پرافتخارترین تیم‌های تاریخ فوتبال
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

جام گرفتن هر ساله برای برخی باشگاه‌ها عادت است و اگر ترک عادت کنند، متعجب خواهیم شد.

خبرورزشی - وقتی به «پرافتخارترین تیم‌های فوتبال» فکر می‌کنید، ناخودآگاه نام‌هایی مثل رئال‌مادرید، بارسلونا، منچستریونایتد، لیورپول و بایرن‌مونیخ در ذهن‌تان نقش می‌بندد، برای گذشته روشنی که داشته‌اند و موفقیت‌هایی که سالیان اخیر در فوتبال کسب کرده‌اند اما اگر کل دنیا را در نظر بگیریم و تعداد کل جام‌های کسب شده را ارزیابی کنیم، هیچ‌یک از این تیم‌ها بالای لیست قرار نمی‌گیرند. حدس اینکه صدرنشین این لیست کدام تیم است، آسان نیست.

* این لیست تا پایان فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به روز رسانی شده است.

۱۰) پورتو (پرتغال) – ۷۹ جام

دومین تیم پرافتخار در لیگ برتر پرتغال، پورتو است که ۲۹ مرتبه این جام را به افتخاراتش اضافه کرده. اژدهایان پرتغال در جام‌حذفی این کشور هم ۱۷ جام گرفته‌اند. پورتو موفق شده ۲ مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا به جام برسد که آخرین آنها سال ۲۰۰۴ با هدایت ژوزه مورینیو بود. این تیم فصل قبل قهرمانی لیگ برتر را به اسپورتینگ‌لیسبون واگذار کرد، ولی یک قهرمانی در سوپرجام پرتغال کسب کرد.

قهرمانی پورتو در لیگ برتر پرتغال

۹) بایرن‌مونیخ (آلمان) – ۷۹ جام

در آخرین فصل حضور هانسی فلیک در بایرن‌مونیخ این تیم قهرمان بوندس‌لیگای آلمان شد و سپس در ابتدای حضور یولیان ناگلزمن یک قهرمانی سوپرجام آلمان را برد.

با ۵ قهرمانی در سال ۲۰۲۰ تحت هدایت هانسی فلیک، بایرن‌مونیخ هم به جمع ۱۰ تیم پرافتخار دنیای فوتبال رسید. باواریایی‌ها در بوندس‌لیگای آلمان با ۳۱ قهرمانی رکورددار هستند. در جام‌حذفی هم با ۲۰ قهرمانی رکورد زده‌اند. ۶ مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند که آخرین آنها فصل پیش بود. بایرن در همه تورنمنت‌های اروپایی و بین‌المللی جام گرفته. 

قهرمانی بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا

۸) بنفیکا (پرتغال) – ۸۳ جام

عقاب‌ها بالاتر از رقیب قدیمی پرافتخارترین تیم پرتغال هستند. بنفیکا ۳۷ مرتبه در لیگ برتر پرتغال قهرمان شده و در جام‌حذفی هم ۲۶ مرتبه به جام رسیده. آنها مثل پورتو ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا داشته‌اند. البته قهرمانی‌های بنفیکا حدود نیم‌قرن پیش به ویترین افتخارات‌شان اضافه شده. ۲ قهرمانی متوالی در سال‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۲. بنفیکا فصل قبل هیچ جامی کسب نکرد.

قهرمانی بنفیکا در لیگ برتر پرتغال

۷) رئال‌مادرید (اسپانیا) – ۹۲ جام

رئال‌مادرید با ۱۳ قهرمانی، پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. آخرین قهرمانی‌های‌شان هم در این تورنمنت هت‌تریکی بود که با زین‌الدین زیدان کردند. در لالیگای اسپانیا هم رئال رکورددار است. آنها ۳۴ جام کسب کرده‌اند. فصل پیش، بعد از ۳ سال قهرمان لالیگا شدند. در کوپادل‌ری هم ۱۹ جام گرفته‌اند که کمتر از بارسلونا است. رئال در جام جهانی‌ باشگاه‌ها هم با ۴ قهرمانی رکورددار است. در یکی از نادرترین اتفاق‌ها برای باشگاه رئال، این تیم فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ جامی نگرفت.

قهرمانی رئال مادرید در لالیگا اسپانیا

۶) بارسلونا (اسپانیا) – ۹۵ جام

تعداد جام‌های‌شان به رقیب دیرینه نزدیک است. در لالیگا ۲۶ جام گرفته‌اند که خیلی کمتر از رئال است اما در کوپادل‌ری با ۳۱ جام و در سوپرجام اسپانیا با ۱۳ جام رکورددار هستند. بارسا که ۵ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد، در تورنمنت منحل شده جام‌درجام اروپا با ۴ قهرمانی رکورددار هستند و در سوپرجام اروپا هم ۵ مرتبه قهرمان شده‌اند که این هم رکورد است. قهرمانی فصل قبل در کوپادل‌ری آخرین جامی بود که با حضور لیونل مسی کسب کردند.

قهرمانی بارسلونا در لالیگا اسپانیا

۵) پنیارول (اروگوئه) – ۱۰۸ جام

پنیارول دومین تیم پرافتخار در اروگوئه است. قدمت بالای فوتبال در اروگوئه باعث شده تیم‌های این کشور جام‌های زیادی داشته باشند. این تیم هم با ۱۰۸ جام از پرافتخارترین‌ها در دنیاست. البته در لیگ برتر اروگوئه ۵۰ جام گرفته‌اند و رکورددار هستند. جالب است بدانید پنیارول از سال ۱۹۰۰ به بعد دیگر به دسته پایین فوتبال اروگوئه نرفته است. این تیم که ۵۰ قهرمانی در لیگ برتر اروگوئه دارد، در کوپا لیبرتادورس هم ۵ جام کسب کرده و سومین تیم پرافتخار است. 

قهرمانی پنیارول در لیگ برتر اروگوئه

۴) سلتیک (اسکاتلند) – ۱۱۰ جام

تنها سلتیک و رقیب قدیمی‌اش رنجرز تیم‌های اروپایی هستند که بیش از ۱۰۰ جام در کلکسیون افتخارات‌شان دارند. سفیدوسبزهای محبوب گلاسکو ۵۱ جام در لیگ برتر اسکاتلند کسب کرده‌اند و از بحران رنجرز استفاده کردند تا به این تیم نزدیک‌تر شوند. ۳۶ جام هم در جام‌حذفی اسکاتلند دارند. سلتیک سال ۱۹۶۷ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا هم شد. سلتیک فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ را بدون جام تمام کرد و زیر سایه رنجرز قرار گرفت.

قهرمانی سلتیک در لیگ برتر اسکاتلند

۳) رنجرز (اسکاتلند) – ۱۱۶ جام

ورشکستگی و بحرانی که رنجرز در آن فرو رفت باعث شد تا چند سالی از رقابت با سلتیک دور بمانند. با این حال هنوز سلتیک به رنجرز نرسیده. رنجرز با ۵۵ جام پرافتخارترین تیم لیگ برتر اسکاتلند است اما در جام‌حذفی با ۳۳ جام پشت‌سر سلتیک هستند. تنها قهرمانی اروپایی‌شان در سال ۱۹۷۲ در جام‌درجام بوده است. رنجرز از فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ به بعد جام نگرفته بود که این طلسم با حضور استیون جرارد شکست.

قهرمانی رنجرز در لیگ برتر اسکاتلند

۲) ناسیونال (اروگوئه) – ۱۱۷ جام

ناسیونال پرافتخارترین تیم آمریکای‌جنوبی است. آنها هم مثل پنیارول هیچ‌وقت از سال ۱۹۰۰ که آغاز به کار کرده‌اند به دسته پایین‌تر نرفته‌اند. این تیم ۴۸ جام در لیگ برتر اروگوئه دارد. سه‌رنگ‌های اروگوئه موفق شده‌اند ۳ مرتبه هم در کوپا لیبرتادورس جام بگیرند. در جام‌های معتبر از پنیارول کم دارند، ولی در تاریخ بیش از رقیب قدیمی جام کسب کرده‌اند. 

قهرمانی ناسیونال در لیگ برتر اروگوئه

۱) الاهلی (مصر) – ۱۱۸ جام

رنگارنگ‌ترین کلکسیون افتخارات در فوتبال جهان متعلق به تیم الاهلی مصر است. باشگاه قرن قاره آفریقا که سال ۱۹۰۷ تأسیس شده، در تاریخ ۱۱۴ ساله‌اش ۱۱۸ جام کسب کرده. یعنی بیش از یک جام در هر سال. در هر لیگ و تورنمنتی حضور داشته‌اند رکورد زده‌اند. ۴۲ مرتبه قهرمان لیگ برتر مصر شده‌اند و ۳۷ جام‌حذفی گرفته‌اند. پس از کسب قهرمانی در آخرین فصل لیگ قهرمانان آفریقا که برای دومین فصل متوالی بود، تعداد جام‌های‌شان در این تورنمنت را هم به عدد ۱۰ رساندند.

قهرمانی الاهلی در لیگ برتر مصر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جام های اسنپی لُنگ IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    به نظرم باید رکورد کسب جام های اسنپی رو به باشگاه لُنگ بدهند ...چون این افتخار در طول تاریخ فوتبال جهان بی سابقه بوده..
    • متخصص IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      پر افتخارترین تیم اسیا و متخصص اسیا کو.. قبول نیست قهرمانی های دسته 3 و2 ما را حساب نکردند. چهار جانبه امجدیه کو!! ما باید بین ان 10 تیم بودیم!!
    • پرسپولیس کبیر PT ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      من موندم شما چرا این جامهای اسنپی رو نیمیگیرین!!!
    • انین IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      به همون دلیل که شماتتونستین یه کدام امجدیه را چهار جانبه بگیرین.البته انصافا شما همیشه مغلوب تیم های گردن کلفتی چون محمدان بنگلادش شدین
    • شمسعلی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      استقلال قهرمان بلامنازع جام امجدیه و دسته سه شده و در صدر جدول قرار داره هیچ تیم دیگه ای نمیتونه این جام های ارزشمندددددد رو بگیره خخخخخخخخخخ
    • شیشتایی توهمی DE ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      باید رکورد جامهای عتیقه و زیرخاکی هم به استقلال بدن . چون تمام افتخارات استقلال برمیگرده به چهل سال پیش که از بقالی سرکوچه جامی به شکل سماور و گلدان بهش هدیه میدادن .‌‌‌..استقلال میتونه با جام‌های عتیقه ای که چهل سال پیش از میدان منیریه گرفته باشگاه رو تبدیل به سمساری کنه . درآمدش هم از واسش بهتره
    • تاج کبیر لنگ حقیر IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      مددی ملکیان اوت همه باید با هم هم قسم بشیم
    • آفتابه لگن IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      عشق پرسپولیس
  • آنالیزور IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    فکر کردی واسه چی این مطلب رو تو این ستون کار کردن ؟؟ اینجا رو درست کردن واسه خیل عظیم هواداران لنگ که بیان و کری بخونن ؛ وگرنه کاربرد و ماهیتش چیز دیگه ایی نیست ! این بازی با هوادار رو اینقدر گسترش دادن که کنفدراسیون آسیا هم یاد گرفته و ایرانیا رو سر کار میزاره ، علنی علنی !!! موقع حضور در استادیوم با بلیط گرونتر ، تاجیا رکورد آسیا رو میزنن ؛ تو مجازی و نظرسنجی تلویزیون میلی لنگیا رکورد دارن . وقتی هم میگم اغلب تاجیا اهل حضور تو مجازی نیستن ، لنگیا تو همین ستون نظرات میگن پس چرا این چهار پنج نفر تاجی میان مطلب میزارن . یعنی میخوام بگم هر جور با این قوم بچرخی ؛ یه پات گیره به بی منطقی و هوچیگری این لنگیاااااا
    • دوپینگ ارزنیمایی تبانی کیسه IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      جناب آنالیزور فیک، گیریم همه‌ی اراجیفت درست باشه. فقط بگو ببینم نظرت در مورد دوپبنگ اسطوره‌تون که بازیکنای خودتون هم تأییدش کردن و همچنین دریافت دلارهای دولتی ۴۲۰۰ تومنی زمانی که دلار ۱۸۰۰۰ تومن بود چیه؟! منتظر آنالیزت هستم کیسه‌کش !
  • sh IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    پس کو پرسپولیس کبیر ؟؟؟؟
    • آنالیزور IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      لنگ تو همین ستون و مجازی های سرکاری afc قهرمانه ! اون چهار تا جام اسنپی رو هم بجز خود لنگیا کسی تو ایران قبول نداره ،
    • ... IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      فعلا که رییس فیفا تبریک گفته بهمون تا کور شود هر آن که نتواند دید...
    • !!! IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      مگه جایی پرسپولیسم میشناسند
  • مجید اس اس IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    همون اول نقل و انتقالات بارشون رو بستن و ۷ تا بازیکن خریدن، طلب ۴۰ میلیاردی برانکو رو تو ۳ روز پرداخت کردن، محمد شریفی رو هم جذب کردن بازیکنای جدیدشون شد ۸ تا، بلافاصله بعد از استعفای رسول پناه مدیرعاملشون انتخاب شد، یحیی مو مصنوعی گفته هنوز دوتا بازیکن دیگه هم جذب میکنیم!! اونوقت ما یک ماه و نیمه مدیرعامل نداریم، پنجرمونم هنوز بسته است،
    • علی غریبی IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      شمای کیسه کشا که از دست دادن بازیکنان اصلی تیم رو فاجعه میدونین تیام وجباروف که رفتن بجاش بازیکنان خارجی گرفتین بجای دوتا چهار تا گرفتین ولی میگفتین هماهنگ نیستن وعلیپور ترابی بیرو ازدست دادیم وهفت تا گرفتیم و دوهفته تمرین با تیم کردن وخیلی راحت تیمو بردن فینال واقعی لیگ قهرمانان آسیا البته تا کور شود چشم حسودان.
  • پرسپولیس سرورته IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    ماذا فاز النادی التاجی الاستقلال االمنزوی العربی؟؟ این خبریست از آمار و عملکرد التیم های الکبیر.عملکردتون و این حرفا عایا؟لااقل لذت ببرید
  • محمد IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    استقلال الان باید بین این ده تیم باشه لنگیا هم باید بسوزن چون استقلال با تاج کلی گرفته
    • پرسپولیس سرورتونه IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      آره با قهرمانی دسته سوم اون باید جز۱۰تا تیم میبودید
  • shahin IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    نمیدونم هر دفعه این جمله تکراری پرپولیسیا که اوج افتخارشون رفتن به فینال اسیا هست رو میشنوم یاد یه جوک میفتم یه ایرانی وامریکایی وروس باهم کل کل میکردن امریکایی میگه ما یه فضاپیما ساختیم تا اخر اسمون میره ایرانیه میگه تا اخر اخرش امریکاییه میگه نه یه کم پایین تر. روسه میگه ما یه زیردریایی ساختیم تا ته عمیقترین اقیانوس میره ایرانیه میگه تااته تهش ؟روسه میگه نه یه کم بالاتر ..بعد به ایرانیه میگن شما چی؟میگه ما ایرانیابا دماغمون غذا میخوریم امریکاییه وروسه خشکشون میزنه میگن یعنی با خود دماغ؟ ایرانیه میگه نه..یه کم پایین تر حالا حکایت پرسپولیسیا مثل اون ایرانیه است ست میگن ما فلان وبهمان ورفتیم فینال میگن فینال چی شد؟قهرمان شدید؟ میگن نه ولی نایب قهرمان شدیم.خخخخخخخخخخخالبته شاید دو نایب قهرمانی معادل یه قهرمانی باشه نمیدونم شاید مثل ستاره دادنهای الکی وجامهای ابکی واسنپی..یه چیزی واسه اینم درست کنن بالاخره بیش ازنیم قرن گذشت ودریغ از یه جام حلبی یک سانتیمتر خارج از ایران برای تیم خاصصصصصصصصصصصص
  • پرسپولیس سرورتونه IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    عزیزان کیسه کش در گوگل سرچ کنید افتخارات استقلال که رسمیه۳۶تا است پس چطور باید جز ده تا تیم باشه
  • غول ابی اسیا IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    ببینید پرسپولیسی ها برین جدول AFC ببینید بین ۱۰ تیم برتر اسیا هم نیستید اونوقت ادعا می کنین تو کل عمرتون فقط دو بار رفتیم فینال اسیا اونم قهرمان نشدین باز ذوب آهن که ادعا نداره یک بار قهرمان اسیا شده شما با این همه ادعا یک بارم نشدین . اصلا ذوب آهن هیچ اندازه ی پاس تهرانم نیستین . ادعا نکنید به مولا هیچی نیستین الکی خودتون گنده نکنید . هر کاری هم بکنید بازم این استقلال که پر افتخار ترین تیم ایرانه
    • یکی IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
      تو رنکینگ جهان شما ۴ تا زیر مایید
  • باید استقلال هم بزارن IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    باید اسقلال هم بزارن
  • seyed IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
    جانم الاهلی........ پس استقلال کو؟ کوپا امجدیه، قهرمانی دسته 3 و......
  • غلام IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
    استقلال انقدر قهرمانی داره که جا تو ویترین افتخاراتشم نداره البته پرسپولیسم افتخارداره بطری آب ونوشابه وعکس یادگاری خوردبین باقهرمانی تاج درآسیا
  • فرشچي افشين IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    ايران: 1-استقلال 2 2-پاس 1 3-ارتش سرخ تهران 0 4-سپاهان 0 5-ذوب آهن 0 ...
  • ناشناس IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    پس استقلاد كو خخخخخخخخخخ
  • احمدى IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    بنازم به اين بزرگان
  • منطق IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    دوستان دقت کنید اینجا تعداد حام ها مطرح هست که پرسپولیس ۸ جام بیشتر از استقلال داره.
    • اس اس دوستاره IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      اول اینکه جام اسنپی حساب نمیشه بعدم شما100تاجام هم بیاریداندازه1قهرمانی اسیاارزش نداره
  • پرسپولیس می ماند IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    تعداد جام های رسمی: پرسپولیس: لیگ ۱۴ حذفی ۵ جام درجام آسیا ۱ سوپرجام ۴ مجموع ۲۴ استقلال: لیگ ۸ حذفی ۷ آسیا ۲ مجموع ۱۷
    • محمد IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      قهرمانی آسیا دارین عهههههه راستی چرا تعجب کردم 'از شما جعل جام بعید نیست راستی پس کو جام پرافتخار ولایت خخخخخخخخخخخخخ
  • پرسپولیس همیشه قهرمان ❤ DE ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    پرسپولیس هم پرافتخارترین تیم ایرانه با چهارده مقام قهرمانی که حالا حالاها هیچ تیمی بهش نمیرسه ...پرسپولیس با پنج قهرمانی پیاپی تبدیل شده به بایرن مونیخ ایران ❤
    • محمد IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      فعلاشمامثل دوره هیتلرشدیدکه هرسال هیتلرشالکه را قهرمان میکردشماهم بابایی داشتیدرفت امیدوارم وزیرجدیدهمه تیمهاروبه یه چشم ببینه تبعیض قائل نشه
  • زینالبندری DE ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    این لیست کلی ایراد داره اولش اینکه نام تیم استقلال باید بعنوان تنها تیمی باشه که قهرمانی آسیا را از پدر بزرگاشون شنیدن
  • تاج عظیم IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    پر افتخار ترین تیم ایران در همه ادوار = استقلال چه امجدیه چه آزادی چه نقش جهان مهم دو ستاره است که لیاقت میخواد
  • جواد IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    استقلال همیشه قهرمان هست امسال هم لنگیا ۲ تا گل بخودی زدن بسه شونه
  • امیر IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    باشه ولی افتخارات رنجرز اسکاتلند از الاهلی مصر هم بیشتره
  • سربداران IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    فقط پرسپولیسوعشقه..ب مولا♥️♥️
  • محمد رضا حشمت خواه IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    طبق این جدول بارسلونا در دنیا ششم می باشد !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی