نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
خوشحالی ستاره‌های ورزش آمریکا از برنده شدن جو بایدن در انتخابات
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رفتن دونالد ترامپ از کاخ سفید و رئیس‌جمهور شدنِ جو بایدن، مورد حمایت اکثر ورزشکاران آمریکایی است و بسیاری از آن‌ها با انتشار پیام خوشحالی‌شان را از این بابت نشان داده‌اند.

خبرورزشی/ در حاشیه؛ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تبدیل شده به مهمترین خبر این روزهای رسانه‌های جهان. در نهایت جو بایدن در رقابت با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برنده شد تا جای او را در کاخ سفید بگیرد. 

اما این انتخابات جنجالی که با رقابتی نزدیک بین دو کاندیدا همراه بود و اعتراض گروه بازنده را نیز به همراه داشت، با واکنش ستاره‌های ورزش آمریکا نیز رو به رو شده است. 

اکثر این ستاره‌ها از پیروزی جو بایدن که شنبه‌شب از سوی رسانه‌های معتبر آمریکا اعلام شد (و البته ترامپ و گروهش آنها را رسمی و درست نمی‌دانستند) خوشحال بودند. آنها در پیام‌های مختلفی که در شبکه‌های اجتماعی یا در مصاحبه‌های خود منتشر کردند به این نکته اشاره داشتند که چهل و ششمین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا، باور به وجود دموکراسی در کشورشان را برای آنها بعد از چهار سال پرهمهمه تحت نظر دونالد ترامپ، ایجاد کرده است. 

ورزشکارانی نظیر لبرون جیمز و مجیک جانسون در شبکه‌های اجتماعی بعد از اینکه آرا در ایالت مهم پنسیلوانیا اعلام شد و بایدن را برنده اعلام کرد، احساس خودشان را با هواداران تقسیم کردند. 

لبرون جیمز در پیام خود از اهالی فیلادلفیا تشکر کرد و در توئیتر نوشت: «خانواده فیلادلفیایی من! ممنون از شما، ممنون از شما. بیایید با هم جشن بگیریم، هنوز هم مسئولانه و دلسوزانه.»

ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری چهار ساله‌اش بارها با ورزشکاران آمریکایی درگیری‌های کلامی و رسانه‌ای ایجاد کرد از جمله با لبرون جیمز، بسکتبالسیت سرشناس این کشور که در روزهای منتهی به انتخابات با شور و حرارت زیادی از جامعه سیاهپوستان خواست که از خانه بیرون بیایند و رأی بدهند. 

دونالد ترامپ همچنین ورزشکارانی که بابت اعتراض به نژادپرستی و برخورد خشونت‌آمیز پلیس در آمریکا در هنگام نواخته شدن سرود ملی این کشور روی زمین زانو می‌زدند را به شدت مورد انتقاد قرار داه بود. 

جو امبید، بازیکن تیم بسکتبال فیلادلفیا با حروف درشت اعتقاد خود به دموکراسی آمریکا اعلام کرد و نوشت: «آمریکاهای بار دیگر به دموکراسی اعتماد کردند و نتیجه آن را دیدند.» اشاره او به برنده شدن نامزد دموکرات‌ها یعنی جو بایدن نیز بود. 

مجیک جانسون، اسطوره بسکتبال آمریکا و ستاره سابق تیم ملی این کشور نیز که خودش چند شرکت تولید محصولات ورزشی در لس‌آنجلس دارد و همچنین بخشی از مالکیت باشگاه‌های لس‌آنجلس لیکرز (بسکتبال) و لس‌آنجلس داجرز (فوتبال آمریکایی) در اختیار او است، گفت برای سومین بار طی چند هفته گذشته جشن می‌گیرد: «سه‌گانه من تکمیل شد، لیکرز، داجرز و حالا بایدن هریس. سی روز فوق‌العاده را پشت‌سر گذاشته‌ام.»
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیس آریایی DE ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    حالا شما زیاد ذوق زده نشین. وقتی تو دادگاه عالی رای‌های تقلبی رو باطل کردن و آرای الکترال رو از بایدن گرفتن و به ترامپ دادن، قیافه‌هاتون دیدن داره. تا همین الانش که هنوز کار به دادگاه عالی نرفته، آرای الکترال بایدن از ۲۹۰ رسیده به ۲۵۹. مطمئن باشین ترامپ چهار سال دیگم تو کاخ سفید موندگاره. ممنون دموکراسی. هاهاهاهاها. آره، اونم چه دموکراسی...دموکراسی که حتی به مُرده‌های توی قبرستونم اجازهٔ رای دادن میده. ههههههههه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی