نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سایت پارالمپیک توکیو در گزارشی نام و یاد سیامند رحمان را زنده نگه داشت.

به گزارش خبرورزشی ، سایت توکیو 2020 در گزارشی به سیامند رحمان قهرمان وزنه‌برداری پارالمپیک ایران پرداخت که چند ماه پش دار فانی را وداع گفت.

در این گزارش آمده است: جهان همیشه شاهد حضور ورزشکارانی مانند سیامند رحمان نیست. مرحوم رحمان نخستین وزنه‌برداری بود که رکورد 300 کیلو را شکست و در بازی‌های پارالمپیک ریو با مهار وزنه 310 کیلویی موفق به کسب مدال طلا شد.

وی در سال 2017 در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرده بود رکورد دیگری را در بازی‌های پارالمپیک به ثبت برساند. این ورزشکار جمهوری اسلامی ایران به دنبال ادامه سلطه خود در بازی‌های توکیو 2020 با رکورد سومین عنوان پیاپی قهرمانی پارالمپیک بود.

متاسفانه این ورزشکار اسفند سال 98 در سن 31 سالگی در زادگاهش درگذشت.

اندرو پیرسون رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک درباره سیامند رحمان گفت: سیامند پیشگام این رشته، همچنین الهام بخش بسیاری از مردم در کشور خود ایران و سراسر جهان و یک سفیر خارق‌العاده برای جنبش پارالمپیک بود.

وی افزود: سیامند رحمان همچنین یک فرد شگفت‌انگیز، غول آرام و یک از افراد دوست‌داشتنی بود که می‌توانستید با او ملاقات کنید.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که بسیاری از مردم با نام سیامند رحمان در بازی‌های پارالمپیک لندن به عنوان قوی‌ترین مرد تاریخ آشنا می‌شدند، سفر این ورزشکار در این بازی‌ها از 4 سال قبل شروع شده بود.

وی در نوجوانی از سال 2008 کارش را آغاز کرد اما تا سال 2010 نتوانست در کوالالامپور به عنوان قهرمانی برسد و در دسته 100+ کیلو با مدال نقره به خانه برگشت.

5 ماه بعد وی در بازی‌های پاراآسیایی رکورد 278.5 کیلو را به ثبت رساند و مدال طلا گرفت. رحمان در المپیک 2012 لندن در صدر رکوردزنان قرار گرفت. وی در این بازی‌ها با بالا بردن وزنه 280 کیلویی رکوردی را شکست که قبلا متعلق به کاظم رجبی بود.

از سیامند رحمان به عنوان بخشی از فعالیت‌های توکیو 2020 با برجسته کردن ورزشکاران پارالمپیک در کنار نمادهای توکیو نام برده شده است. تصویر او مقابل تئاتر کابوکیزا در گینزا وجود دارد که تاریخ 400 ساله تئاتر سنتی ژاپن است.

سیامند رحمان پیش از این گفته بود: بودن به عنوان بخشی از این کمپین عالیست. ما یکسال تا پارالمپیک زمان داریم و من از اینکه به بازی‌ها نزدیک می‌شویم هیجان‌زده هستم.

وی افزود: بی‌صبرانه منتظر بازی‌های پارالمپیک هستم. در توکیو همه چیز بین من و میله‌هاست و من دوباره رکوردها را ترسیم خواهم کرد.

در این گزارش همچنین به صحبت‌های هادی رضایی دبیر کمیته پارالمپیک ایران به درگذشت سیامند رحمان و رونمایی از تندیس وی در موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک اشاره شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی