نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۰
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم والیبال سایپا به خبرورزشی گفت: چرا باید تیم‌ها ابتلای بازیکنان‌شان را کتمان کنند؟ با این کار آن‌ها نابود می‌شوند. همه باید برای برگزاری لیگ همکاری کنند.

خبرورزشی/ مهری رنجبر؛ کرونا و دردسرهایش در لیگ والیبال عادی نشده، با اینکه تیم‌ها با پروتکل‌های بهداشتی تمرین می‌کنند و بازی، اما هرچه لیگ جلوتر می‌رود، با روی دیگر آن مواجه می‌شوند. کار به جایی رسیده که حالا زمزمه جابه‌جایی نتیجه تست‌ها هم شنیده می‌شود. مسئله‌ای نگران‌کننده که مصطفی کارخانه سرمربی تیم سایپا آن را فاجعه بزرگ والیبال و حتی جامعه می‌داند.

چه شد سایپا در ارومیه باخت؟
تیمم خوب نبود. نمی‌دانم چرا؟ از یک‌شنبه شب در حال بررسی دلیل باخت هستیم. البته که تیم شهرداری ارومیه خیلی منسجم‌تر و بهتر از ما کار کرد. من معتقدم شهرداری ارومیه پرمهره‌ترین تیم لیگ است، چهار دریافت‌کننده قدرتی عالی دارد و مدعی قهرمانی است. ما دومین باخت را یک‌شنبه گرفتیم و شهرداری ارومیه هم مثل ما دو باخته است. البته لیگ هنوز جا نیفتاده و همه باید صبور باشند.

شما هر دو باخت را هم بیرون از خانه دادید؟
دقیقاً، هر چند نباید این اتفاق بیفتد، اما باید هم بیشتر کار کنیم و هم آسیب‌شناسی. البته یک بخش از آن هم به عدم آمادگی کامل تیم برمی‌گردد. من انتظارم از تیمم بیشتر است. اعتراف می‌کنم ایراد به من برمی‌گردد و دوست ندارم توپ را به زمین بازیکن بیندازم. به هر حال لیاقت تیم‌مان هم بیشتر از این حرف‌هاست و باید بچه‌ها به مرز آمادگی صددرصد، تمرکز و جنگندگی بیشتر برسند.

شهرداری ورامین بابت ابتلای ۵ بازیکن به کرونا خواسته بود بازی اش لغو شود. کاپیتان تیمش گفته بود برگزاری بازی برخلاف قوانین fivb است. درست است؟
من نمی‌دانم. به نظرم همه ما می‌دانستیم کرونا هست و در لیگ شرکت کردیم، اما لیگ منبع بازیکنان و مربیان است. زمانی که من در جلسه قرعه‌کشی لیگ معترض شدم، فدراسیونی‌ها خوش‌شان نیامد، اما من می‌گویم؛ با اینکه کسی توجهی به این موضع نکرد. ما در جلسه‌ای ۴ ساعته، ۳ ساعت و ۵۵ دقیقه سر تیم ملی صحبت کردیم و ۵ دقیقه درباره لیگ. به خاطر بی‌توجهی‌ها ایراد‌ها روی هم انباشته می‌شود و فردا که تیمی می‌آید، چطور می‌خواهند آن را کنترل کنند؟

این روز‌ها حرف اینکه ممکن است تیم‌ها کرونای بازیکنان‌شان را مخفی کنند هم شنیده می‌شود. واقعاً درست است؟
من هم شنیده‌ام، اما واقعاً پیروزی به چه قیمتی؟ شاید این حرف که ممکن است بعضی تیم‌ها تست مثبت بازیکن‌شان را مخفی کنند یا برای تست بازیکنی مشکوک به کرونا، فردی سالم را برای تست pcr بفرستند واقعیت نداشته باشد، اما واقعاً راستی‌آزمایی این تست‌ها را چه کسی انجام می‌دهد؟ اگر این مسئله مدیریت نشود، اتفاقات بدتری در لیگ والیبال می‌افتد. آن هم حالا که کل شهر‌های ایران در وضعیت قرمز هستند، اگر جلوی این کار گرفته نشود، فاجعه و خطر بزرگی والیبال را تهدید می‌کند. باید با همفکری برای این اتفاق راهکار پیدا کرد. چرا باید تیم‌ها ابتلای بازیکنان‌شان را کتمان کنند؟ با این کار آن‌ها نابود می‌شوند. همه باید برای برگزاری لیگ همکاری کنند.

با این حساب یعنی بازی‌ها باید لغو شود؟
نه منظور من اصلاً لغو بازی نیست. فدراسیون باید جلساتی بگذارد و با همفکری راهکار پیدا کنند که شرایط بهتر شود. چراکه جامعه در خطر است. فدراسیون اگر قضیه را جدی نگیرد، کل والیبال ایران درگیر کرونا می‌شود.

بازی چهارشنبه با ورامین را چطور می‌بینید؟
شهرداری ورامین یکی از تیم‌های خوب است که دو سال قهرمان لیگ شده است. زمانی لیگ والیبال ایران به دو تیم ختم می‌شد، اما حالا همه تیم‌ها با یارگیری خوب مدعی هستند و اصلاً نتیجه بازی‌ها قابل پیش‌بینی نیست. ما حتی هفته قبل در تهران مقابل گنبد به دردسر افتادیم. ما باید بیشتر تلاش کنیم چراکه قهرمانی را می‌خواهیم. ما رقبای زیادی داریم و همه هزینه کرده‌اند و به همین خاطر کار راحتی نداریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی