نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
۰ |
۰
هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا؛ باید ببری
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

حساس‌ترین بازی هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه کوچک آلفردو دی‌استفانو برگزار خواهتد شد، جایی که رئال و اینتر در جست‌وجوی نخستین پیروزی‌شان هستند.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان اروپا؛ سومین هفته لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب آغاز خواهد شد. در حالی که خیال بایرن‌مونیخ، لیورپول و منچسترسیتی تا حدودی راحت است، رئال‌مادرید و اینتر چاره‌ای جز پیروزی در نبرد رودررو ندارند. 

گروه A‌؛ خیال راحت
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، صدرنشینی و یکی پس از دیگری بردن رقبا برای بایرن‌مونیخ کار دشواری نبود. ۲ بازی نخست را مقابل اتلتیکو و لوکوموتیو برده‌اند و حالا باید در اتریش به مصاف ردبول بروند. این روزها بیشتر دغدغه هانسی فلیک ایجاد توازن در ترکیب تیمش برای کاهش آسیب‌دیدگی شاگردانش در روزهایی است که تقویم مسابقات فشرده شده. در چند روز اخیر هم به مسکو و کلن رفته‌اند و حالا باید به زالتسبورگ بروند. این اولین مسابقه بایرن با ردبول است اما مونیخی‌ها پیش از این ۸ مرتبه مقابل اتریشی‌ها بازی کرده‌اند که ۵ برد، ۲ تساوی و یک شکست برای‌شان ثبت شده. در مقابل، ردبول که فقط یک امتیاز تا اینجای کار گرفته، در ۱۴ بازی مقابل آلمانی‌ها ۵ برد، ۴ تساوی و ۵ شکست داشته‌اند. 

اتلتیکو جدای از شکست سنگین مقابل بایرن، فصل بدی نداشته. در لالیگا که شکست نخورده‌اند و بازی قبلی در لیگ قهرمانان را هم از ردبول بردند. مقابل لوکوموتیو مسکو اگر پیروز شوند تا حدودی خیال خودشان را راحت خواهند کرد. در ۵ مسابقه قبلی مقابل لوکوموتیو، ۴ برد و یک تساوی داشته‌اند. فصل قبل هم این دو تیم هم‌گروه بودند که هر دو بازی را اتلتیکو برد. نمایش خوب لوکوموتیو مقابل بایرن هواداران این تیم را امیدوار کرده و می‌خواهند با امتیاز گرفتن در مقابل حریف قدرتمند اسپانیایی، شانس صعود داشته باشند. 

گروه B‌؛ اولین و کلیدی‌ترین برد
رئال و اینتر هیچ‌کدام در ۲ بازی ابتدایی‌شان در لیگ قهرمانان پیروز نشدند و حالا باید ببرند. رئال‌مادرید که در لالیگا حال و روز خوبی دارد. بعد از ال‌کلاسیکو، اوئسکا را هم پرگل بردند. با این حال لیگ قهرمانان شرایط خاص خودش را دارد. زین‌الدین زیدان می‌گوید از صعود تیمش مطمئن است. برای اینکه وضعیت تغییر کند، باید آنتونیو کونته هم‌تیمی سابقش را ببرد. اینتر که هر ۲ بازی را با مساوی پشت‌سر گذاشته، در سری A هم یکی در میان می‌برد. نراتزوری فصل پیش به بارسلونا خورد و از مرحله گروهی فراتر نرفت و حالا رئال شاید مانع آنها شود. ۱۵ مرتبه رئال و اینتر به مصاف هم رفته‌اند و جالب است که بردهای اینتر بیشتر بوده. نراتزوری ۷ برد و کهکشانی‌ها ۶ برد داشته‌اند و ۲ بازی مساوی شده. ۲۰ گل رئال زده و ۱۹ گل هم اینتر. فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ آخرین مرتبه در اروپا به مصاف هم رفتند که هرکدام یک بازی را برد. آخرین بازی‌شان هم دیداری دوستانه در سال ۲۰۱۵ بود که آن را رئال با ۳ گل برد. 

پیش از آغاز مرحله گروهی تصور می‌کردید در هفته دوم شاختار و گلادباخ تیم‌های اول و دوم این گروه باشند؟ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان کمتر شگفتی به شکلی رخ می‌دهد که ۲ تیم بزرگ در پایین و ۲ تیم کم‌نام و نشان‌تر بالا باشند. حالا شاختار صدرنشین است و شانس خوبی برای صعود دارد، در حالی که گلادباخ هم نشان داده تیم خوبی است که نباید از آنها غافل شد. شاید نتیجه بازی‌های رودرروی این دو تیم باعث شود یکی صعود کند. این نخستین بازی رودروی‌شان در لیگ قهرمانان خواهد بود. شاختار ۲۲ مرتبه مقابل آلمانی‌ها بازی کرده که ۸ برد، ۷ تساوی و ۷ شکست در این بازی‌ها داشته. مونشن‌گلادباخ دهمین رقیب آلمانی‌شان خواهد بود. 

گروه C‌؛ سومین قربانی
منچسترسیتی آن قدرت گذشته را ندارد اما همین که دوباره در لیگ برتر پیروز شدند، خوب است. با این حال سیتی در لیگ قهرمانان به وضوح از هم‌گروه‌هایش شرایط بهتری دارد و این را بردهای ۳ گله مقابل پورتو و مارسی نشان می‌دهد. المپیاکوس هم یکی از ۳ امتیازی‌های گروه است که می‌تواند برای تیم پپ گواردیولا خطرناک باشد. سیتی در کل ۲ مرتبه مقابل یونانی‌ها بازی کرده که تیم آریس تسالونیکی بوده و یک برد و یک تساوی مقابلش به دست‌ آورد اما المپیاکوس مقابل انگلیسی‌ها ۲۹ مرتبه بازی کرده که ۱۱ برد، ۳ تساوی و ۱۵ شکست داشته. سیتی دهمین رقیب انگلیسی آنها خواهد بود. 

پورتو بعد از باخت هفته اول مقابل سیتی، در دومین بازی المپیاکوس را برد. آنها دومین شانس صعود از گروه هستند. اژدهایان پرتغالی که ۲ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند به مصاف مارسی با یک قهرمانی خواهند رفت. ۳ برد و یک تساوی برای پورتو مقابل مارسی ثبت شده و هیچ شکستی مقابل این حریف نداشته‌اند. سال ۲۰۰۷ هم آخرین مصاف‌شان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بود که پورتو ۲ بر یک برد. تیم سرجیو کونسیسائو در لیگ برتر پرتغال دور از انتظار نتیجه گرفته و آخرین بازی‌اش را باخته اما مارسی ۵ هفته است در لیگ فرانسه نباخته. 

گروه D‌؛ مختصر و مفید
لیورپول آن تیم هیجان‌انگیز فصل پیش نیست. تیمی که به همه گل‌های زیادی می‌زد و راحت پیروز می‌شد. بردهای اخیرشان سخت به‌دست آمده. با وجود مشکلات و مصدومیت‌ها در خط دفاعی، تیم یورگن کلوپ در لیگ قهرمانان ۲ برد کسب کرد و گلی هم نخورد که این مسئله امیدوارکننده است. سومین رقیب‌شان می‌تواند خط دفاعی‌شان را خوب محک بزند. آتالانتا که در خط حمله فوق‌العاده قدرتمند است. لادئا این فصل در برگامو توانسته میزبان باشد و در پی کسب نخستین برد در این ورزشگاه است. در بازی قبلی مقابل آژاکس متوقف شدند. بعد از تیم‌های آلمانی و اسپانیایی، لیورپول بیش از همه مقابل ایتالیایی‌ها بازی کرده. در ۳۱ بازی ۱۱ برد، ۸ تساوی و ۱۲ شکست برای‌شان ثبت شده. آتالانتا هم در ۴ بازی مقابل انگلیسی‌ها ۲ برد کسب کرده‌اند. فصل پیش مقابل سیتی قرار گرفتند که بعد از یک تساوی، شکست سنگینی با ۵ گل خوردند. 

آژاکس بعد از باخت مقابل لیورپول و تساوی مقابل آتالانتا، دل به ۳ امتیازها مقابل میتیلند بسته. این امتیازها می‌تواند شگفتی‌ساز ۲ فصل پیش لیگ قهرمانان را به صعود امیدوار کند. آژاکس هیچ‌گاه مقابل این تیم دانمارکی قرار نگرفته، ولی مقابل بروندبی و کپنهاگن در مجموع ۸ بازی انجام داده که ۳ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست داشته. میتیلند هم که سابقه زیادی در رقابت‌های اروپایی ندارد، برای نخستین مرتبه مقابل تیمی هلندی قرار خواهد گرفت. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی