نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
۰ |
۰
مس و شاملی در صدر جدول دور رفت لیگ برتر هندبال
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مرحله رفت سی و سومین دوره رقابت های لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور در بخش مردان با صدرنشینی دو تیم شاملی کازرون و مس کرمان در گروه اول و دوم به پایان رسید.

خبرورزشی/ هندبال؛ مرحله رفت از سی و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در بخش مردان امروز جمعه ۲۳ آبان ماه با برگزاری سه دیدار به کار خود پایان داد. در رقابت‌های این دوره لیگ شاهد حضور ۱۲ تیم در دو گروه در مسابقات بودیم. بعد از اینکه وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا وزارت ورزش مجوزهای لازم را برای برگزاری این لیگ دادند پروتکل‌هایی برای برگزاری این رویداد تدوین و ابلاغ شد که به موجب آن رقابت‌ها به صورت متمرکز در تهران برگزار و تیم‌ها موظف به انجام دو مرحله تست قبل از شروع هر دوره بودند.

در شرایطی که لیگ‌های والیبال و بسکتبال به شکل متمرکز برگزار نمی‌شدند و بسیاری از تیم‌ها در نیمه راه با مشکلات عدیده کرونا مواجه شدند، مدل برنامه ریزی برای برگزاری لیگ هندبال به صورت متمرکز به نوعی الگو برای برگزاری مسابقات در لیگ والیبال و بسکتبال شد تا آنها نیز رویه خود را در برگزاری مسابقات بازنگری کنند.

در شرایطی مرحله رفت لیگ این هفته به پایان رسید که این روزها شاهد اوج گرفتن دوباره این بیماری در کشور هستیم. بسیاری از تیم‌ها در این مرحله با کرونا دست و پنجه نرم کردند البته با دغدغه‌هایی کمتر از لیگ‌های توپی دیگر در کشور. تیم ستارگان دشتستان در همان دور اول مرحله رفت نزدیک به نیمی از تیم و کادرش کرونایی شدند تا سه بازی را از دست دهد اما توانست خود را جمع کرده و دو بازی دیگر را در دور رفت برگزار کند.

تیم مطرح سپاهان سرمربی معروف خود محسن طاهری را در دور اول به دلیل کرونا در کنار خود نداشت و همین مسئله باعث شد تا اولین بازی‌ها را با باخت سپری کند اما در دور دوم شرایط این تیم با بازگشت سرمربی اش بهتر شد. بسیاری از تیم‌ها به دلیل مبتلا شدن دروازه بانان و بهترین بازیکنان خود در برهه‌ای دچار مشکل شدند.

با این حال مرحله رفت لیگ هندبال امروز تمام شد و باید دید برنامه فدراسیون هندبال برای برگزاری دور برگشت به چه شکل است چرا که این روزها کرونا در حال تاخت و تاز است و قطعاً سلامتی بازیکنان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. دور برگشت لیگ هندبال بانوان هم قرار بود هفته آینده برگزار شود که به دلیل شیوع زیاد کرونا به ۹ آذرماه موکول شد آن هم در صورتی که شرایطی مهیا باشد.

دور رفت لیگ به غیر از مشکلات ناشی از کرونا برای تیم‌ها حواشی خاصی نداشت جز اینکه در آخرین روز این مسابقات تیم فرازبام خاییز دهدشت بابت داوری‌ها به فدراسیون هندبال اعتراض کرد. البته در این دوره از لیگ برخی تیم‌ها شرایط اقتصادی بهتری داشتند و برخی تیم‌ها با مشکلات اقتصادی در کنار معضل کرونا پا به میدان گذاشتند و می‌توان گفت نیمی از رقابت‌ها دیدار بین تیم‌های دارا و ندار بود.

از نکات قوت این دوره از مسابقات پخش مستقیم یک بازی در هر روز بود که در شرایط کنونی برای فدراسیون هندبال و آینده تیم‌ها از نظر اقتصادی و حمایتی مثمر ثمر بود.

در آخرین روز از دور رفت رقابت‌های لیگ برتر هندبال سه بازی در گروه دوم برگزار شد که طی آن مس کرمان از سد کیمیا کاشت کردستان گذشت و با اقتدار صدرنشین گروه خود شد. تیم فولاد برابر تیم فرازبام خاییز دهدشت پیروز شد و به رده سوم جدول صعود کرد. تیم زغال سنگ طبس هم برابر تیم پرواز هوانیزو به برتری رسید.

جدول رده بندی کامل مسابقات هندبال در مرحله رفت و در دو گروه به این ترتیب است:

گروه اول

۱- شهید شاملی کازرون با ۴ بازی و ۸ امتیاز، ۲- ذوب آهن اصفهان با ۵ بازی و ۸ امتیاز، ۳- پاس ناجا قم با ۵ بازی و ۶ امتیاز، ۴- پرسپولیس بهبهان با ۴ بازی و ۲ امتیاز، ۵- ستارگان دشتستان با ۲ بازی و بدون امتیاز، ۶- نفت و گاز گچساران با ۴ بازی و بدون امتیاز

گروه دوم

۱- مس کرمان با ۵ بازی و ۱۰ امتیاز، ۲- زغال سنگ طبس با ۵ بازی و ۸ امتیاز، ۳- فولاد مبارکه سپاهان با ۵ بازی و ۶ امتیاز، ۴- فرازبام خاییز دهدشت با ۵ بازی و ۴ امتیاز، ۵- کیمیا کاشت کردستان با ۵ بازی و یک امتیاز، ۶- پرواز هوانیروز با ۵ بازی و یک امتیاز

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی