۱
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
۱ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حالا پس از گذشت چند سال همه متوجه شده‌اند که نگاه کی‌روش، چقدر دوراندیشانه، حرفه‌ای و درست بود.

خبرورزشی/ علی جوادی؛ یک روزگاری دعوای کارلوس کی‌روش با مربیان و تیم‌های لیگ برتر ایران بالا گرفت. آن‌ها موافق اردو‌های بلندمدت تیم ملی نبودند و کی‌روش معتقد بود که غیر از این راهی برای بالا بردن توان جسمی بازیکنان ایران نیست. 

کی‌روش البته چندی بعد، راهی تازه یافت و به همه بازیکنانش توصیه کرد به خارج از کشور بروند. آن روز‌ها این میل عجیب کی‌روش موجب انتقاد جدی مربیان ایرانی قرار گرفت. همه آن‌ها می‌گفتند این اصرار کی‌روش دلیلی منطقی ندارد و بعضی‌ها هم او را به دلالی متهم می‌کردند. کی روش علاقه فراوانی داشت بازیکنان تیم ملی را از میان لژیونر‌ها انتخاب کند، چون معتقد بود تیم‌های اروپایی در هر سطحی حرفه‌ای فکر و عمل می‌کنند. به این ترتیب خیالش راحت بود که بازیکنانی انتخاب می‌کند که حرفه‌ای و سخت تمرین کرده‌اند. آن روز‌ها مربیانی پیدا می‌شدند که بگویند بازیکنانی در سطح اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد در لیگ یک ایران هم پیدا می‌شوند، اما همه می‌دانستند که این اظهار نظر‌ها تا چه اندازه از واقعیت دور است. کی‌روش می‌دانست چه بازیکنان باکیفیتی دارد و می‌خواست این بازیکنان در اروپا خود را نشان بدهند و در کنار آن، به تیم ملی ایران هم خدمت کنند. او دوست داشت بازیکنان شایسته ایرانی کیفیت بالای خود را در اروپا به چشم بیاورند و در عین حال، با بالاترین آمادگی در اختیار تیم ملی ایران قرار بگیرند.

حالا پس از گذشت چند سال همه متوجه شده‌اند که نگاه کی‌روش، چقدر دوراندیشانه، حرفه‌ای و درست بود. علیرضا جهانبخش دو فصل قبل در لیگ هلند آقای گل شد. سردار آزمون این فصل در لیگ برتر روسیه در صدر جدول گلزنان قرار گرفت و مهدی طارمی هم برای کسب عنوان آقای گلی لیگ پرتغال شانس دارد.

حالا بیشتر از هر زمان دیگری افسوس می‌خوریم برای آنکه کی‌روش را به راحتی از دست دادیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • .،. IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    حالا تتلیتی میاد میگه لیگای درپیت!! همون لیگا از لیگ ایران خیلی خیلی معتبر ترن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی