نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
یزدانی‌: برای المپیک تلاش می‌کنم نه جهانی 
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کاپیتان سابق تیم ملی کشتی آزاد به خبرورزشی گفت: در استقلال هم سرمربی هستم، هم کشتی‌گیر و کنار بچه‌ها تمرین می‌کنم. اگر به آمادگی مطلوب برسم، شاید در همین لیگ و دور برگشت یا مرحله‌ پایانی، کشتی بگیرم.  

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ رضا یزدانی کاپیتان سابق تیم ملی کشتی آزاد قید قهرمانی‌جهان ۲۰۲۰ صربستان را زد، چراکه بدنش آماده نیست. او که حالا سرمربی تیم استقلال در لیگ است در جلسه‌اش به کادر فنی هم گفته اما برای المپیک آماده می‌شود و قبل از آن در رقابت‌های بین‌المللی خودش را محک‌ می‌زند. مسابقه‌ای که آذرماه برگزار می‌شود. حرف‌های پلنگ‌ جویبار در خبرورزشی را بخوانید:

* برای رسیدن به ‌المپیک تمرین کرده بودم و مهیای شرکت در برنامه‌های تیم ملی می‌شدم که کرونا همه‌چیز را به هم زد. اتحادیه ‌جهانی هم تکلیف خودش را نمی‌دانست. چندین ماه کشتی را تعطیل کرد و همه بلاتکلیف و سرگردان بودند.  
* نمی‌توانستم چندین ماه خودم را آماده نگه دارم. کشتی ‌دنیا تعطیل بود. وقتی المپیک هم تعطیل شد، همه برنامه‌ها به ‌هم خورد. تاریخ یا زمانی هم مشخص نبود که براساس آن برنامه‌ریزی و تمرین کنم.  
* من مثل بقیه بچه‌ها که در لیگ کشتی می‌گیرند، نبودم. مدت‌ها از میدان دور هستم و با این وضعیت اگر می‌خواستم کشتی بگیرم، ریسکش خیلی بالا بود. هرچند به‌عنوان سرمربی و کشتی‌گیر با استقلال قرارداد بستم ولی الان شرایط لازم برای کشتی گرفتن را ندارم. نیازی هم نیست فعلاً ریسک بکنم.  
* هم در جلسه حضوری و هم تلفنی با کادر فنی حرف زدیم و توضیح دادم با شرایط ‌فعلی، نداشتن آمادگی‌ لازم و فرصت بسیار کم تا قهرمانی ‌جهان ۲۰۲۰ صربستان، نمی‌توانم خودم را به ‌این رقابت‌ها برسانم اما بیکار نمی‌نشینم و برای رسیدن به ‌شرایط مسابقه، اول در لیگ کشتی می‌گیرم. اگر دیدم از نظر شرایط جسمی و بدنی توان رقابت دارم، خودم را مهیای کشتی گرفتن برای رسیدن به تیم ملی می‌کنم.  
* همه‌ چیز روی تشک‌ مسابقه مشخص می‌شود. پیش‌بینی خیلی سخت است، آن هم در ورزشی مثل کشتی، ریسکش هم خیلی بالاست ولی برای رسیدن به المپیک تلاش می‌کنم. قطعاً خودم را در یک میدان بین‌المللی محک می‌زنم تا مشخص شود چه شرایطی دارم، آیا می‌توانم در سطح اول دنیا، کشتی بگیرم یا نه!؟ همه‌چیز روی تشک مسابقه معلوم می‌شود. اگر شرایطم برای کشتی گرفتن را مناسب دیدم، در انتخابی هم کشتی می‌گیرم، تا حرف ‌و حدیثی نباشد.  
* دراستقلال هم سرمربی هستم، هم کشتی‌گیر و کنار بچه‌ها تمرین می‌کنم. اگر به آمادگی مطلوب برسم، شاید در همین لیگ و دور برگشت یا مرحله‌ پایانی، کشتی بگیرم.  
* باوقفه‌ای که کرونا تحمیل کرد و اتحادیه‌ جهانی‌کشتی هم هیچ برنامه‌ای نداشت، برای خودم هم دوری از کشتی مشکل بود. وقتی مسئولان باشگاه استقلال و اسپانسرهای تیم، پیشنهاد دادند با این تیم همکاری کنم، پذیرفتم و برای خاتمه دادن به چندماه بلاتکلیفی، با این تیم مردمی و محبوب فعالیت جدیدم را شروع کردم.  
* امیدوارم شرایطی فراهم شود تیم‌های بزرگ و مردمی دیگری مثل پرسپولیس و...  هم به لیگ ‌کشتی بیایند. ورود باشگاه‌های پرطرفدار، اسپانسرها را برای سرمایه‌گذاری در لیگ‌ِ کشتی تشویق می‌کند و این‌ حمایت از کشتی در سال‌های آینده خیلی به‌نفع تأمین پشتوانه‌ها و ستاره‌های کشتی ماست.  
* نیازی نبود همه کادر فنی ما کنار تشک باشند. برنامه‌ریزی کرده بودیم، مربیان و کشتی‌گیران تقسیم شده بودند، هرکس وظیفه‌اش را می‌دانست. من‌هم نیازی نبود حتماً کنار تشک باشم، موارد لازم را به کوچ یا کشتی‌گیر گفته بودیم و اگر لازم می‌شد بعضی نکات را نیز یادآوری می‌کردم.  
* اصلاً وقت این‌حرف‌ها نیست که برای مربیگری یا سرمربیگری در تیم ملی برنامه‌ای دارم یا نه! در مورد همکاری به‌عنوان مربی تیم ملی هم هیچ‌ حرفی با کادر فنی نزدیم، فعلاً تلاش می‌کنم با رسیدن به آمادگی لازم، در المپیک کشتی بگیرم.  
* حضور استقلال در لیگ‌ کشتی با حمایت سعادتمند بود و این‌کار از اقدامات خوب اوست. با مدیرعامل جدید هیچ جلسه یا گفت‌وگویی نداشتم. یک‌مورد نامه‌نگاری با فدراسیون داشتیم که مدیرعامل جدید با علاقه‌مندی و سرعت، پیگیری کرد و نشان داد مشکلی با کشتی ندارد، امیدوارم حمایت او از کشتی، بهتر و جدی‌تر ادامه داشته باشد.  
* لیگ امسال با سال‌های گذشته متفاوت بود. گرفتن مجوز و برگزاری لیگ واقعاً سخت بود. از فدراسیون‌کشتی، اسپانسرها، مسئولان و دست‌اندرکاران تیم‌ها که دراین شرایط سخت، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسابقات را برگزار کردند، تشکر می‌کنم. انصافاً لیگ امسال به ۸ ماه بلاتکلیفی کشتی خاتمه داد که قابل تقدیر است. باتوجه به همه مشکلات، قابل قبول برگزار شد و از سطح ‌کیفی خوبی هم برخوردار بود.  
* فکر کنم امسال کشتی‌گیر خوب، مدعی و مطرحی از لیگ بیرون نمانده و به‌رغم مشکلات زیاد اقتصادی، بعضی تیم‌ها حتی نفرات اول تا سوم اوزان مختلف را به‌خدمت گرفتند و برخلاف سال‌های گذشته، امسال درهمه اوزان، حداقل نفرات اول تا پنجم تیم ملی در لیگ حضور دارند.
* خوشبختانه هیچ‌یک از مربیان یا کشتی‌گیران مبتلا به کرونا نشدند. قبل ‌از اردو و شروع تمرینات، از همه تست PCR گرفتیم. در طول برگزاری اردو هم تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردیم. اولویت اصلی ما سلامتی بچه‌ها بوده و هست. اگر همه تیم‌ها با رعایت پروتکل‌ها، تمرینات‌شان را برگزار کنند، ان‌شاءا... بدون مشکل خاصی این مسابقات حساس در شرایط ویژه را با سلامتی و سربلندی پشت‌سر می‌گذاریم.  
* ما دو روز مانده به قرعه‌کشی وارد مسابقات لیگ شدیم. تلاش می‌کنیم استقلال را به ‌فینال برسانیم. بازار بزرگ ‌ایران تیم قدرتمندی است، اکثر نفرات تیم ملی و مدعی را به‌خدمت گرفته و نسبت به بقیه تیم‌ها شرایط بهتری دارد. ولی ما باهمین نفرات، سعی می‌کنیم به ‌فینال برسیم و در فینال اگر خدا بخواهد ان‌شاءا... با آمادگی خیلی‌خوب کشتی می‌گیریم و رقابت می‌کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی