نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد در بررسی سرورها نامه ای کشف شد که از حضور وزنه برداران آذربایجانی با دوپینگ مثبت در مسابقات پرده برداشته است.

به گزارش خبرورزشی، فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد ریچارد مک لارن که مسئول رسیدگی به اتهامات علیه تاماش آیان رییس سابق است، به موارد جدیدی پی برده است. این موارد جدید نیز به گزارش او اضافه شده است.
مهمترین مسئله تاخیر در اعلام نتایج دوپینگ وزنه برداران است. در بررسی قانونی سرورهای فدراسیون جهانی نامه ای حذف شده، کشف شد که این نامه از طرف وزیر ورزش آذربایجان که نایب رییس کمیته ملی المپیک این کشور بود، به تاماش آیان ارسال شده بود.
او در این نامه از آیان تشکر کرده بود که تعلیق وزنه برداران آذربایجان را به تاخیر انداخته است.
مسئله دیگر والنتین هریستوف وزنه بردار بلغاری الاصل آذبایجان است که در ۹ آوریل ۲۰۱۳ (۲۰ فروردین ۹۲) تست دوپینگ او مثبت شد اما مثبت بودن دوپینگ او و تعلیق شدنش در ۱۱ آوریل ۲۰۱۴ (۲۲ فروردین ۹۳) اعلام شد و او در این مدت در مسابقات جهانی لهستان و گرند پری فدراسیون جهانی شرکت کرده بود.

بررسی ها نشان می دهد از عمد اعلام تعلیق ۱۸ وزنه بردار آذربایجانی به تاخیر افتاده و آنها شرایط حضور در مسابقات مختلف را داشتند و این مسئله باعث شد که فرصت کسب مدال از خیلی از ورزشکاران دیگر گرفته شود.
از دکتر مونیکا اونگار که در آن زمان در کمیته آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی مسئولیت داشت، خواسته شد که توضیح دهد چرا این تاخیر ها اتفاق افتاده است اما او نتوانست توضیحی ارائه بدهد.

در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۳، آذربایجان دو نماینده مرد و یک نماینده زن داشت که وزنه بردار زن این کشور نایب قهرمان شده بود و هریستوف دو مدال برنز یک ضرب و دوضرب جهان و گالیوف نقره دوضرب و برنز مجموع جهان را کسب کرده بودند که اکنون مشخص شده با دوپینگ مثبت بوده، بنابراین از مسابقات آن سال دیسکالیفه شده اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی