نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مس رفسنجان سورپرایز جدید لیگ برتر 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مس رفسنجان را باید مرموزترین تیم فصل بیستم لیگ برتر معرفی کرد.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ مس رفسنجان اولین حضورش در سطح اول فوتبال ایران را تجربه می‌کند، استراتژی جالبی دارد و مدیران باشگاه و کادر فنی در وهله اول به فکر حفظ سهمیه لیگ برتری هستند نه شگفتی‌سازی یا مهمان یک‌ساله بودن! مس رفسنجان در لیگ دسته اول با اقتدار قهرمان شد و جواز ورود به لیگ برتر را کسب کرد اما مدیران باشگاه دست به کادر فنی برای لیگ برتر نزدند و محمد ربیعی روی این نیمکت ماند تا با حفظ اسکلت تیم به فکر تقویت نقاط ضعف باشد. ربیعی خیلی خوب می‌داند حفظ تیم تازه‌وارد و کم‌تجربه در لیگ برتر چقدر مشکل است، به همین دلیل چند بازیکن باتجربه را جذب کرد تا در کنار جوانان جویای‌نام در تیمش بالانس ایجاد کند. با این حال ربیعی بعد از قهرمانی برنامه آماده‌سازی تیمش را آغاز کرد و با تمرینات و اردوهایی که برای تیمش در نظر گرفت ظاهراً مس رفسنجان آن آمادگی لازم را برای بازی در لیگ برتر به دست‌ آورده است. وجود بازیکنانی مثل عماد میرجوان، فراز امامعلی، رحیم زهیوی، قائم اسلامی‌خواه، سجاد عاشوری و... نوید یک تیم مرموز و در عین حال ناشناخته را می‌دهد که قصد دارد لیگ برتر را سورپرایز کند. 

دو پیروزی ۳ بر صفر و یک پیروزی ۳ بر یک در دیدارهای دوستانه، نشان داد مس رفسنجان را نمی‌توان یک تیم دست و پا بسته برای لیگ بیستم در نظر گرفت. پیروزی ۳ بر صفر مقابل پرسپولیس و همین نتیجه برابر آرمان‌گهر سیرجان و در نهایت پیروزی ۳ بر یک مقابل پیکان نشان داد تیم ربیعی علاوه بر آمادگی لازم کمی هم مرموز است. برای تیم‌های لیگ برتری بازی با تیم‌های ناشناخته همیشه سخت و دشوار است، به‌خصوص تیمی که تازه‌وارد لیگ برتر شده باشد. گرچه محمد ربیعی سرمربی تیم اولین تجربه را در لیگ برتر می‌خواهد کسب کند ولی سابقه ربیعی ثابت کرده او مربی ریسک‌پذیری است و چالش‌های خوبی را پشت‌سر گذاشته است. 

نکته جالب در خصوص ربیعی این است که او با سایپا مهر کرج قهرمان رقابت‌های لیگ دسته سوم شد و این تیم را به رقابت‌های بالاتر آورد. او سپس دو بار در لیگ دسته دوم موفق شد تیم‌های تحت هدایتش را به لیگ دسته اول سوق دهد. در ابتدا این البدر بندرگنگ بود که در لیگ ۹۲-۹۱ توانست با محمد ربیعی به لیگ دسته اول صعود کند و درست یک‌سال بعد، شهرداری اردبیل هم با محمد ربیعی به رقابت‌های دسته اول صعود کرد تا پس از آن این مربی جوان در بین مربیان فوتبال ایران و لیگ‌های پایین‌تر برای خود نامی دست و پا کند. ۵ سال بعد از این اتفاقات او در لیگ دسته اول تیم‌های مختلفی را هدایت کرد که با آنها توفیق صعود به رقابت‌های لیگ برتر را پیدا نکرد و در نهایت در فصل گذشته به تیم مس رفسنجان نقل مکان کرد. ربیعی در این تیم در حضور رقبایی همچون مس کرمان و مجتبی حسینی توانست جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را کسب کند تا یکی از معدود مربیانی در تاریخ لیگ برتر نام گیرد که سابقه حضور در ۴ سطح اول فوتبال ایران را در کارنامه دارد. خلاصه کلام ربیعی در بازی‌های پیش فصل نشان داد تیمش در رقابت‌های لیگ چندان دست و پا بسته نخواهد بود و شاید یکی از سورپرایزهای لیگ برتر او و تیم رفسنجانی باشد. با استراتژی و مدل پیشرفت ربیعی، هدف احتمالی بعدی او باید صعود به رقابت‌های آسیایی باشد! اگرچه شرایط رقابت‌های لیگ برتر با لیگ‌های پایین‌تر متفاوت است و باید منتظر ماند و دید این مربی در رقابت‌های سطح اول فوتبال ایران هم ‌می‌تواند ماندگار شود یا خیر؟ محمد ربیعی سرمربی تیم مس رفسنجان یکی از مربیان جوان لیگ برتر است که در لیگ‌های پایین‌تر سابقه فعالیت دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    تیم مس رفسنجان پشتوانه مالی دارد تیم دولتی صنعتی هست وضعیت مالی مس رفسنجان بهتر از پرسپولیس و استقلال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی