۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

این فصل و رقابت پلی‌آف آن، باز هم صفحه زرین و درخشان دیگری را در کارنامه پرافتخار لبرون جیمز و نمایش‌های درخشان او ثبت کرد.

لبرون، تضمین حضور در فینال؛ فوق‌ستاره بسکتبال جهان همچنان بی‌رقیب می‌تازد

به گزارش خبرورزشی، لبرون جیمز، فوق‌ستاره بسکتبال جهان، یک بار دیگر برای تیمش، لس‌آنجلس لیکرز درخشید و زمینه برتری ۱۱۷-۱۰۷ این تیم مقابل دنور ناگتز را در بازی پنجم فینال کنفرانس غرب لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) رقم زد.

با این برد، لبرون برای دهمین بار حضور در دوران فعالیت خود، حضور در فینال NBA را تجربه می‌کند و به این ترتیب به چهارمین بازیکن در تاریخ بسکتبال تبدیل می‌شود که چنین رکوردی را به‌نام خود ثبت کرده است. سه بازیکن دیگر قبل از او نیز همگی در تالار مشاهیر بسکتبال آمریکا جای دارند.

بیل راسل، اسطوره بسکتبال آمریکا با ۱۲ حضور در فینال بهترین آمار را از این نظر دارد. او یازده قهرمانی با تیم بوستون سلتیکز کسب کرده و تنها یک بار در فینال‌هایی که حضور داشته شکست خورده است که آن‌هم سال ۱۹۵۸ برمی‌گردد. هم‌تیمی او در همان سال‌ها، سم جونز نیز با ۱۱ حضور در فینال و کسب ۱۰ قهرمانی در رده دوم قرار دارد. تنها بازیکنی که عضو تیم سلتیکز نبوده و به این رکورد رسیده نیز کریم عبدالجبار بازیکن سابق لیکرز بوده است. او دو بار با تیم میلواکی باکس و هشت بار با تیم لیکرز این عنوان را به دست آورده است.

لبرون جیمز، یک بار با تیم کلیولند کاوالیرز به فینال رسیده و بعد از اینکه سه فصل بعد از آن، تیمش ناکام بود از جمع کاوالیرز جدا شد و به میامی هیت رفت. آنجا او رکوردی را بر جای گذاشت که شاید هیچ وقت تکرار نشود. او هشت فصل متوالی به فینال رسید که چهار بار با میامی هیت بود و چهار بار دیگر در بازگشت مجددش به کاوالیرز رقم خورد. در این مدت او سه قهرمانی در این فینال‌ها به دست آورد و حالا به دنبال چهارمین قهرمانی خود است.

جیمز این شانس را دارد که لیکرز را به هفدهمین قهرمانی‌شان در NBA برساند و از این نظر آن‌ها با رکورد سلتیکز به عنوان پرافتخارترین تیم‌های تاریخ NBA برابری خواهند کرد.

مهم نیست که چه تیمی در فینال رودرروی لبرون و تیمش قرار می‌گیرد و نتیجه آن چه می‌شود. هر اتفاقی بیفتد این فصل و رقابت پلی آف آن باز هم صفحه زرین و درخشان دیگری را در کارنامه پرافتخار لبرون و نمایش‌های درخشان او ثبت کرد. بیش از سه دهه از زمانی که یک بازیکن توانسته تیمش را برای دهمین بار به فینال NBA برساند گذشته است و شاید بعد از اسطوره‌ای به نام لبرون جیمز سال‌ها بگذرد تا ستاره‌ای دیگر در قواره‌های او ظهور کند و بتواند چنین اتفاق بزرگی را رقم بزند. درسی که NBA در یک دهه گذشته گرفته این است که لبرون معمولاً به هرچه بخواهد می‌رسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی