۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: شاید شاهین روی کاغذ آسان باشد، اما در زمین فوتبال نه! این تیم خوب و ریشه‌دار بوشهری برای بازی مقابل پرسپولیس انگیزه فراوانی دارد و اصلاً و ابدا حق نداریم شاهین را دست‌کم بگیریم.

به گزارش خبرورزشی، در فاصله یک روز مانده به دیدار پرسپولیس برابر شاهین شهرداری بوشهر فرصتی دست داد که با حمید مطهری همکلام شویم؛ مربی خوش‌صحبت و با دانش پرسپولیس در خصوص مسائل مختلفی حرف زد که در ادامه می خوانید.

می‌خواهیم این مصاحبه را با پیکان شروع کنیم. موافقید؟
بازی با پیکان که تمام شد. آن مسابقه را بردیم و خدا را شکر ۳ امتیاز هم گرفتیم که این موضوع خیلی خوشحال‌کننده بود، اما الان باید به فکر شاهین باشیم.

خُب درباره بازی با شاهین بوشهر بگویید؟
شاید شاهین روی کاغذ آسان باشد، اما در زمین فوتبال نه! این تیم خوب و ریشه‌دار بوشهری برای بازی مقابل پرسپولیس انگیزه فراوانی دارد و اصلاً و ابدا حق نداریم شاهین را دست‌کم بگیریم.

پست مشترک و اینستاگرامی بازیکنان پرسپولیس تأثیری بر بازی آینده تیم شما نمی‌گذارد؟
ببخشید ولی تمایلی ندارم در این رابطه صحبت کنم!

حداقل می‌توانید بگویید از لحاظ روحی و روانی آماده بازی با شاهین بوشهر هستید؟
۳ امتیاز این بازی خیلی ارزشمند است. بچه‌های پرسپولیس همگی حرفه‌ای هستند و شرایط را خوب تشخیص می‌دهند. ما از این بابت مشکلی نداریم و ان‌شا‌ءا... با تمام قدرت و انرژی مثبت وارد این بازی خواهیم شد.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا باید بازی بدون تماشاگر برگزار شود. نظری در این رابطه ندارید؟
فوتبال بدون تماشاگر مثل سینمای بدون تماشاچی و خالی است و هیچ لطفی ندارد. متأسفانه بحران کرونا جدی است و ما نمی‌توانیم از نعمت تماشاگردر بازی‌های پرسپولیس بهره‌مند شویم، اما داخل زمین وجود و انرژی مثبت هواداران را احساس می‌کنم. طرفداران با معرفت پرسپولیس گرچه نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند، اما با انرژی مثبت خود در اینستاگرام یا کوچه و خیابان به ما روحیه می‌دهند. بچه‌ها هم برای شاد کردن دل این عزیزان هر کاری لازم باشد انجام می‌دهند.

شما بازی اول خود را بردید ولی طرف دیگر تیم‌های رقیب شما از جمله سپاهان، فولاد خوزستان و شهرخودرو منهای استقلال مسابقات خود را بردند و ۳ امتیاز گرفتند. فکر می‌کنید بتوانید فاصله ۱۰ امتیازی با تیم دوم جدول را حفظ کنید؟
این یک هدف ویژه است. با این حال حریفان هم بیکار نیستند و برای نزدیک شدن به پرسپولیس بازی می‌کنند. هرچند تمرکز ما روی کار خودمان است و خیلی به نتایج سایر تیم‌ها توجه نمی‌کنیم. همیشه گفتیم و باز هم می‌گوییم که اگر ما برنده شویم دیگر مهم نیست بقیه تیم‌ها چه کار می‌کنند؟

راستی بازی استقلال و سایپا را تماشا کردید؟
۱۰ یا ۱۵ دقیقه اول را از دست دادم، چون تمرین داشتیم و دیر به خانه رسیدم، اما تا آخر تماشا کردم.

چه نظری در خصوص این دیدار دارید؟
نظر خاصی ندارم و درست هم نیست نظری بدهم. ما باید روی پرسپولیس تمرکز کنیم ضمن آنکه به همه تیم‌ها هم احترام می‌گذاریم.

در بازی با پیکان، مهدی عبدی سورپرایز پرسپولیس بود. در بازی با شاهین بوشهر هم سورپرایز دارید؟
هر بازی شرایط خودش را دارد. مهدی عبدی بازیکن جوان و مستعدی است که باید قدر این فرصت‌ها را بداند. او باید بازی با پیکان و دو گلی که زده را فراموش کند.

اتفاق دیگری هم در دقیقه ۱+۹۰ رقم خورد. جایی که کاپیتان سرشناس پرسپولیس بدون ادا و اطوار با حداکثر سرعت و به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد. شاید هرکس دیگری جای او بود...
به نکته بسیار خوبی اشاره کردید. به نظرم سیدجلال حسینی یک الگوی بزرگ برای همه فوتبالیست‌هاست. شما در سطح اروپا و فوتبال حرفه‌ای هم کمتر چنین بازیکنی پیدا می‌کنید که با آن همه سابقه در دقیقه ۱+۹۰ کنار زمین برای تعویض بایستد و کوچکترین ناراحتی در چهره اش دیده نشود.

از آن گذشته با حداکثر سرعت به سمت هجده قدم خودی بدود و توپی را دفع کند که می‌توانست تبدیل به گل دوم پیکان شود؟
دقیقاً! به همین خاطر می‌گویم این تعویض و حرکت سیدجلال حسینی در دقیقه ۱+۹۰ می‌تواند الگو باشد و یک کلاس درس برای همه فوتبالیست‌هاست. اگر سیدجلال در ریباند علیرضا بیرانوند را دفع نمی‌کرد چه بسا گل دوم پیکان رقم می‌خورد. این حرکات در دنیای فوتبال ماندگار است و در خاطره‌ها می‌ماند.

بعد از بازی هم با کادر فنی پرسپولیس درباره این رفتار حرفه‌ای سیدجلال حسینی در دقیقه ۱+۹۰ صحبتی کردید؟
۱۰۰ درصد، همه ما به ویژه آقا‌یحیی (گل‌محمدی) علاقه خاصی به سیدجلال داریم. او یک بازیکن پرافتخار، سلامت و حرفه‌ای است که رفتار‌های فراتر از فوتبال ایران نشان می‌دهد.

راستی خبردار شدید که علیرضا بیرانوند دیگر نمی‌تواند در تمرین و مسابقات شما شرکت کند؟
بله، متأسفانه علیرضا بیرانوند را از دست دادیم و نمی‌توانیم حرفی بزنیم. به هرحال این قرارداد درگذشته و قبل از بحران کرونا بین دو باشگاه پرسپولیس و آنتورپ منعقد شده و حالا کاری نمی‌توان کرد.

ظاهراً مکاتباتی با فیفا و آنتورپ انجام شده که استعلام لازم گرفته شود؟
ان‌شا‌الله خیر باشد. ما دوست داریم بهترین گلر ایران را تا پایان فصل کنار خود داشته باشیم، اما از آن طرف به قانون هم احترام می‌گذاریم.

رادوشویچ می‌تواند جای خالی بیرانوند را در ۸ بازی باقی مانده پرکند؟
چراکه نه؟ تا به حال که رادو نشان داده این کار را می‌تواند به بهترین نحو ممکن انجام دهد. ما روی این دروازه‌بان بی‌حاشیه و کروات حساب بازکردیم.

با رادوشویچ که صحبت می‌کردیم به ما گفت: «من حق ندارم بابت نیمکت‌نشینی در بازی با پیکان ناراحت شوم. یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال باید به تصمیم سرمربی خود احترام بگذارد و وظیفه اش فقط تمرین کردن است.» این گلر کروات هم می‌تواند الگو باشد؟
قطعاً همین طور است. هر رفتار خوبی می‌تواند الگو باشد. خیلی حرف است که ۴ سال شما روی نیمکت بنشینی و تمرین کنی. هر زمانی به زمین رفتی بهترین عملکرد را داشته باشی و هر زمان هم که نیمکت‌نشین شدی با تعصب باشی و همبازیانت را تشویق کنی. رادوشویچ هم یک فوتبالیست محترم است و امیدوارم در هفته‌های باقی مانده بتواند بار دیگر شایستگی‌های خودش را به نمایش بگذارد. من یکی که خیلی امیدوارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی