سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
۰ |
۰
محمدحسین برخواه: سهراب مرادی در اروپا وزنه می‌زند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی تیم ملی وزنه برداری به خبورزشی گفت: متأسفانه عدم پرداخت پاداش مدال‌آوران باعث دلسردی ورزشکاران ملی‌پوش شده است. به نظرم مسئولان ورزش کشور باید با پاداش‌های چشمگیر انگیزه آنها را دوچندان کنند.

خبرورزشیخسرو کفیلی؛ محمدحسین برخواه، چند روز مانده به شروع اردوی اول تیم ملی وزنه‌برداری، معتقد است ۵ ماه فرصت خوبی برای آمادگی ملی‌پوشانش تا قهرمانی آسیای ازبکستان است. هرچند او در روزهای کرونایی وضعیت متفاوتی از سال‌های قبل دارد و کاری سخت‌تر. 

۹ آبان اردوی تیم ملی شروع می‌شود. وضعیت را چطور می‌بینید؟
تا شروع قهرمانی آسیای ازبکستان۵ ماه فرصت داریم و در این مدت همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا ملی‌پوشان به شرایط آرمانی برسند. ۱۲ وزنه‌برداری که در رکوردگیری سال قبل انتخاب شدند، چند ماه قبل با شیوع کرونا بالاجبار تنها تمرین کرده‌اند و با شروع اردو تمرینات جدی را انجام می‌دهند. فکر می‌کنم با آمادگی وزنه‌برداران، شرایط اردو بهتر از قبل باشد. 

کرونا شرایط تمرین و اردو را سخت کرده، نه؟
به هر حال این اردو به خاطر شرایط و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با اردوهای قبل تفاوت زیادی دارد. وزنه‌برداران قبل از شروع اردو تست PCR و دوپینگ می‌دهند و در قرنطینه کامل تمرین می‌کنند. ما ۳ اردو برای ملی‌پوشان در نظر گرفته‌ایم، ۲ اردوی ۴۰ روزه و اردوی آخر تا زمان سفر به تاشکند. 

برای جلوگیری از ابتلای اردونشینان چه شرایطی را پیش‌بینی کرده‌اید؟ 
طبق پروتکل‌های تدوین شده ستاد مقابله با کرونا، هر وزنه‌بردار در اتاق یک نفره اسکان دارد و هرکدام از آنها روی یک تخته تمرین می‌کنند. با این شرایط ما نمی‌توانستیم بیشتر از ۱۲ وزنه‌بردار به اردو دعوت کنیم. اگر شرایط عادی بود، شک نکنید وزنه‌برداران بیشتری به اردو دعوت می‌کردیم. 

بعضی از وزنه‌برداران به اردوی ۱۲ نفره اعتراض دارند. 
محدودیت‌ها باعث شد تعداد کمی را به اردو دعوت کنیم اما رکوردهای دور رفت لیگ برای ما ملاک انتخاب، بقیه وزنه‌برداران مدعی به اردوی تیم ملی است، تا آن زمان ۵۰ روز مانده که به نظرم این فرصت برای آمادگی وزنه‌برداران مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی، مناسب است. وزنه‌بردارانی مثل رضا بیرالوند، امیر حقوقی، علیرضا سلیمانی، محسن دادرس، میرمصطفی جوادی و... فرصت دارند شانس‌شان را دور رفت برای حضور در اردوی تیم ملی محک بزنند. 

وضعیت ۴ ملی‌پوش شانس سهمیه چطور است؟
علی داودی، علی هاشمی، سهراب مرادی و کیانوش رستمی برای دو سهمیه المپیک وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های انتخابی مانده شرکت می‌کنند. قهرمانی آسیا آخر انتخابی برای داودی و هاشمی است، ولی سهراب مرادی باید در انتخابی دیگری وزنه بزند. 

از حالا معلوم است سهراب در چه مسابقه‌ای وزنه می‌زند؟
به نظرم فدراسیون جهانی، مسابقات قهرمانی اروپا را جزو رقابت‌های انتخابی‌اش قرار دهد و علاوه بر اروپایی‌ها بقیه وزنه‌برداران هم می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. فکر می‌کنم سهراب هم در این رقابت‌ها وزنه بزند. 

کیانوش رستمی هم به اردو می‌آید؟
اسم رستمی بین ۱۲ وزنه‌بردار اردونشین هست و امیدوارم او به اردو بیاید. 

احتمال دارد وزنه‌بردارانی که در قهرمانی آسیا نیستند، به مسابقه دیگری بروند؟
جدای از قهرمانی آسیا، دو مسابقه مهم دیگر بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی ترکیه و قهرمانی جهان پرو را داریم و وزنه‌برداران جا مانده قهرمانی آسیای ازبکستان این شانس را دارند که برای این پیکارها آماده شوند. 

هفته پیش جلسه شورای مشورتی فدراسیون درباره تیم ملی بود. از جلسه راضی بودید؟ 
من از مسئولان فدراسیون برای برگزاری این جلسه تشکر می‌کنم. حضور ملی‌پوشان سابق مثل کوروش باقری و بهداد سلیمی در این نشست خیلی خوب بود، من امیدوارم برگزاری چنین نشست‌هایی تأثیرات مثبتی بر روند رو به رشد وزنه‌برداری ایران داشته باشد. 

بعضی وزنه‌برداران به عدم پرداخت پاداش مدالی‌های سال قبل اعتراض دارند. نظر شما چیست؟
متأسفانه عدم پرداخت پاداش مدال‌آوران باعث دلسردی ورزشکاران ملی‌پوش شده است. به نظرم مسئولان ورزش کشور باید با پاداش‌های چشمگیر انگیزه آنها را دوچندان کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی