نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بسکتبالیست ملی‌پوش کشورمان امیدوار است تیم ملی در المپیک توکیو دوباره نمایش عالی داشته باشد.

خبرورزشی/ پریسا غفاری؛ آرمان زنگنه، ملی‌پوش بسکتبال هم با شیوع کرونا خانه‌نشین شد، اما بیشتر از دو ماه تحمل دوری از تمرین و توپ را تاب نیاورد و به همین دلیل برای شروع کار به سالن بدنسازی رفت تا آمادگی اش را حفظ کند. برای او هم دوری از توپ و سبد غیر ممکن است و به همین خاطر سالنی پیدا کرده تا از تمرین توپی عقب نماند. او با اینکه برای فصل جدید از سه تیم تهرانی پیشنهاد دارد، اما ظاهراً هنوز به مهرام وفادار است. بسکتبالیست ملی‌پوش امیدوار است تیم ملی در المپیک توکیو دوباره نمایش عالی داشته باشد.

روز‌های کرونا چطور گذشت؟
دوره اول قرنطینه که شروع شد مثل بقیه در خانه تمرین می‌کردم و بعد از تعطیلی لیگ و نداشتن اردوی تیم ملی از اوایل خردادماه به سالن بدنسازی رفتم و تمرینات هوازی را در آنجا پیگیری کردم. تازگی‌ها هم یک سالن خلوت پیدا کرده‌ا‌م و دست به توپ شده‌ام. من برایم سلامتی خانواده‌ام خیلی مهم است و سعی می‌کنم همه جوانب را رعایت کنم.

برای شما بازیکنان ملی که باید گفت سال‌های زیادی حتی یک ماه هم استراحت نداشتید، روز‌های دور از بسکتبال چطور می‌گذرد؟
واقعاً خیلی سخت است. هر روز تمرین باشگاهی و ملی در این مدت بدنت را به یک مرزی رسانده بود که روتین شده بود، اما در وضعیت جدید خیلی به ما سخت می‌گذرد. البته از نگاه دیگر شاید هم استراحت اجباری شد تا مدتی بدن‌مان ریکاوری کند ولی دیگر خیلی زمانش طولانی شده است.

با این شرایط و موج دوم کرونا برگزاری لیگ را مناسب می‌دانید؟
معلوم نیست تا آخر امسال یا سال آینده ایران درگیر این ویروس باشد پس نمی‌توان ورزش و بسکتبال را تعطیل کرد. عدم برگزاری لیگ هم به درد کسی نمی‌خورد، اما اگر بتوان مثل فدراسیون فوتبال و یا فدراسیون بسکتبال کشور‌های دیگر راه حل مناسبی پیدا کرد که با رعایت پروتکل بهداشتی بتوان مسابقات را برگزار کرد خیلی خوب می‌شود. چراکه خیلی از بازیکنان منبع درآمدشان لیگ است و در این شرایط اقتصادی و گرانی اگر لیگ نباشد خیلی‌هایمان ضرر می‌کنیم.

لغو بازی‌های المپیک و تعویق آن تا سال آینده را چطور ارزیابی می‌کنید؟
به نظرم بسکتبال خیلی ضرر کرد، چون دوسالی بود که تیم ملی با برنامه‌ریزی کادر فنی رقابت‌های خوبی با تیم‌های تراز اول اروپایی برگزار کرد و بازیکنان به شرایط خیلی خوبی رسیده بودند. در جام جهانی هم درخشش خیلی خوبی داشتیم، از همه مهمتر سهمیه المپیک به دست آمد. پس از آن هم لیگ خوبی داشتیم که همه این موارد تیم ملی را در شرایط آرمانی نگاه داشته بود. پس در المپیک می‌توانستیم با قدرت‌نمایی بهتر اتفاق‌های خوبی را رقم بزنیم. واقعاً تیم ملی بسیار ایده‌آلی داشتیم.

لیگ ۲۴ مهرماه آغاز می‌شود پیشنهاد باشگاهی داشته‌اید؟
حالا ۳۰ درصد مبلغ قراردادهایمان از مهرام مانده است. البته گفته‌اند تا پایان شهریورماه پرداخت می‌کنند، از آن جا که فصل قبل بازیکنان مهرام با خیلی از مسائل کنار آمدند و قرارداد‌های بالای نبستند، امسال مهرام باید برای بازیکنان جبران کند چراکه در روز‌های کرونایی و وضعیت اقتصادی بد جامعه باشگاه‌ها باید به فکر بازیکنان باشند. پس شرایط مالی برایم خیلی مهم است، من از سه باشگاه پیشنهاد دارم. هر چند گزینه اولم مهرام است.

صحبتی مانده؟
امیدوارم باشگاه‌ها نقل و انتقالات را زودتر شروع کنند و برای مبلغ قرارداد‌ها تصمیمی بگیرند که دو سر برد باشد و کسی ضرر نکند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی