اورتون – لیورپول‌؛ ظهر پرهیاهوی مرسی‌ساید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیورپول بعد از شکست سنگین هفته قبل در پی کسب پیروزی در دربی مرسی‌ساید مقابل اورتون صدرنشین است.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ دربی مرسی‌ساید برعکس شد! همیشه لیورپول بالاتر از اورتون بود و حالا تافی‌ها صدرنشین و بالاتر از همسایه هستند. از ساعت ۱۵ امروز ظهر در گودیسون‌پارک، اورتون در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر انگلیس میزبان لیورپول خواهد بود. نبردی که مایکل اولیور آن را قضاوت خواهد کرد. 

اورتون‌؛ تافی بزرگ می‌شود
سال‌های زیادی بود که اورتون را تا این حد قدرتمند ندیده بودیم. به نظر می‌رسد ریسک کارلو آنچلوتی برای پذیرفتن هدایت تیمی که مدعی قهرمانی نیست، جواب داده و حالا حداقل اورتون را تیمی در حد بالانشینی در لیگ برتر و راهیابی به لیگ قهرمانان می‌دانند. چه می‌دانید، شاید حتی تافی‌ها با شکست بزرگان توانستند بین مدعیان قهرمانی قرار بگیرند. از این تیم جذاب کارلتو هیچ کاری بعید نیست. فعلاً از تیم‌های بیگ‌سیکس تاتنهام را برده‌اند و مأموریت بعدی شکستن طلسم ۱۰ ساله دربی مرسی‌ساید. اگر این اتفاق امروز در گودیسون‌پارک رخ بدهد، کارلتو قهرمان هواداران اورتون خواهد شد. 

لیورپول‌؛ صدرنشین در خانه همسایه
این مرتبه فیفادی زمان خوبی از راه رسید و یورگن کلوپ گلایه‌ای نداشت. یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ لیورپول هفته قبل مقابل استون‌ویلا رقم خورد و همه را متعجب کرد. لیورپول که فصل پیش تا هفته بیست‌وهشتم نباخته بود حالا در چهارمین بازی‌اش باخت را تجربه کرده و آن‌هم چه باختی. با این حال تنفس بین مسابقات می‌تواند آنها را به رقابت برگردد. مهم‌تر اینکه حریف اورتون است، تیمی که مقابل تیم کلوپ معمولاً بازنده بوده. این مرتبه بردن اهمیت زیادی خواهد داشت. می‌توانند حتی دوباره به بالای جدول و شاید حتی صدر برسند. البته اگر آشفتگی برطرف شده باشد. 

آخرین جدال
اولین دربی مرسی‌ساید بدون تماشاگر تاریخ ژوئن گذشته برگزار شد که این بازی در گودیسون‌پارک گلی نداشت. 

آمار بازی
۲۳۴) دربی مرسی‌ساید ۲۳۴ مرتبه برگزار شده که ۹۳ مرتبه لیورپول پیروز بوده و ۶۶ بازی را اورتون برده. ۷۵ بازی هم مساوی شده است. 
۵۶) در لیگ برتر انگلیس، ۵۶ مصاف بین اورتون و لیورپول برگزار شده که فقط ۹ مرتبه اورتون برده و لیورپول در ۲۴ بازی برنده شده. ۲۳ بازی هم با تساوی خاتمه یافته. 
۱۰) تاریخ آخرین برد اورتون مقابل لیورپول جالب است. ۱۷ اکتبر ۲۰۱۰، یعنی دقیقاً ۱۰ سال پیش در همان روز نبرد شنبه دو تیم. در ۲۲ بازی بعد از آن در تمامی رقابت‌ها لیورپول در دربی شکست نخورده. در این بین ۱۹ بازی لیگ برتری بوده است. 
۳) ۳ دربی آخر در گودیسون‌پارک با تساوی بدون‌گل به پایان رسیده است. هیچ‌گاه یک بازی در تاریخ لیگ برتر در ورزشگاهی خاص ۴ تساوی بدون‌گل متوالی نداشته. 
۴) این برای نخستین مرتبه در تاریخ لیگ برتر است که اورتون فصل را با ۴ برد متوالی شروع می‌کند. آخرین مرتبه‌ای که اورتون در لیگ ۵ هفته اول را برد به فصل ۱۹۳۹-۱۹۳۸ برمی‌گردد، یعنی ۸۲ سال پیش. 
۵) دومینیک کالورت لوین می‌تواند نخستین بازیکن اورتون بعد از تامی لاوتون در سال ۱۹۳۸ باشد که در ۵ بازی نخست تافی‌ها در لیگ گل می‌زند. 
۱۰۰) محمد صلاح با یک گل دیگر به رکورد ۱۰۰ گل در تمامی رقابت‌ها با پیراهن لیورپول می‌رسد و هفدهمین بازیکن قرمزها می‌شود که چنین رکوردی را ثبت می‌کند. اگر مقابل اورتون او به این رکورد برسد، سومین بازیکن بعد از راجر هانت و جک پارکینسون خواهد بود که در سریع‌ترین زمان ممکن به ۱۰۰ گل با پیراهن لیورپول رسیده. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی