نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
چشم امید استقلالی‌ها به قرعه‌کشی فصل جدید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با توجه به اینکه قرار است فصل آینده از دهم آبان استارت بخورد، عملاً فرصت برای تکمیل کارهای قدرتی و فنی به طور کامل در اختیار استقلالی‌ها نخواهد بود و در چنین وضعیتی محمود فکری و شاگردانش ناخودآگاه باید چند مسابقه آغازین فصل را ضمن توجه ویژه برای کسب امتیاز، به چشم دیدارهای تدارکاتی نیز بنگرند بنابراین هر قدر حریفان در هفته‌های ابتدایی مسابقات سبک‌تر باشند، شرایط برای آبی‌پوشان پایتخت بهتر می‌شود.

به گزارش خبرورزشی، قرعه‌کشی فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر، هفته آتی برگزار خواهد شد و احتمال دارد حداقل تاریخ انجام مسابقات بخش اعظمی از نیم‌فصل اول نیز در خلال همان مراسم به اطلاع نمایندگان تیم‌ها برسد. در چنین شرایطی کاملاً بدیهی است نگاه بازیکنان و مربیان استقلال به هفته‌های آغازین فصل جدید با رقبای‌شان کاملاً متفاوت باشد چون آنها در قیاس با اغلب تیم‌های لیگ برتری تمرینات خود را دیرتر شروع کردند و تحولات اساسی هم روی نیمکت‌شان داشته‌اند به همین خاطر برای رسیدن به مرز آمادگی مناسب بدنی و تاکتیکی نیازمند زمان بیشتر و البته برگزاری دیدارهای تدارکاتی هستند. با توجه به اینکه قرار است فصل آینده از دهم آبان استارت بخورد، عملاً فرصت برای تکمیل کارهای قدرتی و فنی به طور کامل در اختیار استقلالی‌ها نخواهد بود و در چنین وضعیتی محمود فکری و شاگردانش ناخودآگاه باید چند مسابقه آغازین فصل را ضمن توجه ویژه برای کسب امتیاز، به چشم دیدارهای تدارکاتی نیز بنگرند بنابراین هر قدر حریفان در هفته‌های ابتدایی مسابقات سبک‌تر باشند، شرایط برای آبی‌پوشان پایتخت بهتر می‌شود.

بازی نکردن با پرسپولیس

بدیهی است از همین حالا نمی‌توان برای جدال استقلال - پرسپولیس در نیم‌فصل اول پیش‌داوری کرد و قدرت آنها را مورد ارزیابی قرار داد ولی جالب است بدانید برخی از بازیکنان استقلال در گفت‌وگوهای خصوصی خود به این مسئله اشاره می‌کنند که با توجه به وضعیت کنونی تیم، اصلاً دل‌شان نمی‌خواهد طی ۴ هفته آغازین فصل به مصاف پرسپولیس بروند و امیدوارند قرعه‌کشی به گونه‌ای رقم خورد تا استقلال قبل از جدال سنتی پایتخت، حداقل ۶، ۷ مسابقه در چارچوب لیگ برتر برگزار کرده و به فرم مطلوب تاکتیکی خود دست پیدا کرده باشد. به هر حال استقلالی‌ها آنقدر حرفه‌ای هستند که بدانند نتیجه دربی به لحاظ روانی اهمیتی به مراتب بیشتر از یک یا حتی چند مسابقه مهم دارد. در واقع تیمی که این جدال سنتی را در نیم‌فصل اول ببرد، به احتمال زیاد حداقل تا نیمه رقابت‌های لیگ برتر حاشیه‌های کمتری را تجربه خواهد کرد.

ناکامی با استرا

استقلال فصل گذشته نیز در جدال رفت مقابل پرسپولیس مغلوب شد و ناهماهنگی تاکتیکی در آن مسابقه به وضوح قابل مشاهده بود. استراماچونی در هفته چهارم فصل گذشته نتوانست مقابل پرسپولیس بازی خوبی از شاگردانش بگیرد و در نهایت با یک گل مغلوب قرمزهای تهران شد. البته آن ناکامی در واقع آخرین شکست مرد ایتالیایی با استقلال بود و پس از آن (البته بعد از یک مساوی مقابل ذوب‌آهن) پیروزی‌های رگباری آبی‌پوشان در لیگ برتر آغاز شد. کامیابی‌هایی که حتی زمینه برای صدرنشینی استقلال در این مسابقات را نیز فراهم کرد اما پس از آن اتفاقاتی رخ داد که حتماً خودتان همچنان به خاطر دارید.

برخی کارشناسان همچنان معتقدند اگر استقلال در مرحله رفت فصل گذشته چند هفته دیرتر به مصاف پرسپولیس می‌رفت، شانس پیروزی‌اش مقابل این تیم قطعاً فوق‌العاده بیشتر می‌شد.

حسرت ۹ ساله

به طور کلی استقلال طی فصول اخیر اغلب اوقات استارت مقتدرانه‌ای نزده و همین مسئله نقش فوق‌العاده مهمی در قهرمان نشدن آبی‌ها ایفا کرده است. جالب است بدانید آخرین پیروزی استقلال در دربی طی دور رفت رقابت‌های لیگ برتر به ۹ سال قبل بازمی‌گردد. مقطعی که آبی‌پوشان با هدایت پرویز مظلومی در سال ۹۰ توانستند پرسپولیس را با ۲ گل شکست دهند. از آن زمان به بعد رویارویی‌های قطب‌های سنتی فوتبال ایران در نیم‌فصل اول ادوار لیگ برتر یا با تساوی تمام شده و یا سرخپوشان توانسته‌اند حریف خود را شکست بدهند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    هرساله چشم دارن و دستشون که نمی‌رسه وزیر وزیر می کنن
  • تاج IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    اگ ابر باد مه خورشید بزارن استقلال( آرامش )داشته باشه همچی حله.شما گل گهر قلعه نوعی رو ببین یه تیم با بازیکنای معمولی ولی قلعه نوعی نظم میده ب تیم و بهترین بازیو میگیره.نتیجشم ازهفته های اول مقتدرانس.حالا استقلالو خودیا میزنن زمین (مالک باشگاه)تا نتونه بلندشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی