نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آلفرد شرودر انتخاب جالب رونالد کومان برای دستیاری‌اش در بارسلونا بود، کسی که در بوندس‌لیگا سرمربیگری هم کرده است.

به گزارش خبرورزشی، رونالد کومان، بالاخره در ۵۷ سالگی به آرزویش رسید و صاحب نیمکت بارسا شد. حالا همه منتظر هستند سبک هلندی کومان را در بارسلونا ببینند. کومان با یک تیم قوی و به‌روز آمده که از قضا اکثراً هم هلندی هستند. دستیار نخست او که می‌گویند مغز متفکر کومان و اجرا‌کننده برنامه‌های تمرینی است از هلند می‌‌آید.

آلفرد شرودر دست راست کومان
۲ نوامبر ۱۹۷۲ در منطقه بارنولد هلند به دنیا آمد. آلفرد شرودر فوتبال را در تیم منطقه‌‌اش شروع کرد. پستش هافبک بود و توانست خیلی زود به آکادمی باشگاه فاینورد راه پیدا کند. ناک بردا، والویک و توئنته دیگر تیم‌های آلفرد بودند. او هیچ‌وقت از هلند بیرون نرفت و سال ۲۰۰۹ با لباس ویتسه از فوتبال خداحافظی کرد.

شروع با دستیاری
بعد از خداحافظی از ویتسه این باشگاه هلندی فرصت دستیاری را برای آلفرد فراهم کرد تا کار مربیگری را شروع کند. او از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ هم در باشگاه توئنته سمت‌های مختلف دستیاری و آنالیزوری را ایفا کرد تا سال ۲۰۱۴ رسماً اولین تجربه سرمربیگری‌‌اش را با هدایت این تیم آغاز کند.

دستیار استیونس و ناگلزمن
مسیر فوتبالی آلفرد به فوتبال آلمان افتاد. او سال ۲۰۱۵ دستیار هب استیونس در هوفنهایم شد. وقتی که هب رفت و جولیان ناگلزمن سرمربی کنونی لایپزیش آمد با آلفرد کار کرد و او را به عنوان دستیارش پذیرفت.

کوچ به آژاکس
در ژانویه ۲۰۱۸ اریک تن‌هاخ سرمربی آژاکس از مسئولان باشگاه خواست تا آلفرد را به جمع دستیارانش اضافه کنند. با گرفتن موافقت باشگاه هوفنهایم آلفرد به هلند آمد و تمرین‌دهنده آژاکس شد.

تجربه ناموفق سرمربیگری
سال ۲۰۱۹ باشگاه هوفنهایم با شرودر برای هدایت تیم به توافق رسید و تا ۲۰۲۲ قرارداد امضا کرد. این قرارداد اما در سال ۲۰۲۰ به دلیل کسب نتایج ضعیف توسط آلفرد فسخ شد تا عمر سرمربیگری‌‌اش در این تیم آلمانی در یک سال متوقف شود.

نه جامی نه قهرمانی
نگاه اجمالی به پرونده آلفرد شرودر ۴۷ ساله به‌عنوان مربی و بازیکن نشان می‌دهد او نه اهل جام گرفتن بود نه قهرمان شدن. بعد فنی ذهن او همیشه بیشتر فعال بود. شرودر ۸۲ بازی مجموعاً سرمربی توئنته و هوفنهایم بود که ۳۰ برد، ۲۴ تساوی و ۲۸ باخت سهمش بود.

مغز متفکر تمرینات
با این حال از شرودر به‌عنوان مغز متفکر تمرینات یاد می‌کنند. مردی که توانسته بود با هب استیونس و ناگلزمن کار کند و اکنون به دعوت کومان برای برنامه‌ریزی تمرینات بارسلونا آمده است. کسی چه می‌داند، شاید اوضاع طوری پیش برود که شرودر سرمربیگری بارسا را هم تجربه کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی