نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۰
یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازی منچسترسیتی - رئال‌مادرید تمام شده بود. دو سرمربی بزرگ به کنفرانس خبری رفته بودند و بعد در کنار زمین چمن کنار هم قرار گرفتند تا عکسی برای تاریخ ثبت شود. این عکس آن‌قدر خاص بود که بخواهیم چند نکته برایش بنویسیم.

خبرورزشی/ علی جوادی؛ دو سرمربی به کنفرانس خبری رفتند. دقت کنید هر دو سرمربی بزرگ و نامدار فوتبال دنیا. اینجا، اما برخی‌ها ادعای بزرگی دارند و این و آن را به کنفرانس می‌فرستند و برخی هم آنالیزور راهی کنفرانس می‌کنند. آن‌ها نه به خبرنگاران که به خودشان و به فوتبال بی‌احترامی می‌کنند. مربیان ما هر که باشند زیدان و گواردیولا نیستند. این دو بزرگ به کنفرانس می‌روند، چون به فوتبال احترام می‌گذارند.

دو سرمربی بزرگ فارغ از آنکه کدام برنده شدند و کدام بازنده، به کنار زمین رفتند و با هم حرف زدند. در مورد مسابقه‌ای که یک ساعت قبل تمام شده. درباره فوتبال. فقط درباره فوتبال که آن‌ها به دلیل آنکه بزرگ و مشهور شدند. آن‌ها می‌دانند چه تعهد بزرگی به این رشته دارند، چون شهرت و محبوبیت و ثروت خود را از فوتبال دارند. آن‌ها با وجود بزرگی، نمی‌گویند فوتبال مدیون ماست. آن‌ها خود را مدیون فوتبال می‌دانند و همه کار می‌کنند تا بدهی خود را به فوتبال بپردازند. دقیقاً همین تفکر آن‌ها را بزرگ‌تر می‌کند.

فوتبال دنیا به مربیانی مثل این دو بزرگ نیاز دارد. مربیانی که به حریف احترام بگذارند و فوتبال را بفهمند و فوتبال را زیبا بخواهند. همین چند هفته قبل بود که بعد از قهرمانی لیورپول، گواردیولا به احترام کلوپ و لیورپول کلاه از سر برداشت و جمعه‌شب زیدان، سیتی را تیم برتر میدان نامید. روح فوتبال با احترام رنگ می‌گیرد و فوتبال با احترام زنده می‌ماند. بزرگان دنیای فوتبال احترام می‌گذارند تا خود، محترم شوند. اگر عناصر فوتبالی در ایران از این عکس فقط احترام را بیاموزند، برای ما کافی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی