نادال – جوکوویچ‌؛ جذاب‌ترین نبرد تکراری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باز هم نادال و جوکوویچ، این مرتبه در رولان گروس فرانسه. چه کسی قهرمان خواهد شد؟

هیجان بالاتر از این نمی‌شد که رافائل نادال و نواک جوکوویچ در فینال رقابت‌های تنیس گرنداسلم اوپن فرانسه رودرروی یکدیگر قرار بگیرند. نادال به دنبال آن است که به رکورد راجر فدرر در کسب ۲۰ قهرمانی در گرنداسلم‌های تنیس برسد و از طرف دیگر جوکوویچ به دنبال هجدهمین قهرمانی خود در معتبرترین تورنمنت‌های تنیس است تا خود را به دو فوق‌ستاره دیگر یعنی نادال و فدرر نزدیک‌تر کند. 

دو غول دنیای تنیس به گونه‌ای متفاوت از یکدیگر به فینال رسیدند در حالی که در روز جمعه در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریفان کم‌تجربه‌تری قرار گرفته بودند. جوکوویچ مقابل استفانوس سیسیپاس در پاریس مجبور شد پنج ست بازی کند تا به پیروزی برسد اما نادال مقابل دیگو شوارتزمن در سه ست پیاپی پیروز شد تا برای سیزدهمین بار به فینال رولان گروس برسد؛ تورنمنتی که ستاره اسپانیایی در آن تخصص ویژه‌ای دارد. 

جوکوویچ هم بعد از نادال در دومین بازی نیمه‌نهایی به میدان رفت و هم رقابت سخت‌تری داشت تا برای پنجمین حضور خود در فینال این رقابت‌ها انرژی به‌مراتب بیشتری نسبت به نادال مصرف کرده باشد. مرد شماره یک تنیس جهان در این بازی نشانی از آسیب‌دیدگی گردن و کتف خود نداشت؛ مصدومیتی که در بازی مرحله یک‌چهارم نهایی به سراغ او آمده بود. 

البته جوکوویچ هم در آستانه کسب پیروزی راحت و در سه ست پیاپی بود اما یک اشتباه در مچ‌پوینت در ست سوم باعث شد هم ست سوم و هم ست چهارم را از دست بدهد و هم مجبور شد نزدیک چهار ساعت در زمین بماند و مبارزه کند. 

رودررو 
در رقابت‌های رودررو جوکوویچ ۲۹ بار نادال را شکست داده و ۲۶ بار شکست خورده است اما ماجرا در رقابت‌های اوپن فرانسه فرق می‌کند و در اینجا نادال ۶- یک از حریف صربستانی خود جلو است. خود جوکوویچ بعد از مسابقه نیمه‌نهایی به این موضوع اعتراف کرد: «در این رقابت‌ها مسلماً نادال مدعی‌تر است چون اینجا خانه اوست و کلی جام در فرانسه به دست‌ آورده است. به نظرم در ورزش ما این بزرگ‌ترین چالش برای هر تنیس‌بازی است که در رولان گروس مقابل نادال قرار بگیرد.»

قدرت
گرچه نادال معمولاً در نبردهای خود در رولان گروس برنده بوده و سلطان این رقابت‌ها به شمار می‌رود اما جوکوویچ کسی بود که در آخرین رویارویی با نادال در فینال سال ۲۰۱۵ این رقابت‌ها برنده شده، ضمن اینکه سه بازی گذشته آنها در گرنداسلم‌ها نیز با برتری نوله به پایان رسیده است؛ که از جمله آنها می‌توان به برتری قاطع او مقابل نادال در رقابت سال گذشته در فینال گرنداسلم استرالیا اشاره کرد که در عرض دو ساعت به راحتی به پیروزی رسید. 

به همین دلیل نادال هم به خوبی از قدرت حریف خود آگاه است: «اگر بهترین عملکرد خودم را نداشته باشم قطعاً کارم به مشکل می‌خورد. می‌دانم در این زمین خیلی خوب بازی می‌کنم و مدت‌هاست به افتخارات زیادی در آن رسیده‌ام، پس این موضوع به من کمک می‌کند اما در عین حال جوکوویچ هم یک رکورد فوق‌العاده در اینجا دارد چون تقریباً همیشه توانسته تا مراحل پایانی خود را برساند. او یکی از سخت‌ترین حریفان ممکن در دنیای تنیس است اما من اینجا هستم که نهایت تلاش خودم را بکنم. دوست دارم همیشه در همین شرایط با بهترین رقیبان مبارزه کنم. در نیمه‌نهایی خوب کار کردم اما می‌دانم برای نبرد یک‌شنبه این کافی نیست و باید یک بار دیگر در بهترین حالت خود باشم. این چیزی است که به دنبالش هستم. اینکه سخت کار کنم و به هدفم برسم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی