نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
شوک بزرگ کرونا به شمشیربازان 
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کرونا این‌بار شمشیربازان ملی‌پوش سابر را شوکه کرد. غافلگیری باورنکردنی که برای ملی‌پوشان بیشتر شبیه شوخی بود. به همین دلیل آنها با دیدن جواب تست‌ها باورشان شد که مبتلا به کرونا هستند.

خبرورزشیمهری رنجبر؛ شمشیربازان سابر که سهمیه تیمی المپیک توکیو را دارند، بالاخره بعد از ۸ ماه قرار شد از دیروز به اردو بروند تا تمرین جدی داشته باشند، مثل بقیه ملی‌پوشان. علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر خوشحال و سرحال صبح شنبه در آکادمی ملی المپیک تست کرونا دادند و منتظر جواب بودند اما جمله: «شما مثبت هستید» تماس تلفنی پیمان فخری شنبه‌شب همه آنها را به خنده انداخت. شمشیربازان که فکر می‌کردند سرمربی سربه‌سرشان می‌گذارد، بنای شوخی را گذاشتند اما با دیدن جواب تست خنده روی لب‌هایشان خشک شد. تازه متوجه قضیه شدند، آنها کرونا داشتند بدون هیچ علائمی. در حالی که به قول خودشان همیشه پروتکل‌های بهداشتی را در شهرهایشان رعایت می‌کردند. نکته جالب‌تر اینکه وقتی تست هر ۴ ششمیرباز سابر مثبت می‌شود، قضیه پزشکان را هم متعجب می‌کند و بنابراین آزمایشگاه دوباره تست‌ها را آزمایش می‌کند که دوباره نتیجه مثبت می‌شود. با این وضعیت علی پاکدامن در خانه‌اش و محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر هم در اتاق‌های جداگانه خوابگاه فدراسیون شمشیربازی برای ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند اما قرار است آنها آخر هفته دوباره تست بدهند.

پیمان فخری، سرمربی تیم ملی ششمیربازی که به قول خودش شوکه شده، می‌گوید: «ما از خردادماه مدام گفتیم این ماه، پیک کروناست، اردو نداریم و بماند ماه بعد اما هر ماه وضعیت بدتر شد که بهتر نشد و تنها اردیبهشت‌ماه وضعیت آرام بود، به همین دلیل ما هم می‌خواستیم اردو را شروع کنیم که تست مثبت بچه‌ها اجازه نداد. قبل تست ملی‌پوشان درباره وضعیت‌شان سؤال کردیم اما نه مشکلی داشتند و نه در این مدت با بیمار مبتلا به کرونا در ارتباط بوده‌اند. به همین دلیل نتیجه مثبت تست کرونای آنها هم برای ما و هم برای خودشان شوکه‌کننده بود. خوشبختانه پزشکان گفتند بچه‌ها روزهای آخر ابتلا هستند.»

به گفته او البته قرار نبود اردو اجباری باشد: «من به بچه‌ها مسیج داده بودم این اردو اصلاً اجباری نیست و هرکس دوست دارد بیاید اما همه آنها گفتند دیگر تحمل دوری از تمرین را ندارند و ما می‌آییم. تنها شانس آوردیم مجتبی عابدینی نبود.»

فخری اما نمی‌خواهد با پایان قرنطینه و منفی شدن تست شاگردانش درآخر هفته، اردو را شروع کند: «بچه‌ها تا آخر هفته در خوابگاه فدراسیون قرنطینه هستند و همه وسایل لازم تغذیه، میوه و ویتامین برایشان فراهم شده و بعد دوباره تست خون و PCR می‌دهند و با منفی شدن تست‌هایشان اما اردو را شروع نمی‌کنیم، فعلاً کار را تعطیل می‌کنیم و بچه‌ها به شهرهایشان برمی‌گردند و دو، سه هفته دیگر برمی‌گردند.»

پاکدامن: همسرم از تست مثبتم می‌خندید
علی پاکدامن، شمشیرباز ملی‌پوش سابر با شنیدن سؤال چرا تستت مثبت شده، می‌خندد. خنده‌ای که به قولی به مثبت شدن دسته‌جمعی برمی‌گردد. او می‌گوید: «ما ۸ ماه پیش بدون کرونا از هم جدا شدیم و حالا که پیش هم برگشتیم کرونا داریم. من وقتی دیشب به همسرم گفتم تستم مثبت شده، می‌خندید و باورش نمی‌شد که کرونا دارم.» شمشیرباز المپیکی ناراحت مثبت شدن تستش است که نتوانسته کنار پدرش باشد: «من کمی نگرانم و نمی‌دانم از چه کسی و چه روزی کرونا گرفته‌ام اما حالا بیشتر ناراحتم که پدرم برای قلبش بیمارستان رفته اما من در خانه مانده‌ام. البته پدرم به خاطر نبود ۴ واحد خونی O منفی نمی‌تواند عمل قلب باز کند.»

رهبری: ما ۴ نفر دور از هم بودیم 
محمد رهبری نفر سوم تیم ملی شمشیربازی با شوخی و خنده مثبت شدن تست کرونایش را به شخصیت مثبتش ربط می‌دهد. او می‌گوید: «ما همه جا مثبت هستیم و تست کرونا خجالت کشید مثبت نباشد (‌باخنده). نکته جالب قضیه این است که ما چهار نفر هرکدام از شهرهای مختلف هستیم و دور از هم بودیم ولی تست‌هایمان مثبت شده است. تست مثبت کرونا ما را غافلگیر کرد، چراکه این مدت همه ما فقط در خانه بودیم و گاهی برای تمرین به سالن می‌رفتیم، اصلاً نمی‌توانم بفهمم کجا مبتلا شده‌ام. از وقتی فهمیده‌ام، آن‌قدر در اینترنت مطلب خوانده‌ام حالا کارشناس خبره شده‌ام. باز هم خدا را شکر که علائم نداریم.»

فتوحی: نگران بقیه‌ام تا خودم 
محمد فتوحی شمشیرباز ملی‌پوش با تست مثبتش نگران بقیه است تا خودش. او می‌گوید: «ما چون به کم قانع نیستیم، تست کرونایمان هم مثبت شده است (باخنده). این اتفاق عجیب نیست اما اینکه تست همه ما مثبت شده ما حیرت کرده‌ایم، چراکه ما در شهرهایمان موارد بهداشتی را رعایت می‌کردیم. البته من خودم به دلیل نداشتنم علائم نگران نیستم و بیشتر نگران کسانی هستم که با من در ارتباط بودند. وقتی قضیه را به خانواده‌ام گفتم نگران شدند ولی آنها را مطمئن کردم چیزی نیست. به هر حال فعلاً در قرنطینه هستیم تا کرونا برطرف شود. به نظرم کرونا از چیزی که فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است. مردم بیشتر مراقب باشند.»

باهر: من نگران پدرم هستم
فرزاد باهر ارسباران هم مثل بقیه دوستانش از تست مثبتش تعجب کرده. او می‌گوید: «ما این ۸-۹ ماه در شهرهای‌مان کرونا نداشتیم. نمی‌دانم حالا چه اتفاقی افتاده است. حتی علائمش را هم نداشتم. من به خاطر بیماری پدرم و نگرانی بابت او خیلی مواظب بودم و حتی در خانه هم ماسک می‌زدم و فاصله‌ام با او را حفظ می‌کردم. از وقتی تستم مثبت شده تنها نگران پدرم هستم. وقتی آقاپیمان گفت تست شما مثبت است فکر می‌کردیم شوخی می‌کند اما بعد متوجه شدیم واقعیت دارد. البته امیدوارم روزهای آخر دوره کرونا باشد. گفتیم بعداز ۹ ماه در اردو تمرین حسابی می‌کنیم اما حیف شروع نشده، تمام شد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی