هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا؛ برای صعود امتیاز جمع کن
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بایرن، رئال، اتلتیکو، اینتر، سیتی و لیورپول امشب در پی گرفتن ۳ امتیاز و رهایی از اما و اگرها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هستند.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان اروپا؛ خیلی زود به دومین هفته لیگ قهرمانان اروپا رسیدیم. کم‌کم تیم‌ها باید به فکر جمع‌آوری امتیازها باشند تا در روزهای پایانی مرحله گروهی کارشان گره نخورد. بایرن‌مونیخ، اتلتیکومادرید، رئال‌مادرید، اینتر، منچسترسیتی و لیورپول بزرگانی هستند که امشب به میدان خواهند رفت. 

 گروه A‌؛ بایرن و دیگر هیچ
۴ گلی که بایرن‌مونیخ به اتلتیکومادرید زد جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذشت. خیلی بعید است در بازی برگشت مقابل شاگردان دیگو سیمئونه نتیجه‌ای بگیرند که در نهایت صدرنشینی‌شان به خطر بیفتد. بعید نیست بایرنی‌ها با خط حمله آتشین‌شان رکوردشکنی کنند و یکی از رقبای دیگر در این گروه را هم با گل‌های فراوان ببرند. امشب در مسکو مهمان لوکوموتیو هستند. نکته جالب اینکه در ۲ بازی قبلی یک باخت و یک برد مقابل این حریف داشته‌اند. فصل۱۹۹۶-۱۹۹۵ در مرحله انتخابی جام یوفا به مصاف هم رفته‌اند، بایرن بازی رفت را با یک گل باخت اما در بازی برگشت با ۵ گل جبران کرد. در مجموع مونیخی‌ها ۲۰ مرتبه به مصاف رقبای روس رفته‌اند و ۱۱ برد، ۶ تساوی و ۳ شکست حاصل کارشان بوده. نایب‌قهرمان فصل پیش لیگ برتر روسیه که در بازی قبلی امتیاز باارزشی مقابل ردبول گرفت، امیدوار است نتیجه آبرومندانه‌ای مقابل قهرمان فصل پیش لیگ قهرمانان بگیرد. 

 اتلتیکومادرید برای جبران مقابل ردبول زالتسبورگ تلاش خواهد کرد، رقیبی که برای اولین مرتبه مقابلش قرار می‌گیرند. اتلتیکو در ۸ بازی مقابل رقبایی از اتریش ۷ برد و یک تساوی داشته‌اند و هیچ‌وقت شکست نخورده‌اند. تیم ال‌چولو هنوز در لالیگا نباخته و امیدوار است در لیگ قهرمانان هم شکست قبلی را خیلی زود به فراموشی بسپارد. ردبول این فصل هم همه بازی‌هایش را تا اینجای کار در بوندس‌لیگای اتریش برده و بدون شانس برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان نیست. 

گروه B‌؛ پرافتخارترین‌ها برمی‌گردند
این گروه عجیب شروع شد. همه فکر می‌کردند رئال و اینتر راحت در خانه خودشان شاختار و گلادباخ را در هفته نخست ببرند اما یکی باخت و یک متوقف شد. با این حال رئال‌مادرید از بحران کوتاه‌مدت و ۲ باختی که در لالیگا و لیگ قهرمانان داشت، با برد شیرین ال‌کلاسیکو رها شده. دوباره زین‌الدین زیدان زمان خوبی تیمش را جمع و جور کرده و هنوز هم در لیگ قهرمانان چیزی از دست نرفته. به آلمان رفته‌اند تا به مصاف گلادباخ بروند. جالب است که کره‌اسب‌ها رکوردی کاملاً برابر در دیدارهای رودررو با رئال دارند. یک برد، ۲ تساوی و یک باخت‌؛ ۸ گل زده و ۸ گل خورده. البته مصاف‌های دو تیم خیلی قدیمی بوده. آخرین بار فصل ۱۹۷۶-۱۹۷۵ با هم روبه‌رو شدند و هردو بازی مساوی شد. 

 شاختار که با چندین بازیکن کرونایی رئال را برد، حالا میزبان اینتر است. پیش از این مقابل نراتزوری یک تساوی و ۲ شکست داشته‌اند. آخرین بازی در نیمه‌نهایی لیگ اروپای فصل پیش بود. ۲ ماه پیش ۵ گل از اینتر خوردند و حالا می‌خواهند تلافی کنند. شاختار در ۲۳ مصاف با تیم‌های ایتالیایی فقط ۷ برد داشته و ۱۴ بازی را باخته. اینتر هیچ‌وقت مقابل اوکراینی‌ها نباخته و در ۹ بازی ۶ برد و ۳ تساوی کسب کرده. با برد مقابل جنوا و نزدیک شدن به صدر جدول سری A هم دوباره روحیه گرفته‌اند. 

گروه C‌؛ سیتی و رقبا
احتمالاً در این گروه هم منچسترسیتی از دیگر رقبا فاصله خواهد گرفت. در نخستین بازی باهوش بودند و راحت مقابل پورتو پیروز شدند. در دومین بازی هم مقابل مارسی قرار خواهند گرفت. تیم پپ گواردیولا در انگلیس خیلی حال و روز خوبی ندارد و آخرین بازی‌اش را هم مقابل وستهم با تساوی به پایان رساند. با این حال شرایط در لیگ قهرمانان متفاوت بوده. در گروه نسبتاً خوبی هم قرار دارند. این اولین رویارویی‌شان با مارسی خواهد بود اما پیش از این ۸ مرتبه مقابل فرانسوی‌ها بازی کرده‌اند که حاصل کارشان ۲ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست بوده. از آخرین رقیب فرانسوی خاطره خوشی ندارند. لیون فصل پیش از لیگ قهرمانان حذف‌شان کرد. مارسی که برخلاف سیتی حسرت قهرمانی در لیگ قهرمانان را ندارد، بعد از ۷ سال به این تورنمنت برگشته. تیم آندره ویلاش‌بواش بعد از چند هفته ناکامی در کسب پیروزی، ۲ بازی آخرش را برده. 

 پورتو که به نظر می‌رسید رقیب سرسخت‌تری برای سیتی باشد، در دومین بازی میزبان المپیاکوس دیگر برنده هفته نخست خواهد بود. ۶ مرتبه این تیم‌های پرتغالی و یونانی به مصاف هم رفته‌اند. ۲ بازی را پورتو برده و ۳ بازی را المپیاکوس. یک دیدار هم با تساوی خاتمه یافته. آخرین رویارویی‌شان به لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ برمی‌گردد که هر تیم در خانه خودش برنده شد. المپیاکوس در مجموع ۱۷ مرتبه مقابل پرتغالی‌ها قرار گرفته و ۸ بازی را برده. ۷ بازی را هم باخته. 

گروه D‌؛ در انتظار هیجان
قبل از شروع مرحله گروهی از هیجان و گل‌های زیادی در این گروه گفتیم. فقط در این گروه آتالانتا مثل همیشه بود. لیورپول که قبل از دیدار مقابل آژاکس، به استون‌ویلا باخته بود و مقابل اورتون متوقف شد، فقط برد می‌خواست. بردی با یک گل‌به‌خودی و بازی نه چندان دلچسب. حالا در دومین دیدار شاگردان یورگن کلوپ میزبان میلتیند دانمارک خواهند بود. قهرمان دانمارک شانس چندان زیادی برای صعود از گروه ندارد. سابقه زیادی هم در لیگ قهرمانان ندارند و انتظاری هم از آنها نداریم. لیورپول مقابل رقبای دانمارکی فقط ۴ مرتبه قرار گرفته که ۲ برد، یک تساوی و یک شکست حاصل کارش بوده. مقابل این رقیب هم برای اولین مرتبه قرار خواهد گرفت. 

 دیدار آتالانتا و آژاکس هم اولین مسابقه این دو تیم خواهد بود. آتالانتا ناباورانه در ۲ هفته اخیر سری A ایتالیا باخته اما آژاکس هفته پیش در اردیویزی هلند ۱۳ گل به رقیبش فنلو زد. با این حال شرایط دو تیم در لیگ قهرمانان کاملاً متفاوت بوده. آتالانتا ۴ گل زده و صدرنشین است و آژاکس با باخت خانگی کارش را شروع کرده. ۱۴ برد، ۱۷ تساوی و ۱۶ شکست در ۴۷ دیدار با ایتالیایی‌ها برای آژاکس به ثبت رسیده. مقابل ۱۰ تیم ایتالیایی قرار گرفته بودند و حالا آتالانتا یازدهمی خواهد بود. نکته جالب اینکه این دیدار نخستین بازی آتالانتا مقابل یک تیم هلندی خواهد بود. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی