پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
۴ |
۰
حرف آخر| فوتبالی که هیچ وقت حرفه‌ای نخواهد شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بیست سال از حرفه‌ای شدن نام لیگ برتر ایران می‌گذرد اما باشگاه‌های ایرانی از ابتدایی‌ترین امکانات باشگاه‌داری رنج می‌برند.

خبرورزشی/ علی جوادی؛ لیگ فوتبال ایران با تحقیقاتی که مهندس صفایی فراهانی انجام داد و با الگوگیری از لیگ برتر انگلیس، شکل و نام حرفه‌ای به خود گرفت. آن زمان مقرر شد تیم‌ها طی مدت ۳ سال کمپ تمرینی و ورزشگاه اختصاصی تأسیس کنند. برنامه آن به تیم‌ها داده شد و قرار بر پیاده شدن برنامه بود. کاری نداریم که آن برنامه هرگز پیاده نشد و فوتبال ما دوباره در مسیر خود طی طریق کرد. فقط نام حرفه‌ای ماند روی لیگ فوتبال ما. تیم‌ها همه مقروض و وامدار و بدهکار و بی‌زمین و بی‌امکانات.

از آن رؤیای شیرین هیچ چیزش محقق نشد. فوتبال ما خصوصی و حرفه‌ای نشد و امکانات هم از فوتبال ما رخت بربست. در نتیجه آرام آرام به بیراهه رفتیم. انتخاب مدیران دولتی به دلیل رابطه‌های قوی بود نه کارنامه‌های مفصل. مدیرانی که آمدند به جای تزریق برنامه برای درآمدزایی و استقلال تیم‌ها، قراردادها را دستکاری کردند تا بلکه دل بازیکنان محبوبی را با خود همراه کنند که صفحات اجتماعی پرطرفداری دارند. دیگر توانایی و کیفیت بازیکنان حرف نمی‌زد، قدرت زبان دلال و میزان فالوورهای بازیکنان بود که قیمت تعیین می‌کرد و اینها فوتبال ما را یک گام دیگر به عقب برد تا مشکلات ما بیشتر شود. فوتبال قطر که روزگاری آرزو داشت شانه به شانه ما بزند، با برنامه و اصولی که به آن وفادار ماند، حرفه‌ای شد و به قهرمانی جام ملت‌ها رسید. فوتبالی که پر از استثناست، در آن همه قانون می‌شکنند و همه احکام با ریش‌سفیدی و کدخدامنشی، وتو می‌شود، هیچ وقت حرفه‌ای نخواهد شد. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    فقط تیم های مثل سپاهان و مس رفسنجان و گل گهر سیرجان که دولتی صنعتی هستند و تیم های خصوصی مثل ماشین سازی تبریز و تراکتور و امکانات وضیعت مالی خوبی دارند مخصوصا تیم های دولتی صنعتی که اینقدر پولدار هستند که هر بازیکنی را بخدمت می گیرند
  • حميد IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    تا زماني كه حق پخش تلويزيوني به فوتبال داده نشود ،فوتبال حرفه اي نخواهد شد ،واين امر هم محال به نظر ميرسد؛مشكل دست كساني هست كه زورشون زياده ونظر كارشناسان ومردم هم براشون اهميتي نداره
  • 4444 IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    چیمون درسته که فوتبالمون درست باشه
  • ابرام US ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    آقای جوادی عزیز ٬ شما ببین خودت در سطح روزنامه ای که در آن مسؤولیت داری در قبال مخا طبینت از حرفه ای گری بهره می گیری یا قلدری و گردن کلفتی ٬ ؟ همیشه یه سوزن به خودتون بزنید ویه دسته بیل سوزنی شکل برای مردم تعبیه فرما یید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی