نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا؛ بزرگان در جست‌وجوی اولین پیروزی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

چلسی، سویا، دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن تیم‌های بزرگی هستند که می‌خواهند اولین بردشان در لیگ قهرمانان را کسب کنند.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان اروپا؛ دومین هفته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب برگزار خواهد شد. بی‌شک نبرد یوونتوس- بارسلونا مهم‌ترین دیدار امشب خواهد بود. جدال منچستریونایتد- لایپزیش هم می‌تواند تماشایی باشد. تیم‌هایی مثل چلسی، سویا، دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن هم برای کسب اولین برد تلاش خواهند کرد. 

گروه E‌؛ اولین برد
در اولین هفته این گروه مدعیان به مصاف هم رفتند که از پس هم برنیامدند. با این حال فرانک لمپارد از اینکه تیمش گل نخورده بود، خوشحال شد. در دومین هفته به روسیه رفته‌اند تا مقابل کراسنودار قرار بگیرند. نبردی که روی کاغذ باید ۳ امتیاز آن را بگیرند. چلسی رقیب سرسختی مثل سویا دارد و نمی‌خواهد رقابت صدرنشینی را به آنها واگذار کند. ۲ بازی است که چلسی گل نخورده و این اتفاق امیدوارکننده بوده. چلسی هیچ‌وقت به مصاف کراسنودار نرفته اما در مجموع ۶ مرتبه مقابل رقبای روسی بازی کرده. حاصل کارش ۵ برد و یک شکست بوده. جالب است بدانید کراسنودار که اولین حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند، هیچ‌وقت به مصاف تیم‌های انگلیسی نرفته. 

دیدار سویا و رن هم مثل دیگر بازی این گروه برای نخستین مرتبه در تاریخ اتفاق خواهد افتاد. آندلوسی‌ها که با جولن لوپتگی تیم بهتری شده‌اند و حالا به‌عنوان قهرمان لیگ اروپا در لیگ قهرمانان حضور دارند، ۲ هفته اخیر در لالیگا باخته‌اند و گل هم نزده‌اند. شاید دیدار با رن فرصت خوبی برای جبران باشد. سویا آخرین مرتبه ۴ سال پیش در لیگ قهرمانان مقابل حریفی فرانسوی قرار گرفت که لیون بود. رن هم ۲ سال پیش در لیگ اروپا به مصاف رئال‌بتیس رفت و از این تیم نباخت. قرمز و مشکی‌ها هم دوست دارند در اولین حضورشان در مرحله گروهی نتایج خوب و آبرومندانه‌ای بگیرند. 

گروه F‌؛ گره را باز کن
نکته جالب در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا این است که همیشه گروهی که زنیت سن‌پترزبورگ صدرنشین آن بوده، تبدیل به گروهی نزدیک و پیچیده می‌شود. چراکه تیم روسی نسبت به تیم‌های سید دو یا سه آنقدر قدرتمندتر نیست. این فصل هم با لاتزیو و دورتموند رقابتی نزدیک خواهند داشت. از طرفی بازی اول را هم به بروژ باختند. در بازی دوم مهمان دورتموند خواهند بود. این دو تیم با هم غریبه نیستند، چراکه در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف هم رفتند و دورتموند در مجموع ۵ بر ۴ پیروز شد. هر تیم یک بازی آن فصل را بردند. زنیتی‌ها تابه‌حال ۱۲ مرتبه مقابل آلمانی‌ها قرار گرفته‌اند که ۴ برد، ۴ تساوی و ۴ شکست برای‌شان ثبت شده. زنبورها چند روز پیش در دربی ۳ گل به شالکه زدند و لوسین فاوره می‌خواهد شاگردانش باخت اول مقابل لاتزیو را جبران کنند. 

هفته اول نه فکر می‌کردیم لاتزیو پیروز شود و نه بروژ. حالا به‌عنوان تیم‌های برنده به مصاف هم خواهند رفت. بیانکوچلستی در سری A شروع خیلی بدی داشت، با این حال هفته پیش مقابل بولونیا برنده شد و به وضعیتش سروسامان داد. برخلاف آنها بروژ که صدرنشین ژوپیلرلیگ بلژیک بود مقابل تیم لوون آخرین بازی‌اش را باخت. این دو تیم اولین بازی رودرروی خودشان را تجربه خواهند کرد. لاتزیو مقابل تیم‌های بلژیکی ۴ مرتبه بازی کرده که ۲ برد و ۲ باخت پایان کارش بوده. 

گروه G‌؛ فینال‌های تورین و بوداپست
هفته اول در این گروه اتفاق خلاف انتظاری رخ نداد. هم بارسلونا راحت پیروز شد و هم یوونتوس ۳ امتیاز گرفت. حالا فینال اولِ گروه را در تورین برگزار خواهند کرد. تیم‌هایی که شرایط‌شان در لیگ‌های کشورشان ایده‌آل نیست. یوونتوس شکستی نداشته اما با ۳ تساوی امتیازهای زیادی را از دست داده. از طرفی بارسلونا دوباره در بحران رفته و ۲ بازی آخرش را در لالیگا باخته. با این حال لیگ قهرمانان یک تورنمنت متفاوت است و فرصت جبران دارند. هنوز ابتدای فصل است و راه دراز. در ۱۱ بازی قبلی مقابل یوونتوس، ۴ برد، ۴ تساوی و ۳ شکست برای‌شان ثبت شده. آخرین رویارویی دو تیم در مرحله گروهی فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ بود که بارسلونا ۳ بر صفر یوونتوس را برد و باخت در مرحله یک‌چهارم نهایی فصل قبل را تلافی کرد. یووه در ۷۳ بازی مقابل تیم‌های لالیگایی ۳۰ برد داشته و ۲۶ بازی را باخته. 

فرنتس‌واروش و دیناموکیف در دیگر بازی این گروه به مصاف هم خواهند رفت. نتیجه دیدارشان می‌تواند برای سوم شدن در گروه مهم باشد و این بازی هم به نوعی برای خودش یک فینال است. شاید زود قضاوت کرده باشیم اما شانس این دو تیم مجارستانی و اوکراینی برای صعود سخت کم است. دیناموکیف در تنها دیدار رودررو با فرنتس‌واروش ۳ بر صفر پیروز شد. آن دیدار یک فینال بود، در جام‌درجام اروپای فصل ۱۹۷۵-۱۹۷۴. در مجموع دینامو ۳ مرتبه مقابل تیم‌های مجارستانی قرار گرفته و هر ۳ بازی را برده. 

گروه H‌؛ گاوهای نر در تئاتر رؤیاها
منچستریونایتد با شکست دادن فینالیست فصل قبل لیگ قهرمانان در خانه حریف نشان داد مدعی اول صعود است. حالا یک رقیب دیگر دارند که از اتفاق آن‌هم بین ۴ تیم برتر فصل پیش قرار گرفته بود. طبیعتاً با سابقه کم لایپزیش در لیگ قهرمانان این نخستین رویارویی‌شان با منچستریونایتد است اما رقیب انگلیسی قبلی که تاتنهام بود را رفت و برگشت بردند. منچستریونایتد هم در ۳۱ دیدار مقابل آلمانی‌ها ۱۵ برد، ۸ تساوی و ۸ شکست داشته. یکی از خاطره‌انگیزترین آنها هم برد مقابل بایرن‌مونیخ در فینال ۱۹۹۹ در آخرین ثانیه‌ها و آن قهرمانی تاریخی بود. یونایتد هفته پیش مقابل چلسی به تساوی رسید و هنوز در لیگ برتر شرایط مساعدی ندارد اما لایپزیش که دیگر یکی از قدرت‌های آلمان شده، با ۴ برد و یک تساوی صدرنشین بوندس‌لیگاست. 

پاری‌سن‌ژرمن که برای قهرمانی در این فصل خیز برداشته بود، اولین بازی‌اش را باخت. آنها فرصت دارند باخت اول‌شان را جبران کنند. برای کسب نخستین برد به استانبول می‌روند. باشاکشهیر تقریباً حریفی ناشناخته برای توماس توخل است. اولین نبردشان مقابل قهرمان سوپرلیگ ترکیه خواهد بود. استانبولی‌ها فصل را خیلی بد شروع کردند و بعد از ۳ باخت و یک تساوی، سرانجام در ۲ هفته اخیر پیروز شدند. از طرفی پاری‌سن‌ژرمن دوباره شرایط خوبش را پیدا کرده. انتظار برد پاریس را در این بازی داریم. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی