محمد خرمگاه: یاوری از چهره‌های ماندگار فوتبال ایران است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمد خرمگاه به خبرورزشی گفت: من با همه مربیان کار نکرده‌ام ولی می‌دانم محمودخان یاوری، آقای حسن حبیبی، همایون شاهرخی، محمد مایلی‌کهن و بسیاری از بزرگان مثل یک پدر بالای سر بازیکنان بودند.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ محمد خرمگاه به عنوان دستیار اول علیرضا منصوریان در تیم تراکتور مشغول کار است. او در دو دوره شاگرد محمود یاوری بود.

خرمگاه ناراحت از درگذشت مربی سابق خود به خبرورزشی گفت‌: «اوایل دهه ۷۰ برای دو سال در تیم ملی جوانان و در سال‌های انتهایی همین دهه در تیم فجرسپاسی شیراز شاگرد محمودخان بودم و بدون تعارف می‌گویم از ایشان جدا از درس فوتبال درس زندگی آموختم. آنهایی که ایشان را می‌شناختند می‌دانند محمودخان بسیار به یکسری اصول پایبند بوده و به نظم و انضباط اهمیت زیادی می‌داد. زمانی که جوان بودیم کار کردن با ایشان برایمان بسیار سخت بود چون به هر دلیلی اگر در اردو با دمپایی از اتاق خارج می‌شدیم یا یادمان می‌رفت جوراب بپوشیم به راحتی و بدون ترحم و تعارف یک‌سوم یا یک‌چهارم تمام حقوق‌مان را به عنوان جریمه کسر می‌کرد. حقوق‌مان حدود ۲۰۰ هزار تومان در ماه بود ولی آقای یاوری سر این مسائل بسیار سختگیر بود. هر انسانی یک عمری دارد که بالاخره به پایان می‌رسد. آقای یاوری جزو چهره‌های ماندگار تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته کمتر کسی سراغش را گرفت. امیدوارم اهالی فوتبال بیشتر قدر بزرگان فوتبال ایران را بدانند. می‌بینیم که چگونه امثال همایون بهزادی، ناصرخان حجازی، غلامحسین مظلومی، منصور پورحیدری، رضا احدی جوان و... را از دست دادیم. دوست ندارم اسم بزرگانی که در قید حیات هستند و اهالی فوتبال سراغ‌شان را نمی‌گیرند به زبان بیاورم چون احتمال ناراحتی وجود دارد و پیش خودشان بگویند مگر خرمگاه از عمر ما اطلاع دارد که بعد از اسم بردن از درگذشتگان حالا دارد اسم ما را می‌آورد ولی انصافاً خودمان باید قدردان یکدیگر باشیم.»

مدافع و مربی اسبق استقلال گفت: «زمان فوتبال بازی کردن و جوانی ما مربیان به مسائل فرهنگی اهمیت زیادی می‌دادند. من با همه مربیان کار نکرده‌ام ولی می‌دانم محمودخان یاوری، آقای حسن حبیبی، همایون شاهرخی، محمد مایلی‌کهن و بسیاری از بزرگان مثل یک پدر بالای سر بازیکنان بودند و به مدل مو، لباس پوشیدن، نحوه صحبت کردن و نظم و انضباط، همچون مسئله فنی اهمیت می‌دادند ولی امروزه چنین شرایطی برای مربیان مهیا نیست چون شخصیت بازیکن نوجوان در خانه، اجتماع و مدرسه شکل گرفته است؛ به عنوان مثال یک زمانی تتو زدن را همه زشت می‌دانستند ولی الان نصف جوانان تتو دارند و کاری از دست مربی ساخته نیست. یک زمان اگر معلم بچه‌ها را به دلیل درس نخواندن تنبیه می‌کرد پدر یا مادر همان بچه طرف معلم را می‌گرفت ولی الان معلم نمی‌تواند به بچه بگوید بالای چشمت ابرو است! نسل جوان با نسل قبلی تفاوت‌های آشکاری دارند و بازیکنان هم از دل همین جامعه وارد تیم‌ها و باشگاه‌ها می‌شوند و کاری از دست مربی برنمی‌آید.»

خرمگاه درباره شرایط تراکتور گفت: «همه مجموعه با اتحاد و همدلی در تلاش هستیم تا شرایط را روز به روز بهبود بخشیده و به موفقیت برسیم. تراکتور هواداران بسیار خوبی دارد و انتظار موفقیت دارند که امیدواریم بتوانیم در کنار یکدیگر فصل خوبی را برای این تیم ریشه‌دار و محبوب رقم بزنیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی