۰
پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آیا امسال هم نمی‌شود استثنائاً به بازیکنی که شایسته کسب توپ طلا است این جایزه بدون مراسم اهدا شود؟

سال ۲۰۲۰ به توپ طلا نیاز دارد؛ به خاطر آنها...

به گزارش خبرورزشی/ شهراد باغستانی؛ سال ۲۰۲۰ هم نیاز به توپ طلا دارد و هیچ بهانه‌ای، حتی شیوع ویروس کرونا هم نمی‌تواند عدم اهدای این جایزه ارزشمند را توجیه کند. چرا نشریه «فرانس‌فوتبال» اصرار دارد با تشریفات و برگزاری مراسم مجلل این جوایز را اهدا کند؟ هنوز یادمان هست بعد از تفکیک جوایز فیفا و فرانس‌فوتبال، سال‌هایی بود که جایزه این نشریه فرانسوی برای بازیکنی که آن را برده ارسال شد و خبری از برگزاری مراسم نبود. آیا امسال هم نمی‌شود استثنائاً به بازیکنی که شایسته کسب توپ طلا است این جایزه بدون مراسم اهدا شود؟ شاید اگر فرانس‌فوتبال در تصمیمش تجدیدنظر کند، به بازیکنی مثل روبرت لواندوفسکی احترام گذاشته که با اختلاف شانس اول کسب این جایزه خواهد بود. آیا این اتفاق رخ خواهد داد؟ شرایط برخی ستاره‌ها در سال ۲۰۲۰ که شانس کسب توپ طلا دارند را بررسی خواهیم کرد.

روبرت لواندوفسکی (بایرن‌مونیخ)
از بهترین خودش هم بهتر بود. لواندوفسکی فصلی فوق العاده را سپری کرد و در بوندس‌لیگا، لیگ قهرمانان و جام حذفی آقای گل شد. لِوا در حالی این فصل ۵۵ گل در تمامی رقابت‌ها زد که بهترین آمارش قبلاً ثبت ۴۳ گل بوده. ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ احتمالاً به بسیاری از جوایز فردی سال ۲۰۲۰ خواهد رسید، اما توپ طلا چیز دیگری است. با توجه به ۳۱ ساله شدن لواندوفسکی شاید سال‌های آینده مثل امسال شانس کسب توپ طلا را نداشته باشد.

کوین دبروینه (منچسترسیتی)
۲۰ پاس‌گل و برابری با بهترین رکورد گلسازی در لیگ برتر. دبروینه آنقدر فصل خوبی داشت که با وجود ناکامی‌های منچسترسیتی موفق شد جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ برتر به انتخاب سایت رسمی این لیگ را کسب کند. کوین علاوه بر ۲۰ پاس‌گل، ۱۳ گل هم زد تا آمار ۳۳ تأثیر مستقیم روی گل‌های سیتی را داشته باشد که برای یک هافبک استثنایی است. دبروینه حتی اگر توپ طلا نبرد، می‌تواند بین ۳ نامزد نهایی باشد.

نیمار (پاری‌سن‌ژرمن)
سرانجام موفق شد. نیمار برای فینالیست شدن در لیگ قهرمانان همراه پاری‌سن‌ژرمن انتظار می‌کشید و این اتفاق رخ داد، اگرچه در نهایت دستش به جام نرسید. او در کل فصل ۱۹ گل زد که البته مصدومیت‌ها و نیمه‌کاره ماندن لیگ یک فرانسه باعث شد این آمار کافی نباشد. با این حال او تأثیر بزرگی روی تاریخ‌سازی پاریسی‌ها داشت و می‌تواند بین برترین‌های فصل قرار بگیرد.

کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن)
امباپه هم شرایطی تقریباً مشابه با نیمار دارد، با این تفاوت که او با ۱۸ گل آقای‌گل لیگ یک فرانسه شده. امباپه هنوز حسرت قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارد، ولی به واسطه اینکه تنها ۲۱ ساله است، می‌توانیم راحت پیش‌بینی کنیم که او هم افتخارات تیمی جدید و رنگارنگی کسب خواهد کرد و هم توپ طلا را خواهد برد. شاید امسال بازیکنانی شایسته‌تر از کیلیان باشند، اما سال‌های بعد او سبقت خواهد گرفت.

کریستیانو رونالدو (یوونتوس)
افتخارات تیمی و فردی که در فصل اخیر برای رونالدو ثبت شده برای او کافی نبود. رونالدو رقابت برای آقای گلی را به ایموبیله واگذار کرد، اما بهترین بازیکن یوونتوسِ قهرمان بود. فراموش نکنید در شبی که یووه نتوانست لیون را کنار بزند و از لیگ قهرمانان حذف شد یک ستاره داشتند و آن‌هم رونالدو بود. در ۳۵ سالگی، ۳۷ گل در این فصل زد که به مراتب از آمار فصل پیش او بهتر بود.

لیونل مسی (بارسلونا)
طبق سنت همیشگی نام مسی را هم در لیست می‌آوریم، اما خود لئو هم می‌داند شاید حتی بین ۱۰ انتخاب نهایی هم نباشد. فصل فاجعه‌آمیز بارسلونا روی او تأثیر گذاشته و این روز‌ها حال خوشی ندارد. مسی که این فصل حتی یک جام هم نگرفت، ۳۱ گل برای بارسلونا زد که بدترین آمارش از سال ۲۰۱۰ به بعد بود. جالب است بدانید با وجود فصل بد، مسی آقای‌گل لالیگا شده است.

ویرجیل فان‌دایک (لیورپول)
طلسم ۳۰ ساله لیورپول به لطف تیم خوبی که کلوپ بسته، شکسته شد. در فصل قهرمانی در لیگ برتر انگلیس بازیکنان شایسته زیادی حضور داشتند که یکی از آن‌ها فان‌دایک بود. با این حال عملکرد ویرجیل مثل فصل قبل که بهترین بازیکن فصل اروپا هم شد، به چشم نیامده. با این حال او می‌تواند بین ۱۰ انتخاب برتر فرانس‌فوتبال باشد.
جردن هندرسون (لیورپول)
بهترین بازیکن فصل لیورپول در فصلی که قهرمان لیگ برتر شدند، کاپیتان هندرسون بود. هندرسون ۳۰ ساله تأثیر بزرگی در بازی لیورپول دارد و حتی در مرحله‌ای از لیگ قهرمانان که از اتلتیکو باختند و حذف شدند، مصدومیت او تیمش را به دردسر انداخت. کلوپ به‌شدت شیفته هندو است و بار‌ها به این موضوع اعتراف کرده. ستاره لیورپول شاید بین ۳ بازیکن برتر فرانس‌فوتبال هم قرار بگیرد.
محمد صلاح (لیورپول)
صلاح نتوانست در کسب آقای‌گلی لیگ برتر هت‌تریک کند، اما ۱۹ گل او برای قهرمانی لیورپول ارزشمند بود. صلاح در کل فصل ۲۳ گل زد و ۱۰ پاس‌گل ارسال کرد، یعنی روی ۳۳ گل تأثیر مستقیم داشت. ستاره مصری هم احتمالاً رقابت برای کسب جوایز فردی را نمی‌برد، اما احتمال دارد حداقل بین ۵ بازیکن برتر قرار بگیرد که شایسته آن است.

چیرو ایموبیله (لاتزیو)
یاد روز‌های سختی که در یوونتوس، دورتموند و سویا داشت بخیر! ایموبیله حالا در ۳۰ سالگی نشان داده در تیم‌های بزرگی به آنچه شایسته‌اش بوده، نرسیده است. او با سبقت گرفتن از رونالدو و با ۳۶ گل زده آقای گل سری A شد. ایموبیله هم بعید نیست علاوه بر کسب کفش طلای اروپا، بین انتخاب‌های نهایی کسب جوایز فردی مختلف باشد. اگر توپ طلا برترین‌ها را معرفی کند شاید او هم بین ۵ بازیکن نخست قرار بگیرد.

مانوئل نویر (بایرن‌مونیخ)
نویر آخرین جام فصل را بالای سر برد. او در فینال هرچه موقعیت تک‌به‌تک بود از ستاره‌های پاری‌سن‌ژرمن گرفت. در ۳۴ سالگی فصلی خاطره‌انگیز سپری کرد و از فصلی که داشت لذت برد. کاپیتان بایرن‌مونیخ اگرچه سال ۲۰۱۴ بین ۳ بازیکن برتر فرانس‌فوتبال بود، اما با وجود لیاقتی که داشت پایین‌تر از رونالدو و مسی قرار گرفت. نویر هم می‌تواند بین ۱۰ بازیکن برتر فصل باشد.

کریم بن‌زما (رئال‌مادرید)
در دوران پساکرونا، رئال‌مادرید از بارسلونا سبقت گرفت و در نهایت قهرمان لالیگا شد. با وجود ناکامی در لیگ قهرمانان، یک رئالی هم شایسته حضور بین برترین‌هاست. بن‌زما ۲۱ گل این فصل زد که از ۲۱ گل فصل قبلش ارزش بیشتری داشت. او بهترین بازیکن فصل کهکشانی‌ها نام گرفت و در مسیر قهرمانی تأثیر بزرگی داشت. کریم در کل فصل ۲۷ گل به ثمر رساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی