نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
جنجال بر سر عنوان شوالیه برای لوئیس همیلتون 
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اهدای عنوان شوالیه بریتانیا به لوئیس همیلتون بعد از کسب هفتمین قهرمانی در فرمول یک، از مباحث روز این کشور است.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ لوئیس همیلتون، فوق‌ستاره فرمول یک جهان برای اینکه نشان شوالیه و لقب «سِر» را دریافت کند باید منتظر بماند چراکه دولت بریتانیا تمایلی ندارد که این نشان را به ورزشکارانی که فعال هستند اهدا کند.

راننده انگلیسی که برای هفتمین بار عنوان قهرمانی در رقابت‌های فرمول یک قهرمانی جهان را به دست‌ آورد و از این نظر با رکورد افسانه‌ای میشائیل شوماخر راننده آلمانی برابری کرد، بابت کسب این موفقیت با افزایش شانس برای کسب عنوان شوالیه در انگلیس رو به رو شده است. 

بعد از آنکه اندی ماری، ستاره اسکاتلندی تنیس جهان، عنوان سِر را دریافت کرد از این گفت که تمایل ندارد کسی او را با عنوان سر اندی ماری در مسابقاتش صدا بزند. همین موضوع باعث شد مقاماتی که مسئول اهدای این عنوان هستند در مورد اهدای آن به ورزشکارانی که در حال فعالیت هستند دچار تردید شوند. 

با وجود این ایراد، کمپین‌های زیادی از سوی هواداران و حتی مقامات اتومبیلرانی در انگلیس ایجاد شده که همگی درخواست اهدای عنوان شوالیه به همیلتون را دارند و او را سزاوار لقب سر در این مقطع می‌دانند. همیلتون روز یک‌شنبه با برنده شدن در گرندپری ترکیه قهرمانی خود در سال ۲۰۲۰ را نیز قطعی کرد و حالا این شانس را دارد که در شروع سال جدید میلادی لقب سِر را دریافت کند. 

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر ورزشکاران فعالی مثل ماری، سر الیستر کوک و سر مو فرح، موفق به دریافت نشان شوالیه شده‌اند بحث و جدل‌ها در مورد اینکه همیلتون هم باید از عنوان MBE (نشان امپراتوری بریتانیا که ۱۲ سال پیش به او اهدا شد) به لقب شوالیه برسد، توسط داوید ریچاردز رئیس فدراسیون اتومبیلرانی بریتانیا مطرح شد و با شدت هم از سوی او که مرد شماره یک خودروهای مسابقه‌ای در انگلیس به شمار می‌رود، پیگیری شده است. 

ریچاردز هفته گذشته در مقاله‌ای نوشت‌: «لوئیس در تمام طول دوران فعالیت خود، این مسیر سخت را به عنوان تنها راننده سیاهپوست در فرمول یک طی کرد و البته با جنبش «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد» نیز همراه شد و در این جنبش این فرصت را پیدا کرد که با صراحت در مورد تجربیاتی که از توهین‌های نژادپرستانه داشته حرف بزند. او از صدا، جایگاه و تأثیر خود برای ایجاد تغییرات مثبت استفاده کرد. لوئیس یک شخصیت جهانی است. یک وطن‌پرست به معنای واقعی که همواره به کشورش هم وفادار بوده و به انگلیسی بودن خود افتخار کرده است.»

ریچاردز همچنین گفت همیلتون ۳۵ ساله یکی از ۵۰۰۰ نفری است که بالاترین مالیات‌ها را در انگلیس می‌پردازد با وجودی که خودش در موناکو زندگی می‌کند، او برای اثبات حرفش به آمار منتشر شده از سوی مرکز مالیات بریتانیا در سال ۲۰۱۹ اشاره کرد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی غریبی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    اگه اونا نشان شوالیه ای دارن ما هم نشان ذوالفقار راداریم که نشأت گرفته از مولا علی (ع)اسوه پهلوانی است کاش کشور ما هم بلد بودن نشان ذوالفقار به افتخار آفرینان ایران بدهندفقط ایراد اینجاست که این نشان رو فقط به افراد نظامی می‌دهند وبقیه افتخار آفرینان را فقط با چن تا سکه راضی می‌کنند که اون هم دل بخواهی به بعضیها بدن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی