نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بیرالوند: شاید خداحافظی کنم یا مهاجرت!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رضا بیرالوند وزنه بردار تیم ملی به خبرورزشی گفت: بعد از دو سال پاداش دو مدال جهانی ترکمنستان را به حسابم واریز کردند که خجالت می‌کشم بگویم چقدر است.

خبرورزشی/ وزنه‌برداری؛ پاداش ۶۰ میلیونی بدجوری رضا بیرالوند وزنه‌بردار را شاکی کرده. او که پاداش مدال‌های طلا و برنز رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری ۲۰۱۸ ترکمنستان را بعد از دو سال گرفته حسابی ناراحت است. تا حدی که تهدید به خداحافظی از دنیای قهرمانی یا مهاجرت می‌کند. او می‌گوید: «بعد از دو سال پاداش دو مدال جهانی ترکمنستان را به حسابم واریز کردند که خجالت می‌کشم بگویم چقدر است. متأسفانه باید بگویم به جای سکه، یا حتی معادل ریالی‌اش به نرخ روز، سکه را به مبلغ دو میلیون محاسبه کردند و ۶۰ میلیون تومان به حساب من واریز کردند. با این پاداش من با چه انگیزه‌ای به وزنه‌برداری آن هم در سطح جهانی ادامه بدهم؟ با اینکه چند ماهی بود تمریناتم را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در قهرمانی آسیای ازبکستان شروع کرده بودم اما حالا هیچ انگیزه‌ای برای این کار ندارم و می‌خواهم با خداحافظی از دنیای قهرمانی، عادی زندگی کنم، شاید هم به یکی از کشورهای همسایه بروم و آنجا وزنه بزنم.»

بیرالوند معتقد است ۱۵ سال اشتباه کرده‌ام: «من بیشتر از ۱۵ سال است که وزنه می‌زنم ولی حالا متوجه اشتباهم شده‌ام، اگر در این مدت حرفه دیگری داشتم، شرایطم بهتر از حالا بود. از امروز دیگر به فکر وزنه‌برداری و پوشیدن دوبنده تیم ملی و افتخارآفرینی نیستم.»

بیرالوند حالا حتی انگیزه‌ای برای مدال المپیک ندارد: «من مدال‌های رنگارنگی از رقابت‌های قاره‌ای، جهانی و بین‌المللی گرفته بودم و تنها به فکر مدال المپیک بودم که دیگر به آن فکر نمی‌کنم.»

وزنه‌بردار ملی‌پوش به مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری هم انتقاد دارد: «متأسفانه مسئولان فدراسیون برخلاف همتایان‌شان در فدراسیون کشتی هیچ مخالفتی با پاداش در نظر گرفته برای ملی‌پوشان نکردند که جای سؤال دارد.»

به گفته وزنه‌برداری بروجردی، با ۶۰میلیون نمی‌شود کاری کرد: «من دو سال پیش برای رقابت‌های جهانی ترکمنستان بیشتر از ۵۰میلیون تومان هزینه کردم و حالا بعد از دو سال ۶۰میلیون تومان برای مدال طلا جهان به من پاداش داده‌اند، کسی نیست بپرسد من با این پول چه‌کار می‌توانم انجام دهم. من برای خرید پراید ۱۶۰میلیونی، باید ۱۰۰میلیون روی پاداشم بگذارم.»

او می‌خواهد آخرین وزنه‌هایش را آذر در لیگ باشگاه‌ها بزند: «ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هیچ منبع درآمدی به‌جز شرکت در لیگ ندارند و من هم می‌خواهم برای آخرین بار برای یک تیم در لیگ وزنه بزنم تا درآمد داشته باشم. البته هنوز با هیچ تیمی قرارداد نبسته‌ام ولی بالاخره یک تیم را انتخاب می‌کنم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محسن IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    اقای بیرالوند برو جایی که قدر بدونن و بفهمن احتزاز پرچم یعنی چی ، ببین سر فینالیست باشگاههای اسیا چه بلایی اوردن ؟ هر کاری میکنن که نتونه قهرمان شه چرا شو خدا داند
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    تا بوده همین بوده کلا وزنه برداری ورزش بسیار سخت و پر از درده اما پول توش نیست و باید عاشق باشی که دوام بیاری. البته ملت ایران به شما افتخار می کنند.
  • حسین از کرج DE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    با سلام چرا دلسوزی و تعهدی در زمینه حمایت از ورزشکاران وجود ندارد؟!!! چرا هیچ سازمان نظارتی، عملکرد فدراسیونهای ورزشی را دقیق زیر ذربین نمیگذارند؟! چرا کمیسیون ورزش مجلس، به اینگونه اجحافها بی تفاوت است؟!!! در این مملکت چه خبر است؟!!! از ورزشکاران با امکانات متوسط و بعضا ضعیف، انتظار معجزه دارید و هنگامی که در عرصه های جهانی برای ایران افتخار آفرینی میکنند، از خوشحالی سر از پا نمی شناسید و آن را بحساب لیاقتها و مدیریت ... میگذارید، ولی دریغا از پرداخت پاداشهای در خور و در شان آن افتخار آفرینی ها!!! نحوع برخورد زشت وزارت ورزش در عدم پرداخت پاداشهای مناسب با تورم روز کشور بلافاصله بعد از قهرمانی و مهاجرت ورزشکاران، انگیزه نوجوانان و جوانان این سرزمین را برای ادامه راهشان ناامید و سرخورده می نماید ... وزارت ورزش باید در این زمینه تلاش خود را در دلجویی از رضا بیرانوند و سایرین انجام و فکر اساسی بنماید ... انشاا...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی