۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فریده شجاعی، همسر منصور پورحیدری به خبرورزشی گفت: منصور خدابیامرز در زندگی حق هیچ‌کس را نخورد. در واقع فقط حق یک نفر را خورد و آن هم پسرمان بود.

خبرورزشی/ مهدی همدانی؛ ویژگی مهم بازی استقلال - نساجی این است که مربیان هر دو تیم اعم از سرمربی و دستیاران، جملگی جزو شاگردان منصور پورحیدری بوده‌اند و بعضی از آن‌ها علاوه بر دوران بازیگری، قسمتی از ایام مربیگری‌شان را نیز با پدر استقلال سپری کرده و یا اصلاً توسط او وارد این عرصه شده‌اند. همین مسئله سوژه مناسبی شد تا با خانم دکتر فریده شجاعی همکلام شویم و شرایط استقلال را نیز از زبان همسر منصورخان بشنویم.

حس افتخار
تا قبل از اینکه شما در مورد مربیان هر دو تیم چنین اطلاعاتی به من بدهید، خودم به ماجرا فکر نکرده بودم و الان تازه دارم حس می‌کنم که چقدر زیبا و ارزشمند است دو تیم مختلف وارد زمین شوند و همه مربیان آن‌ها شاگرد منصور پورحیدری باشند. واقعاً حس افتخار به آدم دست می‌دهد. بسیار ارزشمند است و نشان می‌دهد منصور پورحیدری چقدر برای استقلال زحمت کشید و مهره‌سازی کرد. همه این مربیان روزگاری بازیکنان منصور بودند و امیدوارم همیشه موفق شوند.

چهره‌های فراموش‌نشدنی
منصور همه شاگردانش در استقلال و سایر تیم‌ها را دوست داشت، اما طبیعی بود در وجود بعضی از آن‌ها برای مربیگری توانایی خاصی می‌دید و به همین خاطر سعی در وارد کردن آن‌ها به این عرصه داشت. برای مثال مجید نامجومطلق را وارد چرخه مربیگری کرد و در مورد صمد مرفاوی هم دقیقاً همین کار را انجام داد. محمود فکری را هم تشویق کرد مربی شود و الان چقدر زیباست که هر سه نفر پنج‌شنبه در قالب استقلال و نساجی کار مربیگری انجام خواهند داد. در مورد محمود فکری هم بگویم ایشان در زمان بیماری منصور مرتب بالای سرش حاضر می‌شد و هرگز استادش را فراموش نکرد. دقیقاً مانند خود پورحیدری که هیچ‌وقت مرفاوی، نامجومطلق و فکری را از یاد نبرد.

حق‌خوری!
منصور خدابیامرز در زندگی حق هیچ‌کس را نخورد. در واقع فقط حق یک نفر را خورد و آن هم پسرمان بود (می‌خندد) ماجرا هم از این قرار است که همین آقای صمد مرفاوی پس از آغاز دوران مربیگری کنار پورحیدری، با حمایت ایشان به عنوان سرمربی تیم جوانان استقلال انتخاب شد و تیم بسیار خوبی هم ساخت. تیمی که بازیکنانی چون: آندرانیک تیموریان، امیرحسین صادقی و مجتبی جباری در آن توپ می‌زدند. در همان مقطع «علی» هم عضو تیم جوانان استقلال شده بود ولی منصور تأکید داشت به هیچ عنوان نمی‌خواهد این مسئله در جامعه مطرح شود که علی پور‌حیدری با استفاده از رانت پدرش به استقلال پیوسته است روی همین اصل بلافاصله پس از اینکه علی دانشگاه قبول شد، به پسرمان گفت: «علی جان، از حالا دیگر دور فوتبال را خط بکش و به درست برس.»
این‌طوری شد که علی هم فوتبال را رها کرد.

مطالبات منصور
واقعاً بحث مالی در رابطه با مطالبات منصور پورحیدری از استقلال دیگر برایم ارزش چندانی ندارد، اما به شدت ناراحت هستم که این باشگاه حق مطلب را در مورد چنین اسطوره‌ای ادا نکرد. پورحیدری پاییز سال ۹۵ فوت کرده، اما تا همین امروز طلبش را پرداخت نکرده‌اند. شما خودتان حساب کنید آن زمان قیمت ارز و ارزش پول چقدر بود و الان چقدر است. جالب اینکه آقای سعادتمند وقتی به عنوان مدیرعامل انتخاب شد، با ما جلسه گذاشت و گفت پرداخت مطالبات جناب پورحیدری یکی از اولویت‌های اول و جدی ماست ولی متأسفانه تا امروز خبری از این اولویت نشده است.

سهمیه آسیایی
شرایط استقلال در بازی با صنعت نفت واقعاً خوب بود و نمایش امیدوارکننده‌ای ارائه کرد. قبول دارم فاصله ما با صدر جدول زیاد شده ولی کاملاً به این استقلال امیدوار هستم. به نظرم چه از طریق جام حذفی و چه از طریق لیگ برتر حتماً سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کنیم.

خوشبینی به مجیدی
فرهاد مجیدی در زمان بازیگری یکی از چهره‌های مورد علاقه من و منصور بود. معتقدم این چهره جوان به عنوان سرمربی هم در استقلال می‌تواند موفق شود. من به فرهاد مجیدی و تیمش خوشبین هستم و امیدوارم مانند دوران بازیگری، در عرصه مربیگری هم موفق شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی