نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون فوتبال ایران امیدوار است در دادگاه عالی ورزش بتواند با مستنداتی که در اختیار دارد رای پرونده ویلموتس را به سود خودش تغییر بدهد.

فدراسیون فوتبال دست به دامن فاطمه سامورا شد به گزارش خبرورزشی، یکی از اسنادی که فدراسیون فوتبال می خواهد به آن در دعوی با مارک ویلموتس در دادگاه عالی ورزش (CAS) به آن اتکا کند نامه فاطمه سامورا دبیرکل فدراسیون بین المللی فیفا است.

نامه مربوط به به دوره‌ای است که فدراسیون فوتبال مستاصل برای پرداخت حق الزحمه ویلموتس از فیفا خواستار پرداخت مطالباتش شده است. اما فیفا با نامه ای به امضای دبیرکل این درخواست را به خاطر تحریم‌ها رد کرده است. این نامه یکی از مدارکی است که وکلای فدراسیون فوتبال قصد دارند در دادگاه عالی ورزش و در دعوی با مارک ویلموتس مطرح کنند چرا که بخشی از عدم پرداخت به موقع دستمزد مربی بلژیکی به خاطر تحریم‌ها و عدم همکاری فیفا در دادن پول مطالبات ایران به صورت قانونی بوده است. متن نامه فاطمه سامورا دبیرکل فیفا به این شرح است:

آقای رئیس عزیز
متشکرم از نامه شما در رابطه با بودجه پرداخت نشده فدراسیون فوتبال ایران. لطفا در نظر داشته باشید که نامه شما به تاریخ 19 فوریه 2019 در تاریخ 2 آوریل 2019 پاسخ داده شد.

با توجه به تحریم‌های بین المللی اعمال شده علیه ایران، همه بانک هایی که با فیفا همکاری می‌کنند، انتقال پول به ایران را متوقف کرده‌اند. این شامل پرداخت‌های مستقیم، غیرمستقیم و حتی در مواردی نقدی می‌شود. در نظر داشته باشید که از زمان سخت‌تر شدن تحریم‌ها، فیفا با بانک‌ها و موسسات مالی زیادی در تماس بوده و همگی نتیجه مشابهی داشته که براساس آن، همگی از پرداخت مستقیم یا غیرمستقیم به ایران سرباز زده‌اند.

این شرایط بسیار باعث تاسف است و فیفا پیدا کردن کانالی برای پرداخت این پول به فدراسیون فوتبال شما را در اولویت قرار داده است. این تلاش جمعی بخش مالی، بخش حقوقی، بخش Compliance و البته بخش MA است و شامل تماس‌های متعدد با بانک ها و موسسات مالی در اروپا و خارج آن است و همین طور همکاری نزدیک با مشاوران مالی مان، سایر NGO ها و وزارت اقتصاد سوئیس و همکاری با پروسه مجوزگیری OFAC.

با این وجود، این روند بسیار وقت گیر است و در حال حاضر، احتمال پیدا کردن یک کانال برای پرداخت پول بسیار پایین است زیرا با توجه به تحریم های اعمال شده، سیستم بانکی تقریبا متوقف شده است.

مایلم تایید کنم که خودم و فیفا با حمایت کامل، به دنبال پیدا کردن راه حلی هستیم تا یک کانال پرداختی به فدراسیون شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا کنیم. در عین حال، مایلم شما هم درک کنید که این پروسه‌ای دشوار و زمان‌بر است و تا حد زیادی از دست فیفا خارج است. در صورتی که اطلاع جدیدی در این زمینه به دست بیاوریم، به اطلاع شما خواهیم رساند.

با احترام
فاطمه سامورا

فدراسیون فوتبال دست به دامن فاطمه سامورا شد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی