نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
قهرمانی آسیا، دیدار تدارکاتی برای گزینشی المپیک
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اگر محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان و کادرفنی تیمهای‌ ملی، قبل ‌از حضور در پیکارهای گزینشی ‌المپیک، بویژه در اوزانی که سهمیه نگرفته‌ایم بخواهند کشتی‌گیران را محک بزنند، مجبورند روی مسابقات قزاقستان حساب جداگانه باز کنند.

خبرورزشیمهدی شیروانی؛ مسابقات‌کشتی قهرمانی‌آسیا، اولین مسابقه ‌رسمی کشتی‌گیران قاره کهن درایام کروناست. اتحادیه‌جهانی‌کشتی زمان و محل برگزاری رقابتهای کشتی‌آزاد و فرنگی قهرمانی‌آسیا ۲۰۲۱ در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را اعلام کرد. براین اساس پیکارهای کشتی‌آزاد و فرنگی بزرگسالان روزهای ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند به میزبانی قزاقستان در آلماتی برگزار می‌شود. بعد از لغو مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۰ صربستان و احتمال عدم حضور یا اعزام نصفه و نیمه آزاد و فرنگی‌کاران کشورمان به جام‌جهانی انفرادی بلگراد (جایگزین رقابتهای جهانی)، مسابقات قهرمانی آسیا را می‌تواند اولین رقابت رسمی و جدی در ایام کرونا به‌حساب آورد. حتی اگر تعدادی از کشتی‌گیران کشورمان نیز به جام‌جهانی انفرادی اعزام شوند، بازهم اهمیت و اعتبار مسابقات‌آسیایی خیلی بیشتر از جام‌جهانی من‌درآوردی نناد لالوویچ خواهد بود.

برهمین اساس اگر محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان و کادرفنی تیمهای‌ ملی، قبل ‌از حضور در پیکارهای گزینشی‌المپیک، بویژه دراوزانی که سهمیه نگرفته‌ایم بخواهند کشتی‌گیران را محک بزنند، مجبورند روی مسابقات قزاقستان حساب جداگانه باز کنند. البته بنابراعلام علیرضا دبیر، تصمیم پیرامون حضور یا عدم حضور کشتی گیران کشورمان در جام جهانی انفرادی برعهده سرمربیان تیم ملی نهاده شده تا با بررسی همه جوانب اعم از شرایط کرونایی، تحمیل هزینه های اعزام و اسکان و ... (برخلاف جام جهانی هایی که همه ساله در کشتی‌آزاد برگزار می‌شود و هزینه اقامت، اسکان و جوایز نقدی برعهده میزبان است، این بار قرار است صربستان به ازای هر نفر، شبی ۱۵۰ یورو از تیمها دریافت کند) درمورد اعزام کامل، ناقص یا حتی یکی دو کشتی‌گیر موردنظر به بلگراد، حرف‌آخر را بزنند.  

باتوجه به این تصمیم فدراسیون، اگر بخواهیم قبل‌از گزینشی المپیک، کشتی‌گیران‌مان را محک بزنیم، می‌توانیم روی مسابقات آلماتی به‌عنوان گزینه‌ای مناسب حساب باز کنیم و نفرات مدنظر برای شرکت در گزینشی‌ها را، هم به جام‌جهانی انفرادی بفرستیم و هم در قهرمانی‌آسیا به‌مصاف مدعیان قاره‌کهن بفرستیم تا بعداز حدود یک سال (تازمان شرکت در مسابقات آسیایی و جام جهانی انفرادی) دوری از میادین و مسابقات رسمی، آنها را به شرایط مسابقه نزدیکتر کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی