان، همچنین اطلاع از وضعیت فعلی کشتی‌گیران خودمان، حریفان و در شرایط مسابقه بودن کشتی‌گیران ایرانی و نتایج آتی‌آن‌ها خیلی مهم و تاثیرگذار است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی