نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پرسپولیس یک تیم کامل را از دست داد 
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

یحیی گل‌محمدی امیدوار بود در فصل بیستم تیم قدرتمند و پرمهره‌ای را در اختیار داشته باشد اما حالا به فاصله دو هفته مانده تا شروع بازی‌ها سرخپوشان به اندازه یک تیم، بازیکن از دست داده‌اند، بازیکنانی که برخی از آنها می‌توانستند بر نتایج این تیم تأثیرگذار باشند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ با وجود آنکه پرسپولیس موفق شد قهرمان لیگ برتر و همچنین فینالیست لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ شود اما این باشگاه با شرایط خاصی مواجه شده که امکان دارد در ادامه مسیر، سرخپوشان را به دردسر بیندازد. یحیی گل‌محمدی امیدوار بود در فصل بیستم تیم قدرتمند و پرمهره‌ای را در اختیار داشته باشد اما حالا به فاصله دو هفته مانده تا شروع بازی‌ها سرخپوشان به اندازه یک تیم، بازیکن از دست داده‌اند، بازیکنانی که برخی از آنها می‌توانستند بر نتایج این تیم تأثیرگذار باشند. حالا پیدا کردن بازیکنان جانشین به یک نگرانی برای پرسپولیسی‌ها تبدیل شده چون پر کردن جای خالی برخی از این ستاره‌ها کار بسیار دشواری است. در این گزارش، نگاهی به لیست پروپیمان بازیکنانی می‌اندازیم که پرسپولیس را ترک کردند.  

استوکس؛ پرونده‌ای روی همه پرونده‌ها
قبل از پایان فصل نوزدهم، آنتونی استوکس از پرسپولیس جدا شد، مهاجمی که از اول همه می‌دانستند قرار نیست گرهی از کار سرخپوشان باز کند! او بعد از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در امارات ماند و به بهانه شیوع کرونا دیگر به ایران نیامد تا یک پرونده دیگر روی پرونده‌های انضباطی پرسپولیس در فیفا افزوده شود. هم استوکس شکایت کرده و هم باشگاه پرسپولیس تا تکلیف این قطع همکاری عجیب مشخص شود.  

بیرو؛ از صدر تا سکو 
نفر بعدی علیرضا بیرانوند بود که تصمیم گرفت به لیگ بلژیک برود. با اینکه او در بلژیک همچنان نیمکت‌نشین یا سکونشین است و در اکثر بازی‌ها حتی از لیست هجده نفره هم خط می‌خورد اما در تهران، گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی بود. او حتی این شانس را داشت که به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شود ولی خودش خواست که از پرسپولیس به باشگاه آنتورپ بلژیک برود و روزهای پیشرفت در فوتبال اروپا را استارت بزند. بیرو با جدایی خود، چیزی حدود ۷۰۰ هزار یورو به پرسپولیس اضافه کرد.  

نادری؛ رفتنی، می‌رود!  
محمد نادری فوتبالیستی بود که قبل از حضور یحیی گل‌محمدی، در تیم‌های تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون نشان داد یک مدافع باهوش و تکنیکی است اما در زمان حضور یحیی به بازیکنی نیمکت‌نشین و معمولاً مصدوم تبدیل شد. او تصمیم گرفت پرسپولیس را به قصد حضور در استقلال ترک کند. حضور نادری در جمع آبی‌پوشان نه تنها سمت چپ دفاع سرخپوشان را با مشکل مواجه کرد، بلکه ضربه محکمی به پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات زد زیرا باشگاه استقلال بار دیگر توانست از اردوی سرخ‌ها یک بازیکن دیگر جذب کند.  

شجاع؛ درد بزرگ سرخ‌ها 
شجاع خلیل‌زاده بدون تردید مهمترین بازیکنی بود که از پرسپولیس رفت. مدافع قدرتمند و با تعصب پرسپولیس که دو ماه قبل در مصاحبه‌ای اعلام کرد قصد دارد به افتخار شش تایی‌ها برای شش سال دیگر قراردادش را با باشگاه پرسپولیس تمدید کند، بعد از آنکه پرسپولیس از سفر قطر بازگشت، قراردادش را با سرخپوشان فسخ کرد و بعد از اردوی تیم ملی، از پرسپولیس جدا شد تا به باشگاه الریان قطر برود. شجاع بدون تردید بازیکنی است که به این سادگی نمی‌توان جانشینی برایش تعیین کرد و ناکامی بزرگی برای باشگاه سرخپوش ساخت.  

علیپور؛ مهاجم بدون جانشین 
علی علیپور مهاجم مؤثر پرسپولیس و یکی از بهترین گلزنان این سال‌های فوتبال ایران به بهانه حضور در باشگاه ماریتیمو راهی پرتغال شد. علیپور برای اولین بار لژیونر می‌شود و هر چند گفته می‌شود مبلغ قراردادش چندان زیاد نیست ولی امیدواری‌های فراوانی دارد تا بتواند روند پیشرفت خود را از همین باشگاه پرتغالی در اروپا آغاز کند. علی از پرسپولیس رفت اما با حضور عیسی آل‌کثیر در لیگ قهرمانان آسیا، جای خالی او چندان احساس نشد. البته باید دید در ادامه فصل و در شرایطی که آل‌کثیر محروم شده و پرسپولیس مهاجم دیگری غیر از وحید امیری، مهدی عبدی و آرمان رمضانی ندارد چطور جای خالی این بازیکن توسط گل‌محمدی پر می‌شود.  

انصاری؛ در لیست مازاد 
محمد انصاری دیگر بازیکنی بود که مجبور به ترک پرسپولیس شد. این بازیکن علاقه زیادی داشت که در باشگاه بماند و حتی برای یک فصل دیگر هم قرارداد داشت ولی یحیی گل‌محمدی به بهانه مصدومیت، روی نام انصاری خط قرمز کشید و از مدیران باشگاه خواست هر چه زودتر زمینه جدایی این بازیکن از پرسپولیس را مهیا کنند. شماره ۱۵ سرخ‌ها، یک مدافع چپ و متخصص بازی در قلب دفاع بود اما به خواست کادر فنی از لیست کنار گذاشته شد. او می‌توانست در کنار سعید آقایی زوج سمت چپ را بسازد یا یکی از جانشینان شجاع خلیل‌زاده در قلب دفاع باشد ولی یحیی تصمیمش را گرفته است. البته نزدیکان پرسپولیس می‌گویند این احتمال وجود دارد با توجه به جدایی شجاع و نادری در یک روز، انصاری شانسی برای بازگشت پیدا کند اما فعلاً او از لیست دور است و اگر هم در لیست قرار بگیرد حداقل تا نیم‌فصل دوم نمی‌تواند برای سرخپوشان به خاطر مصدومیت بازی کند.  

ترابی؛ ستاره‌ای که زود رفت 
مهدی ترابی ستاره درخشان پرسپولیس در لیگ نوزدهم بود که بارها سرخپوشان را با گل‌ها و پاس گل‌های خود نجات داد، در سخت‌ترین شرایط ممکن دست گابریل کالدرون را گرفت و پرسپولیس را به صدر جدول برد. ترابی در دوران حضور یحیی گل‌محمدی نیز یکی از مهره‌های تکنیکی و تأثیرگذار تیم به شمار می‌رفت اما زودتر از آنچه تصور می‌شد و قبل از واکنش باشگاه نسبت به قراردادش توانست فسخ یک طرفه از سازمان لیگ بگیرد و لژیونر شود. ترابی امیدوار است در تیم جدید خود العربی نیز موفقیت‌هایش در پرسپولیس را ادامه دهد و به یکی از لژیونرهای پولساز و خوش‌آتیه تبدیل شود. این بازیکن در سال‌هایی که پیراهن سایپا را به تن داشت از باشگاه‌های خوبی به خصوص آژاکس هلند پیشنهاد دریافت کرد اما در این فصل با اولین پیشنهاد از لیگ قطر، پرسپولیس را ترک کرده و دست کادر فنی را خالی گذاشت.  

اوساگونا؛ گران و بی‌اثر 
کریستین اوساگونا مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس بود که تقریباً هیچ تأثیری بر بازی‌های این تیم نداشت. او یکی از خریدهای ناموفق محمدحسن انصاری‌فرد هنگام مدیریت در باشگاه پرسپولیس بود که جایگاه محکمی روی نیمکت تیم برای خود ساخته بود اما نمی‌توانست در ترکیب اصلی تیم گل‌محمدی جایی برای خود باز کند. اوساگونا پس از آنکه یک پنالتی حساس در دربی جام‌ حذفی مقابل استقلال از دست داد و باعث و بانی حذف سرخپوشان در نیمه ‌نهایی شد، از پرسپولیس کنار رفت تا جای خود را به بازیکنان جدید بدهد. با این حال اوساگونا هم یکی از فوتبالیست‌هایی بود که پرسپولیس برای جذب او رقم زیادی هزینه کرد و برای فصل بیستم هم قرارداد داشت که با خواسته کادر فنی از تیم کنار گذاشته شد.  

ربیع‌خواه؛ خداحافظی با پسر خوب 
این اتفاق برای محسن ربیع‌خواه هم رخ داد. مدافع و هافبک دونده پرسپولیس که توقع داشت در فصل آینده نیز با توجه به قراردادش در جمع سرخپوشان بماند، رفتنی شد. یحیی نسبت به حضور این بازیکن هم اعلام عدم نیاز کرد و محسن را به باشگاه سپرد تا بازیکن خوش‌اخلاق سرخپوشان جایی در لیست فصل آینده این تیم نداشته باشد. احتمالاً ربیع‌خواه به ذوب‌آهن اصفهان می‌پیوندد و فصل آینده در تیمی غیر از پرسپولیس توپ می‌زند.  

مراقب بشار باشید
بشار رسن با اینکه به تمرینات پرسپولیس برگشته اما این‌طور به نظر می‌رسد که خیلی زود این تیم را ترک می‌کند و به باشگاهی در لیگ ستارگان قطر اضافه می‌شود. او با پرسپولیسی‌ها عقد قرارداد کرده و تا پایان لیگ بعدی هم باید در جمع سرخپوشان بماند اما یک پیشنهاد فوق‌العاده از لیگ قطر و باشگاه القطر به دستش رسید که بشار را هوایی کرده و تلاش زیادی داشت تا در همین هفته‌ها از پرسپولیس جدا شده و به لیگ ستارگان بپیوندد ولی مدیران باشگاه جلوی این اتفاق را گرفتند و به او ابلاغ شد باید طبق قرارداد به تمرینات بازگردد. با این حال پیش‌بینی می‌شود بشار بازیکنی با روحیه قبل نباشد هر چند گل‌محمدی مدعی است این بازیکن تحت هر شرایطی در ترکیب پرسپولیس بهترین بازی‌های خود را به نمایش می‌گذارد. مدیران باشگاه معتقدند بعد از پایان نیم‌فصل و طی کردن فینال لیگ قهرمانان آسیا، این بازیکن عراقی از جمع سرخپوشان جدا خواهد شد.  

رادوشویچ؛ خسته از وعده‌ها 
بوژیدار رادوشویچ هم به تازگی به باشگاه نامه‌ای ارسال کرده و خواستار تسویه حساب شده وگرنه بعد از ۱۵ روز به فیفا شکایت می‌کند تا حق و حقوق خودش را به دست بیاورد. او را بابت وعده‌های پوچ عصبی کرده‌اند وگرنه رادو بازیکنی بی‌حاشیه و در خدمت تیم بود. با اینکه سال‌ها روی نیمکت نشست، باز هم دوست داشت در پرسپولیس بماند اما حالا خسته از همه این وعده‌هاست.  

مشکلات فینال آسیا 
پرسپولیس بازیکنان سرشناسی را از دست داد و حداقل چهار بازیکن جوان این تیم به خصوص دو دروازه‌بان، یک مدافع و یک مهاجم هم احتمالاً از این تیم جدا می‌شوند اما دل هواداران به جذب بازیکنان جدید خوش است. هفت بازیکنی که به تیم اضافه شده‌اند، می‌توانند باری را از روی دوش پرسپولیس بردارند. با این حال، مهم‌ترین مشکل سرخپوشان، حضور در فینال آسیا در عصر روز ۲۹ آذرماه است. در حال حاضر، پرسپولیس برای آن بازی، از ترکیب تیمی که در نیمه ‌نهایی بازی کرده بود، شجاع خلیل‌زاده را به علت جدایی از تیم و همچنین احسان پهلوان و وحید امیری و عیسی آل‌کثیر را به علت محرومیت در لیست خود به همراه ندارد و شاید این لیست با اصرار بر جدایی بشار، به پنج نفر برسد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فوتبالی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    بازم هوچیگری این جماعت شروع شد آل کثیر - آرمان رمضانی - حامد لک - پهلوان - سرلک - علی شجاعی -سعید آقایی از بازیکنانی که رفتند با کیفیت تر هستن پرسپولیس بهتر هم شده ضمن اینکه باز هم بازیکن جذب خواهد کرد بابا مسعود گفت تا آخرش باهاتون هستم
    • کیسه حکومتی GB ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      به قرآن رودار تر از شماها وجود نداره بابامسعودتون تمام بازیکنامونو واسه فینال گرفت مبادا عزیز دردونش که عزیزه حکومتم هست از قهرمانی واقعی ما دق کنه
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    اینا از الطاف وزیر کیسه کش و فراکسیون مجلس والبته هوچیگری و ننه من غریبم بازی کیسه کشای وطن فروشه
  • شاهین IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    هدف قهرمانی استقلال به هر طریق ممکن هست. پارسال با هدیه نتوانستند .امسال رقیب اصلی را تضعیف کردند. الان مدیر عامل تیم کجاست!
  • ... IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    پرسپولیس قبلا هم نصفپولیس شده بود. مهم نیست مهم اینه که هنوز انوز هنوز وزیر پرسپولیسیه.
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      دقیقا ولی ما غر زدن بلد نیستیم حاضرم بهت قول بدم‌آریا برزگر و احسان حسینی و سعید حسین‌پور هم درحدی که هستند‌که برای پرسپولیس فیکس بازی کنند و این تیم رو موفق کنند ! ما غر زدن بلد نیستیم چرا شجاع رفت ، بیرانوند رفت ، امیری رو فینال نداریم‌، آل کثیر که به ناحق محروم شد ، ترابی و علیپور رفتند و..‌. بازیکنان پرسپولیس حتی کسی که به نیمکت نشین پرسپولیسه باید نشون بده لیاقت پوشیدن پیراهن پرسپولیس قهرمان رو داره !
  • مرتضی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    شما به بازیکنی که توی لیست مازاد هست هم میگی از دست دادن؟ آقای خبرنگار اگر اوساگونا و استوکس و انصاری و ربیع خواه و دروازه بان ذخیره میشه از دست دادن پس بلبلی و دشتی و چشمی و داجلیری و... هم یه مقاله بالا بلند دربارشون بنویس
  • شمسعلی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    اقا ولمون کن جان جدت استوکس ربیع خواه اوساگونا رادوشویچ رو بزاری جلودرهم کسی نمیبره.انصاری هم ک مصدوم شده و خدوشون انقد ذلیل هستن باهاش تمدیدی نمیکنن.علیپور هم ک خود رسول پناه گفت من گرونترین پیشنهادو بهش دادم تا بمونه ولی میخوست بره اروپا رفت با قرارداد کمتر.بیرانوند هم ک نیم فصل به اتمام قراردادش مونده بود کاره عاقلانه کرد و از قبالش درامد زایی کرد.اون دوتاهم به دلار اعراب فروختنتون غر زدن نداره.بازیکنایی ک گرفتن هم از اینا بهترن اینارو چرا نمیگید.ال کثیر و لک وپهلوان.... هرکی رو مربی خوسات گرفتن مظلوم نمایی نکنید واسه تیم دولت و حکومت
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      همین شماها می خواین علی کریمی با استقلال ۲۰میلیارد قرارداد ببنده ! دم از مظلومیت نزن که‌آدم‌خنده‌اش می گیره
    • کیسه حکومتی GB ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      پس شماها چرا چند ساله میگید بازیکنامونو فراری میدن شما هم یا فرختنتون به اعراب یا به تیمای درپیت اروپایی چه بخواید چه نه شما حکومتی هستید که امسال دولت میخواد تو آخرین سالش شمارو قهرمان که تا از بی افتخاری دربیایید.ولی اگرم بشید قهرمانیتون پشیزی ارزش نداره چون پرسپولیسو ضعیف کردن
  • فرح IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    خیییللللیی پررو هستین به خدا ،هفتا بازیکن گرفتین فقط سه چهارتا رفتن،دوتای دیگم دارین میخرین ،مهره های جدیدتون همه از بازیکنای خوب هستن ،کدوم تیم کاملو ازدست دادین؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!-------- چهار پنج سال ثبات داشتین ،جای استقلال بودین چکار میکردین؟هرفصل بهتریناشو فراری دادن ،یادم نمیره رو نیمکت تیممون دکتر نوروزی بود و ......،هیچ خبر نهاری هم اشاره به دستهای بسته استقلال نکرد ،یادم نمیره اون فصل که شفر مربیمون بود اون تیم رویایی رو چجوری داغون کردن وشفر رو هم با یه توطئه فراری دادن،ازخدا خواستم ومیخوام عامل این کارا هرکسی بود تاوان سختی بده،چهارسال انواع ظلمها به استقلال شد ولی نه روزنامه داشت نه صدا وسیمای میلی لنگی نه دلار بگیر ،الان تیم یحیی کامل رفته؟؟؟!!!!!!با چه رویی این تیترها رو میزنین{...}
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      یه سوال خب ماهم پارسال و دوسال پیش همین حرف رو می زدیم مثلا چهارتا بازیکنتون می رفتند و ۲۰تا اضافه می شدند و همه شون هم با کیفیت بودند تا پارسال می گفتید ما نمی خوایم کانتینر کانتینر بازیکن بخریم فقط ثبات !!! حالا امسال برعکس حرف می زنید ؟!!!! با خودتون چندچندید مظلومان گرامی -:-:)))))))))
  • اسنپ جام GB ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    همه این دادوفریادها رو راه انداختین تا به تخلفات یحیی رسیدگی نشه آهای مراجع رسیدگی کننده اعترافات رسول پناه رو درباره دلالی علنی نشنیدید پس چرا ورود نمیکنید چند ساله تو فصل نقل وانتقلات بابا مسعودتون استقلال رو شخم زده اونم از زمین تمرین که تو مزرعه سیب زمینی تمرین میکنن طلب برانکو رو که دوبرابر شفر بود ده روزه تسویه کرد براتون دوماهه پول شفرو ندادن وبا پنجره بسته مارو فرستادن آسیا و برای شما هزار جور خوش خدمتی کردن و همه بازیکنهای لیگ رو براتون جارو کرد بازم بگم؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    قابل توجه لنگیهای بی وجدان . ببینید ما استقلالیها چهار پنج ساله چه حالی داریم . امیدوارم بعد از دوران سلطان مسعود یه فوتبال عادلانه و جوانمردانه نگاه کنیم
  • کیسسسسسه IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    همه کار انجام میدن که امسال کیسه کشا رو قهرمان کنن ولی زهی خیال باطل برا پنجمین بارپیاپی قهرمان میشیم تا بدونن که حالا حالا قهرمانیم
  • هوچیگران نمیمیرند IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    هیجده تا بازیکن اول فصل از دست دادیم هیچ رسانه ای نگفت استقلال یک تیم کامل از دست داد این چ رسانه ایه این چ حکومتیه خدایا شکرت ک متوهمیم
  • خون قرمز کیسه ابی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    پرسپولیس یه تیم کامل هست..جدا شده ها پرسپولیس و از دست دادن نه پرسپولیس اونارو..چهار پنج ساله هرسال بهترین بازیکنا جدا میشن ولی میبینید که بازم پرسپولیس قهرمانه
  • اس اس مردمی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    یاد انصاری فرد به خیر که میگفت اینها نمیخواهند لنگ قهرمان بشه ولی دیدیم همینها که میگفت خواستند وقهرمان شد دیگه این هوچی گریها ومظلوم نماییها جایی نداره 4سال تیمها را یکی پس ازدیگری ضعیف کردند بازیکنهای خوب ومربیان خوب تیهای رقیب را فراری دادند تا تیم سوگلی وزارتخونه .بدون دغدغه وحاشیه بتونه کلکسیون خالیشو پرکنه وقهرمانیهاش درشرایط نابرابر با تیمهای دیگه مخصوصا استقلال بدست اومد ولی ......چوب خدا صدانداره
  • سرورم استقلال IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    جالبه تمام حقایق مینویسم ولی این سایت منتشر نمیکنه .متاسفم واقعا
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    خخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی