امیر خوش‌خبر: نیمکت ایران را به آدم کوچکی نمی‌دهیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرپرست تیم ملی والیبال معتقد است مربی روسی با کاپیتان تیم ملی ایران اختلافی ندارد. 

خبرورزشیوالیبال؛ امیر خوش‌خبر، از آمدن آلکنو بی‌خبر نیست. درست است که این روزهای سرپرست تیم ملی والیبال در وزارت ورزش سپری می‌شود اما با تماس ایجنت مرد روسی از آمدنش به ایران خبردار شده است. خوش‌خبر با اینکه کار آلکنو با تیم ایران را ریسک بزرگی می‌داند اما معتقد است مرد باهوش روسی حتماً چیزی در چنته دارد، چراکه از اعتبارش مایه می‌گذارد. خوش‌خبر حتی برخلاف بقیه معتقد است مربی روسی با کاپیتان تیم ملی ایران اختلافی ندارد.

شما خبر دارید فدراسیون با آلکنو برای سرمربیگری تیم ملی قرارداد می‌بندد؟
من خیلی وقت است در جریان آمدن آلکنو به تیم ملی هستم. وقتی فدراسیون با او تماس گرفت، ایجنت آلکنو به دلیل شناختش از من، با من تماس گرفت و جریان را گفت. برای او خیلی مهم است و می‌خواهد خودش را نشان دهد و با تیم ملی ایران در المپیک عرض‌اندام کند. 

انگار آلکنو خیلی به موفقیت با ایران در المپیک خوشبین است؟
او خیلی مثبت نگاه می‌کند و حتی برنامه بلند بالا و ریزبینانه‌ای به فدراسیون داده است. حتی تک‌تک بچه‌ها را آنالیز کرده است. البته او دستیار باهوشی به نام توماس توتولو دارد. در واقع این مرد ایتالیایی مغز متفکر آلکنو است که همه برنامه‌ها و تحلیل‌هایش با او است. مربی خیلی با دقتی است و مکمل آلکنو. مدیریت آلکنو هم خیلی خوب است. مربی که به نظم و دیسیپلین خیلی مشهور است. 

اما مرتضی شیاری، مربی تیم ملی آمریکا گفته بود، آلکنو به دلیل شیوه کار و سختگیری‌اش ریسک بزرگی برای آمدن به تیم ملی ایران کرده است. 
من هم این حرف را قبول دارم؛ چراکه آلکنو از سرزمین روسیه می‌آید که قهرمانی و برنز المپیک را دارد. این تیم با آن شرایط، سبک متفاوت و بازیکنانی مثل موزورسکی و میخائیلوف داشت. در واقع آلکنو بازیکن مطرح کم نداشت اما طبیعی است برای کار در تیم ایران که شرایط خیلی خوبی ندارد، کارش سخت می‌شود. نمی‌دانم چطور می‌خواهد بیاید اما شاید شناخت خیلی خوبی از بچه‌های ما دارد و به همین دلیل مثبت فکر می‌کند. او مربی نیست که فقط شعار دهد، بلکه اعتبار و اسمش را پای کار می‌گذارد. شک نکنید چیزی در چنته دارد. با این حال موافقم که او برای کار با ایران ریسک بزرگی کرده است. هر چند داورزنی می‌خواهد کسی روی نیمکت تیم ملی بنشیند که شخصیت قهرمانی و اعتماد به نفس به تیم بدهد. 

به نظر شما هم حضور آلکنو به تحقق آرمان صعود به جمع چهار تیم اول المپیک کمک می‌کند؟
فدراسیون نیمکت را به آدم کوچکی نمی‌دهد. تیم ملی را به دست کسی می‌دهد که مربی بزرگی است و طلای المپیک را در کارنامه‌اش دارد. داورزنی مربی را می‌آورد که سابقه زیادی دارد. هر چند آرمان فدراسیون هم بلندپروازانه است و کار خیلی سخت است. چراکه تیم‌های گردن کلفتی حریفان ایران در المپیک هستند، حتی لهستان کارش را خیلی زود شروع کرد و بازیکنانش در چند اردو هم تمرین کردند، بقیه تیم‌ها هم همین طور، برزیل و آمریکا هم برنامه‌هایشان مشخص است. آنها حتی بازی‌های دوستانه‌شان را از حالا تعیین کرده‌اند اما ما نه. ما هنوز در این‌باره ضعف داریم. امیدوارم به این مسئله هم توجه شود که آلکنو هم دیر به تهران می‌آید و فدراسیون باید برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی هم فکر کند. 

حالا با قطعیت سرمربیگری آلکنو در تیم ملی، خیلی‌ها معتقدند اختلاف نظر بین مرد روسی و سعید معروف کاپیتان تیم ملی دردسرساز می‌شود. شما چه فکر می‌کنید؟
اصلاً اختلافی بین آنها وجود ندارد. من رابطه آلکنو و سعید را در لیگ جهانی و کازان دیده‌ام. حتی ایجنت آلکنو وقتی با من تماس گرفت و از وضعیتش پرسید، سعید بود. آلکنو تنها روی سعید انگشت گذاشته که باید در تیم باشد. پرسید سعید کجاست و کجا بازی می‌کند؟ اینها مشخص است که حساب ویژه‌ای روی سعید بازی کرده است. سعید حتی با توتولو، دستیار ایتالیایی آلکنو هم ارتباط دوستانه و صمیمی دارد. 

با این حساب جای نگرانی نیست؟
شک نکنید. آلکنویی که من دیدم هیچ زاویه‌ای با سعید ندارد. او همانی بود که وقتی ما برای لیگ جهانی به کازان رفتیم از راه دور به هتل تیم آمد و به من گفت می‌خواهد سعید معروف را ببیند. اگر ملاک همه برای اختلاف آلکنو با سعید، جدایی‌اش از کازان بود که دلیل آن سهمیه بازیکن خارجی کازان بود. معمولاً اروپایی‌ها برای پست بلندزن و بقیه پست‌ها از بازیکنان خارجی استفاده می‌کنند تا پاسور. 

شما با شروع اردو به فدراسیون برمی‌گردید؟
نمی‌دانم، فعلاً که خبری نیست. فدراسیون باید بخواهد تا من دوباره برای سرپرستی تیم ملی والیبال مأمور شوم. من فعلاً در وزارت ورزش کار خودم را انجام می‌دهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی