۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: مدت‌هاست از استراماچونی اطلاعی ندارم و ۲ ماه بعد از اینکه به استقلال آمد ارتباط‌مان قطع شد.

به گزارش خبرورزشی، رحمان رضایی، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در خصوص انتخابش به عنوان سرمربی ذوب‌آهن و مسائل پیرامون این باشگاه صحبت کرد.

امیدوارم اتفاقات فصل گذشته را به باد فراموشی بسپاریم
رحمان رضایی در ابتدا عنوان کرد: باید از مدیریت و اعضای هیئت مدیره کارخانه تشکر کنم که این اعتماد را به من داشتند تا بتوانم به ذوب‌آهن برگردم. ان‌شاءالله بتوانم با نتایج خوب جواب اعتماد مدیران کارخانه را بدهم. چند روز از انتخاب من به عنوان سرمربی می‌گذرد و باید در بحث یارگیری و تیم بستن باهوش باشیم. در این کار باید افراد متخصص مامور این کار باشند تا به بهترین نحو مذاکره کنیم و بازیکنان مد نظر ما طبق لیست جذب شوند.
وی ادامه داد: امیدوارم با جذب نفرات لیست مدنظرم، تیم خوبی را روانه مسابقات کنیم و با نتایج خوبی که گرفته می‌شود، هواداران را راضی و خوشحال کنیم. عوامل کارخانه از مدیریت گرفته تا کارمندان و کارگران و اعضای باشگاه و مردم اصفهان باید از وضعیت ذوب‌آهن راضی باشند. امیدوارم با نتایج خوبی که گرفته می‌شود خستگی را از تن کارگران کارخانه که سال قبل رنجیده خاطر شدند در بیاوریم و این مسائل را به باد فراموشی بسپاریم.

انتظار داشتم در نقل و انتقالات قوی‌تر ظاهر شویم
رضایی یادآور شد: در این شرایط باشگاه باید سرعت بدهد و با ظرافت خاصی بازیکن جذب کند. انتظار داشتم در این چند روز قوی‌تر ظاهر شویم و حضور پررنگ‌تری داشته باشیم، اما این اتفاق رخ نداده است. یکسری تیم‌ها در چند هتل مستقر شدند، ولی ذوب‌آهن دفتر کارخانه دارد که متعلق به مجموعه است و می‌توانیم از سر و صدا و هیاهو هتل‌ها به دور باشیم و با آرامش بازیکن جذب کنیم.

شاید نتوانیم جایگزین خوبی برای بازیکنان جدا شده پیدا کنیم
وی درباره افزایش قابل توجه قیمت بازیکنان در فصل نقل و انتقلات، تصریح کرد: برای جذب چند بازیکن با رقم‌های ۶-۵ میلیارد تومانی روبه‌رو شدیم که از جذب آن‌ها صرف نظر کردیم,، چون شرایط بودجه ما اجازه ثبت این قرارداد‌ها را نمی‌دهد. هرچند هر تیم باید چند مهره وزنی داشته باشد که در بازی تعیین‌کننده باشند، اما باید طبق بودجه چند بازیکن خوب جذب کنیم تا شاکله تیم بعد از حدایی بازیکنان اصلی حفظ شود. ۴ بازیکن از تیم جدا شده‌اند که ستون و وزنه اصلی تیم بودند و شاید دیگر نتوانیم در حد آن‌ها بازیکن جذب کنیم. این بازیکنان ۷-۶ میلیارد تومان قیمت دارند، ولی ما الان باید به دنبال بازیکنانی باشیم که با قیمت کمتر بازدهی بیشتری داشته باشند.

عرضه و تقاضا در بازار نقل و انتقالات باهم نمی‌خواند
وی با اشاره به قانون عدم جذب بازیکن و مربی خارجی از سوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: مطمئناً حضور مربی خارجی معادلات را بهم می‌زند، ولی این قانون وجود دارد. این باعث شده بازیکن داخلی که یک میلیارد ارزش داشته قیمتش به ۳ و نیم میلیارد و حتی برخی‌ها به ۱۵-۱۰ میلیارد برسد. در این شرایط اگر بازیکن خارجی با ۲۰۰ هزار دلار جذب شود خیلی بهتر است. الان بازیکن خوب وجود ندارد و عرضه و تقاضا در بازار نقل و انتقالات با هم نمی‌خواند. بازیکنان خوب به نسبت تعداد باشگاه‌ها خیلی کم هستند و این باعث می‌شود چند باشگاه روی یک بازیکن زوم شوند و در نهایت قیمت او بالا برود. حالا باشگاهی که در این شرایط بودجه بهتری دارد می‌تواند این بازیکن را جذب کند و در این رقابت برنده شود.

اطلاعی از استراماچونی ندارم
سرمربی ذوب‌آهن با توجه به ارتباطش در گذشته با آندره‌آ استراماچونی راجع به حواشی بازگشت این مربی به استقلال گفت: هیچ اطلاعی از وضعیت ایشان ندارم و نمی‌خواهم درباره استراماچونی اظهارنظر کنم. مدت‌هاست از او اطلاعی ندارم و ۲ ماه بعد از اینکه به استقلال آمد ارتباط‌مان قطع شد.

باید به اسکوچیچ کمک کنیم
مدافع پیشین تیم ملی ایران در ارتباط با حضور دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران، عنوان کرد: این اتفاق درست یا نادرست رخ داده و اسکوچیچ رسماً سرمربی تیم ملی ایران است. هرطور حساب کنیم این مسئله رسمیت پیدا کرده و الان که سرمربی است باید بتوانیم به او کمک کنیم تا بتواند در تیم ملی بهترین عملکرد را داشته باشد. فاصله خوبی بین بازی‌های ملی ایجاد شده و او می‌تواند به خوبی و در آرامش بازیکنانش را انتخاب کند. باید چند اردوی خوب داشته باشیم تا تیم به خوبی هماهنگ شود. بازیکنان لیگ باید شناسایی شوند و خیلی کنار هم بازی کنند. تیم ملی به بازی‌های دوستانه زیادی احتیاج دارد تا یک تیم قوی تشکیل شود.

ویلموتس خواب قرارداد یک میلیون دلاری را هم نمی‌دید
رضایی درباره قرارداد ویلموتس یادآور شد: متاسفانه قرارداد عجیبی امضا شده و بخش زیادی از تصویب قانون عدم جذب بازیکن و مربی خارجی از قرارداد ویلموتس نشات می‌گیرد. قیمت این مربی در نهایت باید یک میلیون و دویست هزار یورو بود. او یک مربی بین سطح متوسط و خوب در بلژیک بود و به هیچ وجه نمی‌توان گفت او یک مربی تاپ است. او حتی خواب قرارداد یک میلیون دلاری را هم نمی‌دید، چه برسد به قرارداد بالای دو میلیون یورو!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی