نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
پرهزینه‌ترین تیم‌های لیگ برتری در نقل و انتقالات؛ جزیره بی‌پول‌ها
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امسال بیش از یک میلیارد پوند بیشتر برای ۲۰ تیم لیگ برتری هزینه نشد که رقم قابل‌توجهی نسبت به سالیان گذشته است.

به گزارش خبرورزشی، بحران کرونا همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد فوتبال جزیره را تحت تأثیر قرار داد. باشگاه‌هایی که تا پارسال پول‌های هنگفتی برای خرید بازیکن صرف می‌کردند امسال بودجه خود را تا حد زیادی کاهش دادند. البته بودند تیم‌هایی که بدون توجه به کرونا دست به جیب شدند اما در مجموع آمار در مقایسه با سال‌های قبل کاهش چشمگیر داشت. امسال بیش از یک میلیارد پوند بیشتر برای ۲۰ تیم جزیره‌نشین هزینه نشد که رقم قابل‌توجهی در مقایسه با سال‌های گذشته به حساب نمی‌آید.

آرسنال
توپچی‌های لندن برای اینکه در بازار هواداران خود را راضی نگه دارند ۶۴ میلیون پوند برای خرید بازیکن هزینه کردند. توماس پارتی، ویلیان و گابریل خریدهای مهم آرتتا در تابستان ۲۰۲۰ بودند که به باشگاه اضافه شدند تا به تیم در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر کمک کنند. 

منچسترسیتی
منچسترسیتی فصول قبل ولخرجی‌های عجیبی انجام می‌داد اما امسال سیاست نقل و انتقالاتی شیخ منصور و پپ گواردیولا کلاً هزینه ۷۶ میلیون پوندی بود. ناکامی در جذب پروژه مسی باعث شد آنها بیشتر در بازار مدیریت کنند تا خرید. روبن دیاس، ناتان آکه و فران تورس خریدهای مهم سیتی در بازار تابستانی بودند. 

لیدزیونایتد
هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد سومین باشگاه پرهزینه لیگ برتر امسال در بازار تابستانی تیمی باشد که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده است. لیدز با هدایت بیلسا در بازار ۸۴ میلیون پوند برای خرید بازیکن هزینه کرد تا تیمی مقتدر راهی لیگ برتر بکند. رافینیا، رودریگو مورنو، دیگو یورنته و هلدر کاستا خریدهای تیم لیدز بودند. 

استون‌ویلا
تیمی که اصلاً انتظار نمی‌رفت دومین باشگاه پرهزینه لیگ برتر در تابستان ۲۰۲۰ باشد، با هدایت دین اسمیت ۸۵ میلیون پوند را صرف خرید بازیکن کرد. سیاست آنها اما با سایرین فرق می‌کرد. اگر باشگاه‌های دیگر بازیکنان نامی با پول کلان را به خدمت می‌گرفتند استون‌ویلا چندین بازیکن ارزان و متوسط را به خدمت گرفت تا تیمش را با بازیکنان جدید تزیین کند. بنابراین دنبال خرید بزرگ از استون‌ویلا نباشید.

چلسی
بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی، لمپارد برای امسال حسابی ریخت و پاش کرد و بودجه لازم را هم از رومن آبراموویچ گرفت. تیم پر هزینه لیگ برتر ۲۱۲ میلیون پوند در بازار خرید کرد که کای هاورتس، مندی، ورنر، زیاش، چیلول و تیاگو سیلوا مهم‌ترین و گران‌ترین خریدهای فرانکی بودند. با این هزینه چلسی توانست بیشترین خرج را در بازار بکند و هوادارانش را برای موفقیت در لیگ برتر امیدوار نگه دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی