نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
منچستریونایتد – چلسی؛ از خودت دفاع کن
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اوله‌گنار سولشائر و فرانک لمپارد خواهان برد در نبرد امشب هستند، چرا که می‌خواهند از زیر فشار خارج شوند.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ امشب از ساعت ۲۰ در ورزشگاه اولدترافورد، منچستریونایتد و چلسی به مصاف هم خواهند رفت. این بازی از هفته ششم لیگ برتر انگلیس اهمیت دوچندانی برای اوله‌گنار سولشائر و فرانک لمپارد دارد، چرا که هرکدام به شکلی تحت فشار هستند.

منچستریونایتد؛ بازگشت خوش‌موقع
اوله‌گنار سولشائر خوش‌شانس است. ۲ ماه مانده به ۲ ساله شدن حضور او در منچستریونایتد و بارها شنیده‌ایم که بعد از نتایج ضعیف باشگاه قصد قطع همکاری با او را داشته. اما درست وقتی مذاکراتی برای استخدام جانشین او صورت گرفته، تیمش نتایج خوبی می‌گیرد و از انتقادات رها می‌شود. برد پرگل مقابل نیوکاسل و برد شیرین در پاریس باعث شده دوباره اوله اعتمادها را جلب کند. فصل قبل چلسی را ۲ مرتبه راحت برد، اگرچه فینالیست شدن در جام‌حذفی را همین رقیب از او و تیمش گرفت. با این حال با روحیه‌ای که شیاطین‌سرخ دارند، بعید نیست طلسم پیروز نشدن در اولدترافورد در فصل جدید را هم بشکنند.

چلسی؛ در جست‌وجوی هدف
خریدهای پرتعداد باعث شد فرانک لمپارد تحت فشار قرار بگیرد. با این حال نباید از این مسئله هم بگذریم که تغییرات زیاد و به هم ریختن ترکیب باعث می‌شود تیم برای هماهنگی نیاز به فرصت داشته باشد. چلسی وضعیت دفاعی خوبی نداشته در ۵ بازی ۹ گل خورده، در حالی که بیشترین مشکل آن‌ها در این منطقه بود. با این حال انگیزه جوانی در خط حمله هواداران را امیدوار کرده. فعلاً یک تیم میانه‌جدولی در لیگ برتر هستند که می‌خواهند مسیرشان را پیدا کنند. لمپارد با این ولخرجی‌ها نباید نتیجه‌ای بدتر از فصل قبل بگیرد. شاید از همین رقابت با منچستریونایتد در مسیری که می‌خواهند قرار بگیرند و کم‌کم به هدف برسند.

آخرین جدال
در نیمه‌نهایی فصل قبل جام‌حذفی، چلسی موفق شد منچستریونایتد را ۳ بر یک ببرد و فینالیست شود. ژیرو، مانت و مگوایر (گل‌به‌خودی) برای چلسی و فرناندس (پنالتی) برای یونایتد گل زدند.

آمار بازی
۵۶) در ۵۶ نبرد لیگ برتری منچستریونایتد و چلسی، شیاطین‌سرخ ۱۷ برد و آبی‌های لندن ۱۸ برد داشته‌اند. ۲۱ بازی هم مساوی شده است.
۸۲) از زمان شروع لیگ برتر، دیدار منچستریونایتد و چلسی در تمامی رقابت‌ها بیش از هر دیداری دیگری برگزار شده. این دیدار شماره ۸۲ دو تیم خواهد بود.
۹۰) شیاطین‌سرخ آخرین مرتبه ۹۰ سال پیش ۳ بازی ابتدایی خانگی‌شان را باخته‌اند. فصل ۱۹۳۱-۱۹۳۰ چنین اتفاقی رخ داده و اگر به چلسی ببازند این رکورد منفی باز هم تکرار خواهد شد.
۶) منچستریونایتد ۲ بازی فصل قبل لیگ برتر مقابل چلسی را برد و ۶ گل به این حریف زده، گلی هم دریافت نکرد.
۷) چلسی در ۷ بازی آخرش در اولدترافورد در لیگ برتر پیروز نشده. ۴ تساوی و ۳ شکست در این بازی‌ها داشته‌اند.
۳) در صورتی که شیاطین‌سرخ بازی امشب مقابل چلسی را ببرند، برای نخستین مرتبه در تاریخ لیگ برتر ۳ مرتبه متوالی این حریف را شکست داده‌اند.
۸۷) از شروع فصل گذشته تا امروز چلسی بیش از هر تیم دیگری در خانه رقبا گل زده. شاگردان لمپارد ۸۷ گل خارج‌ازخانه داشته‌اند.
۲) مارکوس رشفورد اگر ۲ گل یا بیشتر مقابل چلسی بزند، اولین بازیکن منچستریونایتد خواهد شد که در ۲ بازی متوالی چنین آماری مقابل رقیب لندنی ثبت می‌کند.
۳۳) اگر ادینسون کاوانی در اولین بازی لیگ برتری‌اش گل بزند دومین بازیکن مسنی خواهد شد که در نخستین حضورش در لیگ برتر گلزنی کرده. او ۳۳ سال و ۲۵۳ روز سن دارد، در حالی که زلاتان ایبراهیموویچ این رکورد را وقتی ۳۴ سال و ۳۱۶ روز سن داشت، زد.

مصدومان و محرومان
آنتونی مارسیال به‌دلیل محرومیت غایب است. اریک بایی و جسی لینگارد هم مصدوم هستند و نمی‌توانند در ترکیب منچستریونایتد قرار بگیرند. کپا آریسابالاگا و بیلی گیلمور هم مصدومان چلسی برای نبرد اولدترافورد هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
دخئا، لیندلوف، مگوایر، شاو، وان‌بیساکا، تِلس، مک‌تامینی، فرد، فرناندس، گرینوود و رشفورد
چلسی: مندی، آسپیلیکوئتا، سیلوا، زوما، چیلول، جورجینیو، کانته، پولیشیچ، هاورتس، مانت و ورنر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی