عادل غلامی: روس‌ها و صرب ها به درد ما نمی‌خورند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سرعتی‌زن سابق تیم ملی والیبال به خبرورزشی گفت: به نظرم هیچ وقت مربیان روس، صرب و بلغار در والیبال ایران موفق نمی‌شوند. هرچند ما روی صرب‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم اما هیچ وقت خروجی نداشته اند.

خبرورزشی/ مهری رنجبر؛ عادل غلامی، سرعتی‌زن سابق تیم ملی والیبال از بازی‌های متمرکز لیگ راضی است؛ چراکه به نظرش با این روش کرونا کمتر بازیکنان را تهدید می‌کند. هر چند معتقد است بازی در سالن‌های خالی هیجان مسابقات را کم می‌کند اما در این شرایط آن را بهترین تصمیم می‌داند. 

برگزاری لیگ متمرکز چطور تجربه‌ای بود؟
اکثر باشگاه‌ها موافق این قضیه بودند و به نظرم هم خیلی هم بد نبود. به هر حال برای برگزاری رقابت‌ها خردجمعی تصمیم‌گیرنده بود و نه فرد. البته که داستان لیگ در کرونا از هیجان بازی‌ها کم کرد. ولی باید مدتی کج‌دار و مریز طی کرد تا لیگ باشد و تب و تابش نخوابد. به نظرم برگزاری بازی‌های متمرکز تقریباً تصمیم درستی بود. دو سفر در هفته خطر بزرگی برای بازیکنان بود. خیلی‌ها درگیر کرونا شدند و شوخی‌بردار هم نیست. به نظرم این روش با حفظ منافع باشگاه‌ها کار درستی بود. هرچند دست تیم‌ها را برای تبلیغ و پخش مستقیم بست و شاید باشگاه‌ها را دلسرد کند، چراکه آنها هزینه می‌کنند. 

بعضی تیم‌ها روی پخش مستقیم بازی‌ها حساب کرده بودند اما با این شرایط کارشان سخت شد. 
پخش مستقیم بازی‌های لیگ برتر والیبال به نفوذ باشگاه‌ها در صدا و سیما بستگی دارد. شاید خیلی از باشگاه‌ها درخواست پخش مستقیم نداشته باشند اما برای باشگاه ما خیلی مهم است که دیده شود. چراکه برای اولین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند. پخش مستقیم راهکاری است، چراکه امسال نه تنها والیبال در ایران که خیلی از باشگاه‌های بزرگ دنیا لطمه دیده‌اند. 

در بازی‌های لیگ نبود تماشاگران اذیت نکرد؟
امسال لیگ جذابی داریم اما واقعاً جای تماشاگران در سالن خالی است. با اینکه لیگ قشنگی داریم و هیجان زیادی دارد اما نبود تماشاگران حس و حال را می‌گیرد و بازی‌ها را سرد می‌کند. 

در بازی‌های متمرکز ترس از کرونا ندارید؟
ترس ندارد، چراکه تیم‌های مقابل هم تست کرونا داده‌اند و به ندرت پیدا می‌شود کسی ناقل باشد. به هر حال قانون برای همه یکسان است و باید بازی کنیم. 

واقعاً شایعه‌ای که می‌گفتند بعضی تیم‌ها، تست کرونای مبتلا را جابه‌جا می‌کردند، درست است؟
من هم این داستان‌ها را شنیده بودم که تست‌ها را دستکاری می‌کردند یا آزمایش الکی رد می‌کردند. حتی شنیده‌ام یک‌سری بازیکنان ناقل بدون علائم تیم‌ها بازی می‌کردند. قصه‌ای که گریبان تیم‌ها را می‌گرفت. به نظرم این مسائل خیانت به تیم خودشان بود و حتی با جان بازیکنان‌شان بازی می‌کردند. در حالی که باید طبق وجدان‌شان کار می‌کردند اما در مسابقات تهران با تمهیداتی که اتخاذ شد، بازیکنان بیشتر کنترل شدند و حتی نظارت بر تست هم دقیق‌تر بود. 

پس روش متمرکز از هیجان بازی‌ها کم نکرد؟
به نظرم هیجانش خیلی بیشتر بود؛ چراکه دیگر تیم‌ها ترس درگیری با کرونا را نداشتند و روی بازی تمرکز می‌کردند. لیگ امسال خیلی خوب شده و بازی‌ها هم نزدیک به هم. بازیکنان جوان هم فوق‌العاده کار می‌کنند و نوید روزهای خوبی برای والیبال دارد. 

درباره سرمربیگری آلکنو در تیم ملی والیبال در المپیک چه نظری داری؟
به نظرم هیچ وقت مربیان روس، صرب و بلغار در والیبال ایران موفق نمی‌شوند. هرچند ما روی صرب‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم اما هیچ وقت خروجی نداشته و آنها فقط آمده‌اند برای خودشان رزومه جمع کرده‌اند. به جزو زوران گاییچ که سیستم را وارد والیبال ایران کرد. حالا هم باید ببینیم چه می‌خواهیم؟ باید دید فدراسیون دنبال چه چیزی است؛ دنبال اسم و رسم نتیجه در المپیک است یا سرمایه‌گذاری و آورده‌ای برای والیبال. روس‌ها و بلغارها متفاوت از ما کار می‌کنند، در حالی که والیبال ما کاملاً تکنیکی است و تاکتیک به آن اضافه شود، می‌تواند جلوی تیم‌های قدرتمند دنیا، قد علم کند. 

چطور؟
وقتی ولاسکو سال ۲۰۱۱ آمد و تا حالا هنوز که هنوز است خیلی از مربیان با سیستم ولاسکو کار می‌کنند. با نوع رفتاری و مربیگری او. من جزو کسانی بودم که با ولاسکو مشکل پیدا کردم و مدتی هم در تیم نبودم اما او نه تنها کاری کرد که در آن برهه تیم والیبال ما خوب بازی کند که حتی از خودش میراث هم به جا گذاشت و حالا هم در والیبال ایران پیاده می‌شود. دنیا، دنیای ارتباطات است و ما نمی‌توانیم از مسائل ورزشی روز دنیا دور باشیم، فراموش نکنید کنار نسل جوان خیلی خوب به اطلاعات جدید هم نیاز داریم. مربی‌ای می‌خواهیم که اطلاعات به روز والیبال را به مربیان ما منتقل کند. 

یعنی تیم ملی نمی‌تواند با آلکنو در المپیک موفق شود؟
تیم ما بلندزنی مثل لئون، میخائیلوف و سیمون ندارد اما هر وقت کار کرد نتیجه گرفته است. ما بازیکنی نداریم که یک تنه آمریکا را ببرد اما با تاکتیکی که مربیان به بازیکنان می‌دهند، تیم ملی جلوی غول‌های بزرگ دنیا می‌ایستد. مربیان ایتالیایی و آرژانتینی بیشتر به تیم ملی ایران کمک می‌کنند، چراکه سبک کاری آنها به والیبال ایران نزدیک‌تر است. البته آلکنو مربی منظم و با دیسیپلینی است، او خیلی محکم و سفت برخورد می‌کند و معمولاً چنین افرادی می‌توانند موفق شوند. 

خبر لیست ۳۰ نفره آلکنو تعجب‌آور نبود؟
دقیقاً من با شنیدن این خبر خیلی متعجب شدم. اصلاً در این برهه هیچ مربی نمی‌آید لیست دهد. بازیکنان جوانی که ممکن است با شنیدن این خبر انگیزه‌شان کم شود. به نظرم که در لیست آلکنو جای دو، سه نفر خالی است، بازیکنی مثل صابر کاظمی که در لیگ فوق‌العاده کار می‌کند یا حتی سیامک مرندی، لیبروی سابق تیم ملی. به هر حال همه بچه‌ها تلاش می‌کنند تا بازی‌هایشان به چشم بیاید و تیم ملی بتواند در بهترین شرایط وارد مسابقات شود. 

اگر دوباره به تیم ملی دعوت شوی، قبول می‌کنی؟
من برای برگشت به تیم ملی باید در بهترین شرایط باشم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی