۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در هفته‌های اخیر برخی از بهترین فوتبالیست‌های زن جهان با باشگاه‌های انگلیسی قرارداد بسته‌اند.

انتقال قدرت به فوتبال زنان انگلیس؛ ستاره‌ها به سوپرلیگ زنان کوچ کردند

خبرورزشی/ شهراد باغستانی؛ سوپرلیگ فوتبال زنان انگلیس به‌شدت تحت‌تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفت، اما حالا طرفداران این لیگ می‌توانند بهترین‌های دنیا را از راه دور تماشا کنند.

برای بیش از ۲ دهه، لیگ برتر انگلیس در جست‌وجوی بهترین فوتبالیست‌های مرد در دنیای فوتبال بوده، اما با وجود هجوم کلانِ پول برخی ستاره‌ها مثل لیونل مسی یا کیلیان امباپه از دسترس خارج شده‌اند. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد WSL (سوپرلیگ زنان) چنین مشکلی ندارد. در هفته‌های اخیر برخی از بهترین فوتبالیست‌های زن جهان با باشگاه‌های انگلیسی قرارداد بسته‌اند که تغییر قدرت در فوتبال زنان انگلیس را در سطح جهانی برجسته می‌کند و یک فصل جذاب در انگلیس به راه خواهد افتاد تا حداقل بیننده‌هایی را بیش از قبل و از راه دور به خودش جذب کند.

تازه‌واردان شامل ۵ بازیکن از تیم ملی زنان آمریکا که قهرمان جام جهانی شدند، می‌شوند که برجسته‌ترین آن‌ها الکس مورگان است؛ کسی که یکی از گل‌های آمریکا مقابل انگلیس را در مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۱۹ به ثمر رساند و بعد از آن شادی معروف تظاهر به چای نوشیدن را انجام داد. روز جمعه اعلام شد که مورگان به تاتنهام می‌پیوندد. پرنیل هاردر، کاپیتان تیم ملی زنان دانمارک هم کسی بود که به چلسی منتقل شد. انبوهی از بازیکنان استرالیایی و ۲ بازیکن انگلیسی که الکس گرینوود و لوسی برونز فوتبالیست سال اروپا هستند، بازیکنانی که هر دو بعد از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپای زنان همراه لیون به خانه‌شان منچسترسیتی برگشتند. علاوه بر این چندین استعداد جوان انگلیسی از سیستم دانشگاهی آمریکا بازگشته‌اند.

فوتبال زنان در انگلیس به‌شدت تحت‌تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفت. در حالی که همتایان مرد مجاز به شروع مجدد لیگ برتر بودند، سوپرلیگ زنان نیمه‌تمام رها شد. بسیاری نگران این مسئله بودند که رشد سریعی که این لیگ در سالیان اخیر داشته، کند شود. ۷ ماه که به جلو بروید، می‌بینید همه‌گیری در سطح جهان تلفاتی داشته، با این حال سلامت بازی حرفه‌ای در انگلیس راکد نمانده است. در واقع، از هرج و مرج در بالاترین سطح بهره برده‌اند. در ایالات متحده، مدیریت نامناسب ویروس کرونا منجر به اخلال در فصل جدید شده و همین امر باعث شده تا تعدادی از بزرگ‌ترین ستاره‌های این کشور قبل از بازی‌های المپیک که به تعویق افتاده و تابستان آینده برگزار خواهد شد، برای رقابتی سالم‌تر به سوپرلیگ زنان انگلیس بروند.

کلی سیمونز رئیس بخش زنان اتحادیه فوتبال انگلیس در این باره به «آبزرور» می‌گوید: «همیشه اطمینان داشتم که نیروی محرکه‌ای که قبل از کرونا ایجاد شده، به این معنی است که ما می‌توانیم قدرتمند برگردیم. فکر می‌کنم این امر با امضای قرارداد‌های کلاس جهانی و معاملات جدید در آمریکا و کانادا با ثبت رکورد جدید بیننده نشان داده شده است. ما آرزو داریم بهترین ترکیب از استعداد‌های درخشان جهانی و انگلیسی با داشتن استعداد‌های کلاس جهانی را فراهم آوریم تا رقابتی جذاب برای هواداران باشد و خرید‌های جدید هم گامی در جهت تحقق این جاه‌طلبی است.»

ممکن است همچنان ورزشگاه‌ها بسته بمانند و مانع از این شوند که رشد سوپرلیگ زنان را جمعیت از نزدیک ببینند، اما نشانه‌هایی وجود دارد که اشتها برای این لیگ کاهش نمی‌یابد. بیش از ۲ میلیون بیننده افتتاحیه این فصل سوپرلیگ را از شبکه BBC دیدند و قرارداد‌های جدیدی برای پخش زنده این رقابت‌ها در کانادا، آمریکا، آلمان و ایتالیا از طریق شبکه‌های DAZN و NBC بسته شده است.

در حالی که ممکن است همه‌گیری سرعت تغییر قدرت به سود WSL را بیشتر کرده باشد، اما علائمی وجود دارد که نشان می‌دهد این اتفاق در هر صورت رخ می‌داد. ورود ستاره استرالیایی سَم کر، کسی که در ۵ فصل متوالی در آمریکا و استرالیا برترین گلزن شده بود به چلسی در ژانویه گواه این تغییر بود. همانند انتقال‌های دیگری در ژانویه که کیتلین فورد به آرسنال، کلوئی لوگارازو به بریستول‌سیتی و هیلی راسو به اورتون بودند. بازگشت برونز و گرینوود نشانه دیگری از این تغییر است. برونز در این باره می‌گوید: «خیلی خوشحالم که برگشتم. اگر این فرصت را وقتی این‌همه ستاره در WSL در تیم‌های مختلف حضور دارند، از دست می‌دادم، خیلی ناراحت می‌شدم. حالا رقابت بیشتر می‌شود.» این مدافع راست احساس می‌کند امسال، سالی است که لیگ انگلیس از همه لیگ‌های دیگر پیشی می‌گیرد. در حالی که گرینوود هم WSL را قوی‌ترین لیگ فوتبال زنان توصیف کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی