نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
استقلال و عبور از کابوس هفته دوم لیگ برتر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استقلال تاکنون طی ۱۹ دوره رقابت‌های لیگ برتر، ۹ مرتبه در تاریخ این مسابقات جدال خودش در هفته دوم را واگذار کرده است.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ استقلال فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را با پیروزی آغاز کرد و توانست مس رفسنجان را در ورزشگاه آزادی با شکست بدرقه کند. آبی‌پوشان معمولاً پیکارهای لیگ برتر را خوب شروع می‌کنند و طی تمام دوره‌های برگزار شده فقط دو مرتبه در هفته‌ اول مغلوب شده‌اند ولی برخلاف جدال افتتاحیه، هفته دوم ادوار لیگ برتر را به نوعی می‌توان چالشی‌ترین هفته این مسابقات برای آبی‌پوشان پایتخت تلقی کرد چون شکست‌های دردسرسازی را در هفته دوم تاریخ این مسابقات تجربه کرده‌اند. حالا استقلال جمعه هفته جاری دومین مسابقه خودش در فصل جدید را مقابل فولاد برگزار می‌کند و به بهانه همین دیدار، شرایط و اتفاقات مهم هفته‌های دوم برای استقلال در دوره‌های قبلی لیگ برتر را مرور کرده‌ایم.

شکست‌های ۹ ‌گانه
استقلال تاکنون طی ۱۹ دوره رقابت‌های لیگ برتر، ۹ مرتبه در تاریخ این مسابقات جدال خودش در هفته دوم را واگذار کرده است. اتفاقی که برای اولین بار در همان اولین دوره این مسابقات رخ داد و آبی‌پوشان با نتیجه سنگین ۳- یک مغلوب پاس تهران شدند. در آن مسابقه همه چیز تحت تأثیر درخشش خداداد عزیزی قرار داشت و با توجه به اینکه فقط سه روز از حذف تیم ملی و نرسیدن به جام جهانی‌ ۲۰۰۲ می‌گذشت، فوتبال‌دوستان داغ دلشان با دیدن نمایش فوق‌العاده خداداد تازه شد چون اگر حماسه‌ساز ملبورن را در ترکیب تیم بلاژویچ داشتیم شاید شرایط برای ما به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد. آن شکست در واقع اولین ناکامی استقلال در تاریخ مسابقات لیگ برتر هم به حساب می‌آید البته استقلال در هفته دوم دومین دوره لیگ برتر نیز در آبادان مقابل صنعت نفت شکست خورد تا رولند کخ با اولین چالش جدی خودش در جمع آبی‌ها مواجه شود. پس از آن استقلال در هفته‌های دوم دوره‌های پنجم، هفتم، هشتم، دهم، دوازدهم، سیزدهم و شانزدهم لیگ برتر نیز مغلوب شد و به ترتیب از دوره پنجم مقابل پاس تهران، ملوان انزلی، پگاه گیلان، فولاد خوزستان، سایپا، سپاهان و استقلال خوزستان شکست را پذیرفت.

رکورددار
امیر قلعه‌نویی بیشتر از هر ‌فرد دیگری هدایت این تیم در مسابقات مذکور را برعهده داشته ولی در عین حال، بیشترین ناکامی در هفته‌های دوم لیگ برتر نیز به نام امیر ثبت شده است. استقلال چهار بار با هدایت قلعه‌نویی در هفته‌های دوم شکست خورده و بعید به نظر می‌رسد مربی دیگری حداقل طی شش سال آینده بتواند این رکورد را بشکند. منصور پورحیدری فقید، رولند کخ، ناصر حجازی فقید، پرویز مظلومی و علیرضا منصوریان نیز هر کدام یک‌بار تحت عنوان سرمربی استقلال ناکامی در هفته‌های دوم مسابقات لیگ برتر را تجربه کرده‌اند. نکته دیگر اینکه غیر از قلعه‌نویی، سایر مربیانی که نامشان را آوردیم در واقع با شکست در هفته دوم اولین ناکامی خودشان در لیگ برتر را تحت عنوان سرمربی استقلال تجربه کردند.

اولین پیروزی
شاید برایتان جالب باشد که بدانید استقلال تا قبل از ششمین دوره رقابت‌های لیگ برتر (فصل ۸۶-۸۵) موفق به کسب پیروزی در دومین هفته پیکارهای مذکور نشده بود! طلسمی که سرانجام با برتری مقابل مس کرمان در خانه حریف شکست شد و آبی‌پوشان تحت هدایت صمد مرفاوی توانستند امتیازات کامل آن مسابقه را به دست ‌آورند. تا قبل از آن استقلال از هفته‌های دوم ادوار لیگ برتر صاحب دو مساوی و سه شکست شده بود که اصلاً آمار خوبی محسوب نمی‌شد.

عبور از کابوس
محمود فکری و شاگردانش در حالی روز جمعه به مصاف فولاد خوزستان خواهند رفت که این تیم قرمزپوش جنوبی پیش از آن هم سابقه جدال با استقلال در دومین هفته مسابقات را داشت و اتفاقاً آبی‌ها را شکست هم داده است. فولاد خوزستان در دومین هفته فصل دهم لیگ برتر (فصل ۹۰-۸۹) در ورزشگاه آزادی توانست استقلال را با نتیجه ۲- یک شکست بدهد و اولین ناکامی پرویز مظلومی تحت عنوان سرمربی این تیم را رقم بزند. فولادی‌ها فصل گذشته نیز دومین حریف استقلال تلقی می‌شدند و توانستند در تهران یک امتیاز ارزشمند از آبی‌پوشان بگیرند. حالا استقلال در حالی مسافر اهواز خواهد شد که نفرات جدید خودش را نیز در اختیار دارد و می‌خواهد در ادامه روند صعودی با محمود فکری، فولاد را در خود خوزستان شکست داده و از کابوس هفته دوم این فصل به سلامتی عبور کند. کاری که ممکن است اما با توجه به قدرت حریف، اصلاً آسان نخواهد بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اُِمُِیُِدُِ اُِسُِ اُِسُِ IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    میبازیم
    • امید IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      آفرین امید اس اس منطقی شدی
  • صمدقلی IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    حالا یکی از دلایل جوسازی و حمله همه جانبه علیه داور بازی را فهمیدید . فولاد تنها حریف نسبتا جدی در دیدارهای اولیه استقلال است
  • اس اس IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    برای شما لنگیا هربازی استقلال یه کابوسه اصلا استقلال اصل کابوس لنگیاست نگران صنعت نفت آبودان باشین که سوراختون نکنن امروز پیکان رو برده
  • اس اس اسیا IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    همیشه یه چیزی باید کم باشه چون وزیر میخاد یا مربی یا در وازه بان یامدیر عامل یا بازیکن باید تیم دغدغه داشته باشه حاشیه درست بشه که نتونه کامل بازی کنه وگر نه قهرمان لیگ جاش عوض میشه در مورد داور بگم وقتی خداداد میگه این توپ از کره ماه دیده میشد داور از قسط هند نگرفت دو تا کمک با خود داور تابلو به نفع میگیرن چرا بازی سخت فولادو باز به این داور میدن مهندسی شده اینه تیمای دیگه که مدعی قهرمانین تضعیف میشن که تیم حکومت قهرمان بشه اونم از موقعی که این وزیر لنگی اومده چرا سالهای قبل ۱۰ سال رنگ قهرمانی ندید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی