نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حشمت مهاجرانی گفت: نگاه کنید اساسنامه‌ای که بار‌ها به فیفا ارسال شده از آن ایراد گرفته شده است و برگشت خورده، برای چی؟ به دلیل اینکه در هر بند آن سران فدراسیون به فکر منافع خودشان بوده‌اند.

به گزارش خبرورزشی،  حشمت مهاجرانی در ابتدا درباره شرایط فوتبال ایران گفت: چندین سال است که ما در مورد ناکارآمدی مسئولین فدارسیون فوتبال صحبت می‌کنیم. عیب قطعا از توپ فوتبال و مستطیل سبز نیست. مشکل افرادی هستند که با کمال وقاحت در فدارسیون فوتبال حاضر می‌شوند و می‌خواهند دوباره به قدرت بازگردند تا از صندلی فدارسیون فوتبال سواستفاده کنند. صندلی ریاست فدراسیون دیگر صندلی خدمت به فوتبال نیست صندلی است برای تجارت کردن و سواستفاده برخی از افراد از این جایگاه. در فوتبال می‌گویند درستی و صداقت از دفتر رئیس به زمین فوتبال منتقل می‌شود. در حال حاضر فقط آقای نبی هستند که چند سالی در فدراسیون ما حضور دارند و زحمت می‌کشند و آدم درستی هستند.

مهاجرانی گفت: هرچند این با قوانین فیفا مغایرت دارد، اما به هرحال وزیر باید در حد اختیارات و وظیفه خود کاری انجام دهد. الان نگاه کنید اساسنامه‌ای که بار‌ها به فیفا ارسال شده از آن ایراد گرفته شده است و برگشت خورده، برای چی؟ به دلیل اینکه در هر بند آن سران فدراسیون به فکر منافع خودشان بوده‌اند. باید این تحول از یک جا شروع شود در غیر این صورت فوتبال ما نابود خواهد شد. فدراسیون آقایان دادکان و صفایی فراهانی خوب بودند اینگونه نیست که تمامی آقایان بد بودند. فوتبال ما از پایه خراب است. در زمین مسابقه ۱۱ نفر می‌جنگند و موفق نیز می‌شوند. حرف من مسئولین این فوتبال هستند. آقایان در سالیان اخیر چه کاری در راه تامین و توسعه فوتبال انجام داده‌اند؟ مربیان باشگاهی ما درست عین گردونه می‌چرخند. هیچ تحول جدید فکر نو و فوتبال جدیدی را ما ندیده‌ایم.

مهاجرانی درباره انتخاب به عنوان یکی از بهترین مربیان تاریخ جام ملت‌های آسیا توسط کنفدارسیون فوتبال آسیا گفت: قبل از من شادروان رنجبر و محمود بیاتی نیز با تیم ملی قهرمان آسیا شده بودند. شاید یکی از دلایل این انتخاب این باشد که من بدون گل خورده و باخت تیم ملی را قهرمان آسیا کردم. نه تنها در جام ملت‌ها بلکه در انتخابی المپیک و انتخابی جام جهانی من هیچ باختی در پرونده خود ندارم. وقتی بخواهند یک مربی را انتخاب کنند قطعا به رزومه کاری او و کیفیت نتیجه گیری او نیز نگاه خواهند کرد. به اضافه اینکه ۴ سال مربی جوانان بودم و با این تیم موفق شدم قهرمان شوم. همه این‌ها دست در دست هم داده تا این افتخار نصیب من شده است.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره شرایط پرسپولیس که در آستانه قهرمانی چهارم است گفت: پرسپولیس تیمی است که ریشه در خاک دارد. این سوای شخصیت بزرگی که دارد بازیکنان بزرگ و خوبی را در اختیار دارد که تعصب و غیرت روی نام این تیم دارند. پرسپولیس با توجه با آشفته بازاری که در مدیریت خود و شرایط مدیریتی فوتبالی ما وجود دارد با حضور افرادی، چون کریم باقری توانسته انضباط خود را حفظ کند. این‌ها فاکتور‌هایی است که برای نتیجه گیری یک تیم لازم است. پرسپولیس تمام فاکتور‌های کمک کننده را دارد. بازیکن بازیساز، بازیکنی که توپ را در زمین به گردش در بیاورد را دارد. خط دفاعی این تیم یکی از بهترین‌ها در آسیا می‌باشد. سرمایه اصلی این تیم هواداران هستند و بازیکنان به خوبی می‌دانند که نسبت به احساسات آن‌ها مسئولیت دارند. تیمی که تحویل آقای گل‌محمدی شده وارث برانکو بوده است. برانکو هر سال تیم خود را به خوبی بست و نقاط ضعف این تیم را برطرف کرد و نقاط قوت این تیم را تقویت نمود. تا جایی که این تیم به فینال آسیا رسید و با بدشانسی از قهرمانی بازماند. البته بعد از برانکو، یحیی گل محمدی و کادر فنی پرسپولیس برای این تیم زحمات بسیاری کشیدند تا توانستند موفقیت‌های گذشته را باز تکرار کنند.

حشمت مهاجرانی درباره مشکلات استقلال و جدایی استراماچونی از این تیم نیز گفت: در چند ماه اخیر ببینید چه تغییر و تحولی در هیات مدیره استقلال صورت گرفته. این نشان می‌دهد ثباتی در این تیم نبوده است. این اصلا خوب نیست، تعداد افرادی که به این باشگاه آمدند و رفتند از انگشتان دو دست بیشتر بوده است. این تغییرات قدرت تصمیم گیری را از افراد می‌گیرد. من اگر بدانم از امروز تا ۴ سال دیگر در این تیم مدیر هستم، می‌توانم آینده‌نگری کرده و تصمیمات خود را با خیال راحت اجرایی کنم. ولی الان تا کسی روی کار می‌آید با مشکلات فراوانی روبه‌رو است. از زمان قبل از شفر و بعد از او هر مربی از جمله استراماچونی آمده نه تامین مالی داشته است نه کاری. هیچ تضمینی وجود نداشت که این مربی باشد یا نباشد. سلیقه‌ها و افراد مختلف با تصمیم گیری‌های خود وضع استقلال را بحرانی کرده‌اند و رفتند. باز جای شکرش باقی است وضع برای این تیم با ریشه فوتبال کشورمان بدتر نشده است و هنوز در لیگ باقی مانده است.

وی ادامه داد: این ویروس جهنمی هم که اخیرا بلای جان همه مردم از جمله باشگاه استقلال و فولاد شده است. به هیچ کس از من مهاجرانی تا فوتبالیست و سایر مردم رحمی نمی‌کند. من ارادت خاصی به آقای سعید آذری و جواد نکونام دارم. همچنین باشگاه استقلال حتما مشکلی وجود دارد و جای درگیری و موضع گیری بهتر است حرف‌های این عزیزان را باور کنیم تا بتوانیم در کنار هم برای اعتلای فوتبال ایران قدم بر داریم.

مهاجرانی با اشاره به عکسی که از وریا غفوری منتشر شد گفت: شما نمی‌دانید هنگامی که عکس وریا غفوری و فرزندش که پشت شیشه قرار داشت را دیدم چقد متاثر شدم. خدای ناکرده اگر برای هر یک از این بازیکنان اتفاقی رخ دهد جبران ناپذیر است و این اتفاق ناگوار تا ابد در یاد‌ها خواهد ماند. فدراسیون فوتبال نیز هدفی را دنبال می‌کند و اعلام کرده قادر است مسابقات لیگ برتر را برگزار کند. خب اگر مسابقات را برگزار نکند با مشکلات دیگری از جمله معرفی تیم قهرمان، تیم‌های صعود کرده و سقوط کننده در دسته‌های پایین‌تر روبه رو خواهد بود. با توجه به این دستور باشگاه باید شرایط ایده‌آل را برای نیروی انسانی خود فراهم کنند و بازیکنان نیز باید به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمایند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره عملکرد موفق سردار و طارمی در لیگ‌های اروپایی گفت: سردار آزمون، مهدی طارمی و جهانبخش هر سه هم قدرت تصمیم گیری دارند هم از سرعت بالایی برخوردار هستند هم ذکاوت و سرعت عمل بالایی دارند. مهم‌تر از همه دانش استفاده از توپ و موقعیت‌های که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد را دارند. این فاکتور‌های مهمی است که یه فوتبالیست باید از آن برخوردار باشد. آزمون اکنون با زنیت قهرمان روسیه شده و شانس آقای گلی نیز دارد. مهدی طارمی نیز پیشرفت قابل قبولی داشته است و شانس آقای گلی لیگ پرتغال را دارد و تیم‌های بزرگی همچون پورتو و بنفیکا به دنبال جذب او هستند. جهانبخش هم عملکرد خوبی داشته و موفق شد با گلی زیبا دروازه چلسی را باز کند، اما اینکه چرا مربی برایتون از او زیاد استفاده نمی‌کند یک بحث فنی است که باید دید نقطه نظر این مربی چیست و از جهانبخش چه می‌خواهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی