نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
جای مهدی ترابی پر نشد، جای علی علیپور تا نیم‌فصل خالی ماند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

از ۱۰ گلزن پرسپولیس در لیگ نوزدهم چهار گلزن از این تیم جدا شدند و در لیگ بیستم حضور ندارند.

خبرورزشیسعید شاه نظری؛ فصل گذشته پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر با مشکل گلزنی روبه‌رو بود و رفته رفته خط حمله این تیم جان گرفت. با آمدن یحیی خط حمله پرسپولیس فعال‌تر شد و در نهایت این تیم ۴۶ بار دروازه حریفان را فرو ریخت که در میانگین جهانی برای یک قهرمان که ۳۰ بازی به میدان رفته تعداد گل مناسبی نیست اما در لیگ برتر ایران قابل قبول است و همین پرسپولیس با ۳۶ گل زده هم قهرمانی داشته اما در فصل پیش ‌رو به نظر می‌رسد تعداد گل‌های زده پرسپولیس کاهش چشمگیری داشته باشد؛ به خصوص در نیم‌فصل اول بازی‌ها که سهمیه خریدهای لیگ برتری پرسپولیس به اتمام رسید تا یحیی مجبور باشد با بازیکنان رده امید خود خط حمله تیمش را تقویت کند. پرسپولیس در نبود آل‌کثیر در خط حمله مهدی عبدی، وحید امیری و آرمان رمضانی را در اختیار دارد و می‌تواند از علی شجاعی، امیر روستایی و آریا برزگر جوان هم در این پست بهره گیرد. اگر وحید امیری که فصل قبل زوج خط حمله علیپور در بیشتر بازی‌ها بود را از این جمع جدا کنیم همه این بازیکنان روی هم به اندازه تنها علی علیپور گل نزدند و برای پر کردن جای خالی این بازیکن یحیی به مشکل خواهد خورد. بیایید نگاهی به گلزنان فصل گذشته پرسپولیس بیندازیم. 

۴ گلزن جدا شدند
از ۱۰ گلزن پرسپولیس در لیگ نوزدهم چهار گلزن از این تیم جدا شدند. علی علیپور، مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده و کریستین اوساگونا چهار بازیکنی بودند که در لیگ نوزدهم برای پرسپولیس موفق به گلزنی شدند اما در لیگ بیستم این تیم را همراهی نمی‌کنند. در این بین بشار رسن، سیامک نعمتی، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی عبدی و نوراللهی بازیکنانی هستند که فصل گذشته برای پرسپولیس گل زدند و این فصل هم در لیست پرسپولیس حضور دارند اما این ۶ نفر روی هم ۱۸ گل زدند و این در حالی است که ترابی و علیپور روی هم ۲۳ گل در لیگ برتر زدند و با اضافه شدن دو گل اوساگونا و خلیل‌زاده، زننده ۵۴ درصد گل‌های پرسپولیس از این تیم جدا شدند و فقط حدود ۴۰ درصد سهم بازیکنان باقی ‌مانده در پرسپولیس است. ۳ گل هم در این میان توسط بازیکنان حریف وارد دروازه خودشان شده و در این محاسبات نمی‌شود روی این ۳ گل حساب کرد که حدود ۶ درصد دیگر گل‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. نگاهی به همین آمار نشان می‌دهد پرسپولیس بیش از ۵۰ درصد توانایی هجومی خود را از دست داده و باید با خریدهای جدید جبران می‌شد اما بازیکنانی که به پرسپولیس آمدند توانایی این کار را دارند؟ 

خریدهای جدید 
نگاهی به لیست خریدهای جدید پرسپولیس که می‌اندازیم عیسی آل‌کثیر با ۱۲ گل زده در صدر بهترین خریدهای این تیم قرار می‌گیرد. بازیکنی که فصل گذشته به اندازه علی علیپور گل زد البته به لطف ضربات پنالتی اما پنالتی زدن هم خودش هنری است که علیپور به خوبی از فرصت پنالتی‌هایش استفاده نکرد وگرنه او حتی می‌توانست در لیگ نوزدهم آقای گل شود. از نام عیسی که عبور کنیم ۵ خرید دیگر پرسپولیس روی هم در فصل قبل ۹ گل زدند که این تعداد از ۱۱ گل ترابی کمتر است. به خصوص آمار گلزنی پهلوان که یک گل زده، بیشتر به چشم می‌آید چون باید در پست مهدی ترابی به میدان برود. 

در حال حاضر پرسپولیس در ترکیبش بازیکنی ندارد که در حد و اندازه علیپور ظاهر شود و خریدهای جدید هم مثل ترابی گلزن نیستند و با این شرایط افت گلزنی خط حمله پرسپولیس خیلی عجیب نخواهد بود. در پایان هم جدول گل‌های زده فصل گذشته بازیکنان تازه از راه رسیده پرسپولیس را می‌بینید. 

نام بازیکن    گل زده 
عیسی آل‌کثیر   ۱۲
علی شجاعی     ۳ 
آرمان رمضانی   ۳ 
سعید آقایی      ۲
احسان پهلوان  یک
میلاد سرلک    صفر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • بابا مسعود و پسران لونگ IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    ۱۰ ساله که شاکله استقلال رو در زمینه بازیکن و مربیان و مدیران می پاشونن کسی حرفی نمی زنه ..ولی مربیان مون مثل استراماچونی و... رو فراری میدن کسی تو این ۱۰ سال حرفی نزد..حالا که ۴ تا جام اسنپی تقدیم لونگ کردن و سه تا بازیکنش رفتن ببین چه الم شنگه راه انداختن..حالا خوبه بجای سه تا بازیکن بابا مسعود یه تیم ملی براتون درست کرده..پنجره تون رو باز کرد و...لیگ رد عقب انداخت..سوپر جام رو عقب انداخت....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی