۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حضور هانسی فلیک و رسیدن ستاره‌های بایرن‌مونیخ به بهترین فرم خودشان دلایل مهمی هستند که باعث می‌شوند شانس باواریایی‌ها برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را بیش از پاری‌سن‌ژرمن بدانیم.

خبرورزشی شهراد باغستانی ؛ چلسی، بارسلونا و لیون، به‌راحتی قربانی بایرن‌مونیخ شدند تا باواریایی‌ها فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شوند و حالا فقط یک رقیب دیگر مانده و آن‌هم پاری‌سن‌ژرمن است. بایرنی‌ها تیم فرانسوی را هم که از پیش‌رو بردارند به ششمین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ قهرمانان خواهند رسید. اتفاقی که با توجه به آمادگی بالای بایرن و در شرایط فعلی خیلی دور از دسترس نیست. دلایلی که می‌گویند بایرن شانش بیشتری برای شکست پاریسی‌ها دارند را مرور خواهیم کرد.

1) لِوا در نوک حمله
روبرت لواندوفسکی در فصل 2020-2019 نسبت به فصول گذشته در سطح بالاتری قرار داشته. او بهترین آمار گلزنی‌اش را در بوندس‌لیگا با 34 گل به ثبت رساند و در جام‌ حذفی هم 6 گل زد. لِوا در مجموع 55 گل این فصل زده که 12 گل بیشتر از بهترین آمارش در گذشته است. بدون اغراق او را می‌توان بهترین مهاجم فعلی اروپا نامید. مدافعان پاری‌سن‌ژرمن مطمئناً نمی‌خواهند با چشم برداشتن از این مهاجم 32 ساله پشیمان شوند. روبرت همچنین 4 مرتبه در بوندس‌لیگا و 5 مرتبه در لیگ قهرمانان پاس‌ گل هم داده. اگر پاریسی‌ها از او غافل شوند، جبران ضررشان سخت خواهد بود. لواندوفسکی با 15 گل آقای ‌گل خواهد شد و در پی شکستن رکورد 17 گل رونالدو در یک فصل است.

چرا بایرن‌مونیخ می‌تواند در فینال لیگ قهرمانان پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهد؟

2) دیویس، سلاح نه‌چندان مخفی
چه کسی می‌توانست تصور کند آلفونسو دیویس که به‌عنوان یک وینگر جوان وارد بایرن شد، حالا ستاره سمت چپ خط دفاعی تیم باشد؟ پیشرفت این بازیکن 19 ساله کانادایی خیلی سریع بوده. به دلیل سرعت شگفت‌انگیز و رفت و برگشت‌های مداومش هم‌تیمی‌هایش به او لقب «راننده جاده» داده‌اند. این پدیده با سرعت 7/22 مایل در ساعت حالا سریع‌ترین بازیکن تاریخ بوندس‌لیگاست. علاوه بر سرعت، دیویس تکنیک، دید خوب و توانایی عبور از هر بازیکنی را دارد و غیرقابل پیش‌بینی است. کافی است به پنجمین گل بایرن مقابل بارسا که یاشوا کیمیش زد، دقت کنید. دیویس احتمالاً مقابل آنخل دی‌ماریا قرار خواهد گرفت. شاید کیلیان امباپه هم از تمایل نفوذ او بتواند استفاده کند.

چرا بایرن‌مونیخ می‌تواند در فینال لیگ قهرمانان پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهد؟

3) فرم بازی بایرن
آیا بایرن ضعفی هم دارد؟ به سختی می‌توان در این باره صحبت کرد. از اواسط ماه دسامبر و در دوران هانسی فلیک، این تیم موفق شده 28 برد به دست بیاورد و فقط در یک بازی مقابل حریف به تساوی رسیده که آن‌هم بازی مقابل لایپزیش بود. در این مدت 97 گل زده‌اند و 22 گل دریافت کرده‌اند. بایرن در حال حاضر تیمی یکپارچه است که از بالا دفاع می‌کند و با فشاری باورنکردنی حریف را به اشتباه می‌اندازد. باواریایی‌ها به لطف بازی تک‌ضرب و تماشایی راحت به دروازه رقبا می‌رسند. در مرحله یک‌چهارم نهایی، بایرنی‌ها 6 مایل بیش از بازیکنان رقیب نامدارشان بارسلونا زمین را پوشش داده‌اند. در نیمه‌نهایی با 64 درصد مالکیت توپ را در دست داشتند و تقریباً 2 برابر لیون پاس دادند. همه بازیکنان بایرن این روزها در بهترین فرم خودشان هستند. سخت است تصور کنیم این تیم را تیمی می‌تواند متوقف کند.

چرا بایرن‌مونیخ می‌تواند در فینال لیگ قهرمانان پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهد؟

4) تاریخ بایرن
بایرن‌مونیخ بیش از پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا تجربه دارد و این را باید درک کرد. تیمی که 10 مرتبه به فینال لیگ قهرمانان رسیده و 5 جام گوش‌ بزرگ را در سال‌های 1974، 1975، 1976، 2001 و 2013 برده است. در طرف مقابل پاریسی‌ها اولین فینال‌شان را در لیسبون تجربه خواهند کرد و بهترین دستاوردشان است. تنها موفقیت این باشگاه فرانسوی در رقابت‌های اروپایی به کسب جام برندگان جام اروپا در سال 1996 و جام اینترتوتو در سال 2001 برمی‌گردد که در مقایسه با افتخارات بایرن ناچیز است. 7 سال پیش بایرنِ یوپ هاینکس موفق شد به سه‌گانه دست پیدا کند و حالا شواهد نشان می‌دهد تیم فلیک هم به آن بسیار نزدیک شده است. شاید تنها برتری پاری‌سن‌ژرمن این باشد که در دیدارهای رودررو 5 مرتبه برده‌اند و بایرن 3 پیروزی مقابل آنها دارد.

چرا بایرن‌مونیخ می‌تواند در فینال لیگ قهرمانان پاری‌سن‌ژرمن را شکست دهد؟

5) فلیک شیک
مثل شاگردش آلفونسو دیویس، فلیک هم یک مربی کم نام و نشان بود که ماه نوامبر باشگاه بایرن‌مونیخ به او اعتماد کرد و به شهرت رسید. با این حال فراموش نکنید که فلیک 25 ساله درگیر مربیگری فوتبال بوده است. کارل هاینتس رومنیگه می‌گوید که هانسی فلیک دستاوردهای مهمی برای بایرن به ارمغان آورده است. این تیم نه تنها برنده می‌شود، بلکه جذاب هم بازی می‌کند. رومنیگه، فلیک را در زمره مربیان بزرگی همچون فان‌خال، هاینکس و گواردیولا قرار می‌دهد. رساندن بایرن‌مونیخ به شکوه سابقش خودش باعث می‌شود فلیک را ستایش کنیم. او مربیگری را زیر نظر جووانی تراپاتونی در ردبول شروع کرد و سپس کمک‌مربی بایرن‌مونیخ شد. در این بین مدیرورزشی در فدراسیون فوتبال آلمان و هوفنهایم بود. فلیک برای رسیدن به بایرن تجربیات فراوانی کسب کرد و انتظار زیادی کشید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی