نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس ٥٦ امتیاز و سپاهان ٤٢ امتیاز! تیم آقاى مجیدى هم بدجورى به قول تیله‌باز‌ها و گردوبازهاى قدیم «قاق» مانده و عقب افتاده! تراکتور هم مثل سپاهان، حق برترى‌جویى و روحیه پیشتازى را از خود دور کرده است!

خبرورزشی/ اردشیر لارودی؛ آیا گل‌محمدى مى‌تواند به نفع کسب چهارمین قهرمانى پى‌در‌پى پرسپولیس، چشم خود را به روى جام حذفى و احتمال پیروزى-دشوار به دست آینده در لیگ آسیا ولى هنوز محتمل را- ببندد؟ چنین انتخابى، اصلاً عقلانیت دارد؟
ولى امیر قلعه‌نویى، شانس خوبى دارد که با حسابگرى در لیگ برتر که به خوبى در این مسابقه جا مانده، هم تیم سپاهان را براى بردن جام حذفى به هیجان آورد و هم به همین دلیل، رقابت شخصى اش با فرهاد مجیدى را وارد فاز دیگرى و عرصه‌اى که دیدنى‌تر است، بنماید! جاماندگى فعلاً ١٤ امتیازى سپاهان و ١٨ امتیازى استقلال که حالا، حالا‌ها جاى بیشتر شدن هم دارد، وادار مى‌کند قلعه‌نویى و مجیدى را که «الاهم و فى الاهم» کنند! حق انتخابى که دلخواه نیست ولى هست، یعنى وجود دارد! چشم بریدن از لیگ برتر، تا در جام حذفى و لیگ آسیا، هر چه دارى ز مردى و زور، رو کنى! تا دچار افسوس دوگانه و دو برابر نشوى! پس باید عقل عاقبت‌اندیش خود را به کار گرفت! پس باید از حق انتخابى که نشان جاماندگى است، استفاده کرد! به جاى جنگیدن در سه جبهه، پیکار با قواى متمرکزتر و بیشتر در دو دایره، شرط عقل این است، نه؟
 
شاید ساکت سپاهان را زد
پرسپولیس ٥٦ امتیاز و سپاهان ٤٢ امتیاز! تیم آقاى مجیدى هم بدجورى به قول تیله‌باز‌ها و گردوبازهاى قدیم «قاق» مانده و عقب افتاده! تراکتور هم مثل سپاهان، حق برترى‌جویى و روحیه پیشتازى را از خود دور کرده است!
در هفته بیست و پنجم، پرسپولیس میزبان فولاد اهواز است! نکونام، آنقدر هوشمندى دارد که بداند بازى با پرسپولیس در تهران، چه مؤلفه‌هایى لازم دارد! آیا جواد مى‌تواند یک مربى مؤلف باشد؟ ولو در یک بازى، ولو در یک مسابقه! نکونام گل زدن‌هاى ناگهانى را بلد شده است و تیمش هم، ولى پیروزى ناگهانى و شکست دادن حریف در یکى، دو حرکت، کار او و فولادش نیست! چرا نیست؟ براى اینکه پروسه خیلى به هم متصلى را باید طى کنى و کو تا این مرحله؟ تعداد غایب‌هاى این بازى، کفه ترازو را به سود فولاد، سنگین‌تر هم مى‌کند! مى‌ماند ما و زیرکى‌هاى حریف‌فریب یحیى! و کلاهى که گل‌محمدى باید سر جواد بگذارد!
و یک بازى سخت دیگر که مى‌تواند ادامه لیگ را هم دستخوش تغییراتى چند بکند، مسابقه‌اى است که در نقش جهان، میان سپاهان و تراکتور برگزار مى‌شود! امیر حاضر است ۱۰ بار به پرسپولیس ببازد، اما یک بار مغلوب ساکت و فرهاد و جواد، سه تیپ جوان نشود! خدا را چه دیدی؟ شاید هم شد. این هفته جنگ کسبه سهمیه آسیا داغ‌تر می‌شود و بازی‌های بسیار حساسی پیش رو است.
 
کاربلدان ورزشى، در کمیته ملى المپیک
صالحى‌امیرى، تیم خوبى در کمیته ملى المپیک ساخته است! همه کاربلد، اغلب کهنه‌کار و اکثریت هنوز «جوان‌دل!» فقط نصرا... سجادى اگر دلش باشد و سنگ لاى چرخ نگذارند، به اندازه ده مدیر، توانمندى علمى و عملى دارد! از عهده هر مسئله غامضى برمى‌آید! پشت هیچ دیوار بلندى، کاسه چه کنم، دست نمى‌گیرد!
کمیته ملى المپیک، با داشتن این کارکشتگان عاشق کار، قوی‌ترین تیم فکراندوز و برترین همراهان راه‌بلد را دارد! کلید هر قفلى، در گوشه‌اى از هزار توى اداره کمیته ملى المپیک پیدا مى‌شود! کاش، کمیته ملى المپیک، شاخ و برگ بیشترى هم مى‌داشت، تا هم سایه بیشترى مى‌داشت و هم میوه خوش‌خوراک‌ترى مى‌داد!
المپیک ٢٠٢٠ تعطیل شد و چه بسا که در سال ٢٠٢١ هم نتواند دنیا را به خود جلب کند ولى کمیته ملى المپیک ما، تازه دارد مى‌فهمد که کار تیمى و کوشش علمى یعنى چه و چرا پرفایده‌تر است!
 
پول والاترین ملاک سنجش
جابه‌جایى نیمه دسته‌جمعى مربیان فوتبال به حالت گروهى، این سؤال را براى عده‌اى از همکاران ما که هنوز به دیدن چیزهاى عجیب عادت نکرده‌اند، ایجاد کرده است:
... در کجاى دنیا این‌طور معمول است؟
و آنچه نزد ما، یک عادت جارى به حساب مى آید، منطقى است؟ عالمانه است؟ عاقلانه است و خلاصه از چه فلز و آلیاژى برخوردار است؟
تحقیق کردیم و دیدیم که اولاً اینجا ایران است و هنر هم نزد ایرانیان است و بس! و در ثانى، اگر عالمانه و عاقلانه و دانش‌محور و علم‌بنیان نیست، در عوض تا بخواهید، پولیانه، پول‌محور و سودورزانه هست! و براى عده‌اى، پول حتى خیلى کم و به حساب نیامده اش هم ملاک و تنها ملاک ارزشگذارى قیمت‌ها و بهاى هر چیز قیمتى و پربهایى است! به قدرى که به گربه بگویى خان‌عمو!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی