نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
شروع المپیکی سهراب در غیبت دوباره رستم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

 سهراب مرادی، قهرمان جهان و المپیک دسته ۹۶ کیلو هم با شروع اردو، تمرین جدی را برای سهمیه المپیک استارت زد.

 خبرورزشیوزنه‌برداری؛ سهراب مرادی یکی از چهار ملی‌پوش وزنه‌برداری شانس سهمیه المپیک است، با مداوای مصدومیت‌هایش و دوری از اردو حالا مصمم برگشته است. سهراب مرادی مثل بقیه ملی‌پوشان جمعه تست PCR داد و با جواب منفی از یک‌شنبه در اردو طبق برنامه محمدحسین برخواه سرمربی تیم برای قهرمانی آسیا آماده می‌شود. آن هم در نبود رقیب سرسختش کیانوش رستمی. 

اکبر خورشیدی‌فر که با ابتلای علی جباری به کرونا، فعلاً دستیار محمدحسین برخواه شده می‌گوید: «با شیوع کرونا و تمرین تنهایی ملی‌پوشان، اردونشینان به دو دسته تقسیم می‌شوند. بعضی از آنها مثل علی میری، رسول معتمدی و علی داودی با آمادگی ۹۰ درصد به اردو آمده‌اند و سهراب مرادی، صالح چراغی و... با ۶۰ درصد آمادگی.»

به گفته او سهراب مرادی از تعویق المپیک خوشحال است: «سهراب از تعویق المپیک توکیو خوشحال است، چراکه این مسئله باعث شد مصدومیتش بهبود پیدا کند. سهراب حالا همراه بقیه وزنه‌برداران اردونشین، تمریناتش را شروع کرده و ما امیدواریم در فرصتی که داریم، او به روزهای اوجش برگردد.» خورشیدی‌فر از دلیل غیبت کیانوش رستمی در اردو بی‌خبر است: «از این قضیه من اطلاعی ندارم.»

مربی تفاوت این اردو را به آمادگی وزنه‌برداران ربط می‌دهد: «تفاوت این اردو به میزان آمادگی ملی‌پوشان است که با تعطیلی سالن‌ها در شهرستان‌ها بعضی ملی‌پوشان نتوانستند به شرایط نسبتاً ایده‌آل برسند. ملی‌پوشان وزنه‌برداری در چند ماه قبل تمرینات قدرتی خوبی داشته‌اند و حالا باید تمرینات تخصصی انجام دهند که فرصت کافی داریم.»

او شرایط مهیا شده برای اردونشینان را راضی‌کننده می‌داند: «با اینکه چند روزی است اردو شروع شده، ولی همه شرایط برای ملی‌پوشان از تغذیه گرفته تا مکمل‌ها برای‌شان فراهم شده است. وزنه‌برداران در اتاق‌های تک نفره اسکان دارند و هیچ‌کس به‌جز ملی‌پوشان، کادر فنی تیم ملی و بعضی از نیروهای خدماتی حق حضور در اردو را ندارند.»

به گفته خورشیدی‌فر ترکیب تقریبی تیم ملی برای قهرمانی آسیا از حالا بسته شده‌: «با اینکه ترکیب تقریبی تیم ملی برای قهرمانی آسیای ازبکستان و انتخابی المپیک توکیو، بسته شده اما هر وزنه‌برداری که در دور رفت لیگ رکوردهای خوبی ثبت کند، بعد از تست دوپینگ و PCR به جمع اردونشینان اضافه می‌شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی