نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
زهره هراتیان: گاهی تنباکو آلوده به حشیش است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرکل ارزیابی‌های پزشکی سازمان لیگ فوتبال گفت: گاهی اوقات ممکن است تنباکو به حشیش آلوده باشد که حشیش جزو مواد ممنوعه است.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ زهره هراتیان درباره شکل‌گیری ایفمارک و فعالیت‌های آن گفت: از سال ۲۰۱۵ ایران جزو مراکز مورد تایید فیفا قرار گرفت. بخشی از تجهیزات با پروژه‌هایی که آن زمان تعریف شده بود کار را تکمیل کردیم. ۵۰۰ هزار دلار برای ما تجهیزات ارسال شد. 

مدیرکل ارزیابی‌های پزشکی سازمان لیگ فوتبال درباره اختلاف کی‌روش با ایفمارک، یادآور شد: بر سر ساختمان و یکسری مسائل بود. مهمترین نکته اینکه ۵۰۰ هزار دلار برای تیم ملی بوده غیرممکن است. برای فیفا که گزارش مالی را هر سال تعریف می‌کند این پول را برای جای دیگر هزینه نمی‌کند.

هراتیان درباره سرویس‌دهی به کشورهای همسایه، عنوان کرد: نیاز به زمان دارد. کسانی که این کار را می‌کنند به خاطر این بوده که ایفمارک هنوز جوان و نوپاست و این نوید را می‌دهم که در آینده به کشورهای همسایه خدمت دهد. بخش مالی ایفمارک زیر مجموعه سازمان لیگ است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از تست‌های لیگ برتری ایراداتی مطرح شده، گفت: ما معایناتی که انجام می‌دهیم زیر نظر فیفاست و برخی را اضافه کردیم. ما یک کار بین‌المللی انجام می‌دهیم و نمی‌توان فقط یک کار معاینه انجام داد به همین دلیل تکنولوژی جدید را انجام می‌دهیم. وقتی برای موردی نظر متضاد هم باشد کمیسیون پزشکی تشکیل داده می‌شود. ایفمارک نمی‌گوید اگر کسی رباط صلیبی‌اش پاره است بازی نکند بلکه به مدیرعامل باشگاه می‌گوید که بازیکنی که شما می‌خواهید با او قرارداد ببندید چه مشکلاتی دارد. نقش ما اطلاع‌رسانی به باشگاه است تا از نظر مالی با مشکل روبه‌رو نشود.

هراتیان درباره هزینه‌هایی که از بازیکنان گرفته می‌شود، عنوان کرد: ما به ازای هر بازیکن بسته به خدماتی که ارائه می‌دهیم ۳ تا ۴ میلیون تومان می‌گیریم. مربیان با ما در تماس هستند و ما خروجی‌ها را می‌توانیم به آنها بگوییم. مورد داشتیم بازیکن خارجی مشکل داشته و از قرارداد ۶۰۰ هزار دلاری جلوگیری کرده‌ایم. 

مدیرکل ارزیابی‌های پزشکی سازمان لیگ فوتبال سطح پزشکی باشگاه‌های لیگ برتر، یادآور شد: رشته تخصصی پزشکی - ورزشی نوپاست. خروجی اینها که بین ۱۰ تا ۲۰ نفر است باعث شده از پزشکان عمومی علاقمند استفاده کنیم. در چند سال اخیر لیگ حرفه‌ای ما پزشک و فیزیوتراپ دارند. ما اطلاعات را به پزشکان می‌دهیم در سطح بالا کار کنند.

هراتیان در ادامه صحبت‌هایش درباره استفاده از قلیان و سیگار و فعالیت‌ها در این زمینه، عنوان کرد: یکسری داروها را وادا تحت نظر دارد و شاید سال‌های بعد بگوید جزو مواد ممنوعه است. علم ثابت کرده دخانیات باعث سرطان می‌شود بنابراین بازیکن حرفه‌ای وقتی الگوی سلامت است اجازه ندارد چیزی را تبلیغ کند که برای سلامتی ضرر دارد. باشگاه‌ها باید بندی را بگذارند که رفتارهای بازیکنان بدآموزی نداشته باشد. گاهی اوقات تنباکو آلوده به حشیش بوده و حشیش هم جزو مواد ممنوعه است به همین دلیل ورزشکار باید مراقب باشد. 

وی درباره انجام لیگ و اینکه پروتکل‌ها اجرایی می‌شود، گفت: فدراسیون پزشکی پروتکلی را ابلاغ کرد و ما در اجرا کاربردی‌تر کردیم. براساس همان تیم‌ها تست می‌گیرند. برای برگزاری جلسات متعددی داشتیم که فردا یا پس فردا به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و تغییری نداشتیم. اگر تغییری بوده براساس دستورالعمل‌های فیفا بوده است.

مدیر ایفمارک درباره تست‌های کرونا در برنامه ورزش و مردم خاطرنشان کرد: نامه‌ای فردا ابلاغ می‌شود که تیم‌ها با آزمایشگاه‌هایی که اعلام کردیم و ناظر ما هم هست، ۳ روز مانده به بازی تست‌ها را انجام دهند. چهارشنبه باید جواب تست‌ها به دست ما برسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی