نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
عصبانیت وینکو بگوویچ از مترجم برانکو: باید در دادگاه پاسخگو باشی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وینکو بگوویچ سرمربی اهل کرواسی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران در سال های گذشته، واکنش تندی به نوشته اصغر نیک سیرت مترجم برانکو انجام داد.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ با انتشار کتاب آقای پروفسور نوشته اصغر نیک سیرت مترجم برانکو ایوانکوویچ در سال‌های حضورش در پرسپولیس، بحث های مختلفی درباره این کتاب مطرح شده است و در شرایطی که برخی از صفحات اجتماعی هوادار پرسپولیس از بعضی از نوشته های این کتاب انتقاد کرده اند، قسمتی از فصول ابتدایی این کتاب که به وینکو بگوویچ سرمربی اهل کرواسی سابق پرسپولیس و پاس همدان اختصاص داشت، واکنش این سرمربی ۷۲ ساله را برانگیخته است.

بگوویچ از سوی نیک سیرت با کلمات ناخوشایندی مورد توصیف قرار گرفته و نیک سیرت در این کتاب اعلام کرده این سرمربی با اتخاذ بعضی تصمیمات، اخراج عمدی خود از پاس همدان را ریل گذاری کرد. اتهامی که اگر اثبات بشود، معنایی جز تبانی نخواهد داشت.

او همچنین بگوویچ را فردی خطاب می کند که دوز و کلک‌های فوتبال ایران را حتی بهتر از ایرانی‌ها آموخته است. با انتشار بخشی از مطالب این کتاب، وینگو بگوویچ که بعد از پایان کارش با گل گهر برای همیشه به کرواسی برگشته، پاسخ اظهارات نیک سیرت را چنین می دهد.

با چیزهایی که خواندم، من به وکیلم مراجعه خواهم کرد و او نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران خواهد نوشت. آنچه که در این مطلب از قول مترجم سابقم در پاس همدان عنوان شده، کذب است و من برای محافظت از شهرت و خانواده ام قطعا در ایران اقدام قضایی خواهم کرد.

بگوویچ ادامه می دهد: حقیقتا من نمی توانم باور کنم که چرا این مطالب به قلم شخصی که ارتباط چندان طولانی هم با وی نداشتم، رسوخ کرده است. به خصوص که من هیچ مشکلی با وی و افراد دیگری که در ایران کار کرده‌ام، نداشته و ندارم و به همین دلیل منتشر شدن اتهاماتی مثل این، از ذهن من خارج است.

وی ادامه داد: من ۷۲ سال دارم و در تمام زندگی ام تلاش کردم به دوستانم و مردمی که از طریق فوتبال با آنها آشنا شده‌ام، کمک کنم. به همین سبب این اتهامات را تحمل نخواهم کرد و ایشان باید در دادگاه اتهاماتی را که به من وارد کرده اند، اثبات کند.

بگوویچ همچنین می گوید در دوره کاری با نیک‌سیرت ارتباط خاصی با وی نداشته و شاید هر دوی آنها از هم خوش‌شان نمی‌آمد که این مسئله کاملا طبیعی است اما اینکه این قضیه تبدیل به مسئله‌ای برای ضربه زدن به شهرت وی در ایران باشد، به هیچ وجه قابل قبول نیست.

پاسخ بگوویچ به نیک‌سیرت در شرایطی رسانه‌ای می‌شود که به نظر می‌رسد بخش های دیگری از این کتاب جنجالی و دردسرساز باشد به‌خصوص که او به صراحت درباره برخی اتفاقات و برخی افراد (به عنوان مثال مارکو استلینوویچ مربی بدنساز تیم برانکو و همچنین سرتن چوک) صحبت‌هایی را به زبان آورده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • غضنفر IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    کتاب نیک سیرت را نخواندم بعید هم میدونم این آدم ارزش این را داشته باشه که کتابش را بخرم و بخونم اما یه چیزی ازش در ذهنم مونده و اون سکانس وحشتناک مکالمه ایشون با محسن مسلمانه. حالا اگر بین حرفهای نیک سیرت و بگوویچ مجبور باشم یکی را انتخاب کنم بعد از هیچکدوم قطعا اصغر آقا نیست.
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    بگوویچ مدتی به خاطر منشوری شدن در لیگ رده پایین مربیگری کرد چنین صحبتهایی که راجع به این فرد سابقا منشوری شده شاید درست باشه
    • امید اس اس IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      جناب تتلیتی حواسم بهت هست مراقب خودت باش اگه میتونی
    • کیسه مافیا ورزش IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      به نظر من تتلیتی الان واقعا واقعه بین شده و حرف هایش الان با منطق و درست هست بر خلاف بقیه استقلالی ها
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    الان خیلی بیشتر دوست دارم این کتاب را بخوانم معلوم کتاب خوبی هست دوست دارم ببینم درباره سرتن چوک و مارکو چه نوشته هست
  • شهرام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    اتفاقا دقيقا درست گفته، تمام كرواتها دوز و كلكهاي فوتبال ايران و زد و بنداشو از خود ايرانيا بهتر ياد گرفتن... بر خلاف مربياي ديگه مثل كيروش و استرا و حتي كالدرون كه تيمش صدر جدول بود و نتونست بمونه ولي برانكو تو فصل اولي كه اومد با اينكه قهرمان نشد ولي چه حمايتي ازش شد...
  • الارج IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    بگوويچ ٢٠ سال تو ايران بود فارسي ياد نگرفت.حرفي ندارم خدايي
    • جواد آقائی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      اتفاقا از تو خیلی بهتر فارسی صحبت می کرد
  • حمید IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    هر جا سخن از فساد و تبانی هست نام پرافتخار لنگی ها میدرخشد . اخه چرا لنگیا واسش اتاق میگیرن .
    • سرخپوشان ایران و آسیا IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      هر جا سخن از فساد و تبانی هست نام پر افتخار کیسه میدرخشد .
  • Omid US ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    in agha in vasate chekareh hast? in aghayeh motarjem?

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی