نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
منچستریونایتد – آرسنال‌؛ نبرد بزرگان پایین ‌جدولی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچستریونایتد و آرسنال هردو به دلایلی نیاز مبرم به برد دیدار رودرروی‌شان در هفته هفتم لیگ برتر انگلیس دارند.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ ساعت ۲۰، ورزشگاه اولدترافورد. یکی دیگر از نبردهای بیگ‌سیکس لیگ برتر انگلیس در هفته هفتم برگزار خواهد شد. منچستریونایتد با بردهای لیگ قهرمانان حال و روز خوشی دارد، در حالی که آرسنال بازی‌های بزرگش را باخته. هر دو تیم به دلایلی نیاز به برد این بازی مهم دارند. این بازی را مایک دین قضاوت خواهد کرد. 

 منچستریونایتد؛ شیاطین واقعی
«ثبات» کلمه‌ای گم‌شده در منچستریونایتدِ اوله‌گنار سولشائر است. او بعضی اوقات با تیمش نتایجی می‌گیرد که همه را یاد شیاطین‌سرخ رؤیایی سرالکس فرگوسن می‌اندازد اما آیا این نتایج تداوم دارد؟ حتی اگر تأکید کنیم که در لیگ قهرمانان رقبای قدرتمندی مثل پاری‌سن‌ژرمن و لایپزیش را برده‌اند، می‌دانیم که در لیگ برتر جایگاه‌شان خوب نیست. شیاطین‌سرخ در اولدترافورد هنوز نبرده‌اند و نیاز به ۳ امتیاز جدال با آرسنال دارند. ۱۴ سال است که اینجا به آرسنال نباخته‌اند اما ۲ فصلی هم می‌شود که اصلاً این رقیب را نبرده‌اند. پانزدهم جدول؟ آیا این جایگاه شایسته یونایتد است؟ امشب بهترین فرصت برای یک برد مهم خواهد بود. شیاطین‌سرخ واقعی را باید از این بازی نشان دهند. 

 آرسنال‌؛ این مسیر اشتباه است
چه شد که بعد از ۲ قهرمانی در جام‌حذفی و جام‌خیریه و البته شروع خوب در لیگ برتر، به یک‌باره آرسنال وارد بحران شد؟ تمام بازی‌های مهم و بزرگ مقابل لیورپول، منچسترسیتی و لسترسیتی را باختند. حالا یک نبرد دیگر با تیمی دیگر از بیگ‌سیکس در راه است. میکل آرتتا اعتمادها را فصل پیش جلب کرد. در مدت زمان کوتاه جام گرفت، کاری که اونای اِمری در یک سال و نیم نتوانسته بود انجام دهد. با این حال، حالا آرسنال هم در هفته هفتم رتبه‌ای دو رقمی دارد. توپچی‌ها می‌خواستند بین تیم‌های بالای جدول قرار بگیرند اما فعلاً که نتیجه‌شان مثل فصل پیش ناامیدکننده است. آرتتا خاطره‌ای خوب از منچستریونایتد دارد و یکی از اولین بازی‌هایش را مقابل این رقیب برد. آیا دوباره مسابقه با یونایتد برایش شیرین خواهد بود؟

 آخرین جدال
آخرین نبرد این دو تیم به قبل از کرونا برمی‌گردد. یکم ژانویه در ورزشگاه امارات، آرسنال با ۲ گل منچستریونایتد را شکست داد. په‌په و سوکراتیس گل‌های توپچی‌ها را زدند. 

 آمار بازی
۵۶) در ۵۶ نبرد لیگ برتری بین منچستریونایتد و آرسنال، شیاطین‌سرخ ۲۴ برد و توپچی‌ها ۱۵ برد کسب کرده‌اند. ۱۷ بازی این دو تیم هم مساوی شده است. 
۴) منچستریونایتد ۲ فصل است که در لیگ برتر موفق به شکست آرسنال نشده. لندنی‌ها ۲ برد در خانه و ۲ تساوی در اولدترافورد در این ۲ فصل داشته‌اند. 
۲) آرسنال در حالی در ۲ فصل گذشته ۲ برد مقابل یونایتد داشته که پیش از آن در ۱۵ بازی فقط ۲ برد کسب کرده بود. 
۱۳) شیاطین‌سرخ در ۱۳ بازی آخرشان در لیگ برتر مقابل آرسنال در خانه شکست نخورده‌اند (۸ برد و ۵ تساوی). آخرین برد توپچی‌ها در اولدترافورد به سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد. 
۵۴) منچستریونایتد بهترین آمار لیگ برتر را در بازی‌های روز یک‌شنبه ثبت کرده. آنها ۵۴ درصد بازی‌های‌شان را برده‌اند و به طور میانگین ۱.۹ امتیاز گرفته‌اند. 
۲) میکل آرتتا در صورت پیروزی آرسنال مقابل منچستریونایتد می‌تواند اولین مربی آرسنال باشد که ۲ بازی نخستش مقابل این حریف را می‌برد. 
۴) اگر منچستریونایتد مقابل آرسنال پیروز نشود در ۴ بازی ابتدایی لیگ برتر در اولدترافورد برنده نبوده. رکورد منفی‌ای که آخرین مرتبه فصل ۱۹۷۳-۱۹۷۲ برای‌شان ثبت شد. 
۵) پیرامریک اوبامیانگ که فصل قبل را رؤیایی تمام کرد، ۵ بازی متوالی است گل نزده. اتفاقی که برای نخستین مرتبه برای او نوامبر ۲۰۱۴ وقتی در دورتموند بازی می‌کرد، رخ داد. 
۴) بعد از اینکه مارکوس رشفورد فوریه ۲۰۱۶ در اولین بازی لیگ برتری‌اش مقابل آرسنال ۲ گل زد، موفق نشده در ۹ بازی بعدی در این ۴ سال و چند ماه دروازه توپچی‌ها را باز کند. 

 مصدومان و محرومان
آنتونی مارسیال هنوز هم محرومیتش را پشت‌سر می‌گذارد. الکس تلِس کرونایی شد و جسی لینگارد و اریک بایی هم مصدومان منچستریونایتد هستند. پابلو ماری، کالوم چمبرز، راب هولدینگ و گابریل مارتینلی همگی مدت‌هاست که مصدوم هستند. داوید لوئیس هم آسیب دیده و احتمال قرار گرفتنش در ترکیب آرسنال کم است. 

 ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
دخئا، وان‌بیساکا، لیندلوف، مگوایر، شاو، ‌فرد، پوگبا، مک‌تامینی، فرناندس، گرینوود و رشفورد
آرسنال: لنو، بیرین، مصطافی، گابریل، تیرنی، سبایوس، پارتی، ژاکا، ویلیان، اوبامیانگ و لاکازت

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امير IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    منچستر امسال سه گانه ميزنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی